#


چگونه و چه زمانی برای آزمایش بارداری

آزمایش بارداری
14 آگوست 2017 بدون نظر 1281 بازدید

چگونه و چه زمانی برای آزمایش بارداری

No votes yet.
Please wait...

آزمایش بارداری به زنان کمک می کند تا بارداری را پیشبینی کنند. این آزمایش ها با برداشتن نشانگرها در ادرار یا خون انجام می شود که حاملگی را نشان می دهد.

دانستن اینکه چه نوع آزمایش حاملگی مناسب است، و درک نحوه استفاده از آنها، به اطمینان از نتایج دقیق کمک می کند.

چه در خانه یا در یک دفتر دکتر گرفته شود،آگاهی در مورد فرآیند آزمایش بارداری می به درک نتایج کمک می کند که به چه معناست و چه کاری باید انجام شود.

انواع آزمایش بارداری

آزمایش بارداری را می توان در خانه برای تشخیص هورمون ای که به نام گونادوتروپین کوریونیک انسان (hCG) شناخته می شود، مورد استفاده قرار داد.

دو نوع اصلی از آزمون حاملگی وجود دارد: آزمایش ادرار و آزمایش خون.

آزمایش ادرار

آزمایشات ادرار را می توان در خانه یا دفتر دکتر انجام داد. آنها هورمون بارداری، گونادوتروپین کوریونی انسانی (hCG) را تشخیص می دهند.

هورمون hCG هنگامی که یک تخمک بارور به دیواره رحم متصل می شود، در خون زن جریان می یابد. این معمولا ۶ روز پس از لقاح اتفاق میافتد.

طبق گزارش انجمن بارداری آمریکا، سطوح hCG دو برابرمی شود هر ۲ تا ۳ روز، از ۸ تا ۱۱ هفته بارداری، و سپس شروع به کاهش می کنند. HCG معمولا با آزمایش ادرار ۱۲ تا ۱۴ روز پس از تخمک شناسایی می شود.

آزمایش بارداری خانه

آزمایشات حاملگی خانه را می توان در داروخانه خریداری کرد. آنها معمولا کمتر از ۲۰ دلار هزینه دارند و برای استفاده آسان می باشند. اگر به درستی استفاده شوند، نتایج بسیار خوبی خواهند داشت.

نتایج معمولا در عرض ۳ تا ۱۰ دقیقه یا گاهی اوقات سریعتر دیده می شود.

چند علامت تجاری و انواع تست های حاملگی موجود است. اکثر آنها می توانند به عنوان آزمون های استاندارد یا آزمون های دیجیتال طبقه بندی شوند:

تست های استاندارد دارای یک نوار است که اگر حاملگی تایید شده باشد، رنگ تغییر می کند یا یک نماد مانند مثبت یا منفی نمایش داده می شود.
تست های دیجیتال متن مانند “باردار” را نمایش می دهد یا از یک نماد استفاده می کند. بعضی ها نشان می دهند که دوران بارداری چگونه است.

آزمایش ادرار بالینی

آزمایش های ادراری بالینی در یک دفتر دکتر انجام می شود. همانند آزمون های خانگی، آنها همچنین به دنبال حضور هورمون hCG در ادرار هستند.

اگرچه آنها یک سطح دقیق را تولید می کنند، تست های انجام شده در یک محیط بالینی معمولا از برخی از خطاهایی که می توانند با آزمایش های خانگی اتفاق بیفتند جلوگیری می کنند.

زمان انتظار برای نتایج بالینی متفاوت است. برخی از امکانات می توانند نتایج را بلافاصله، در حالی که دیگران ممکن است تا یک هفته طول بکشد.

آزمایش خون

اگر چه کمتر از آزمایشات ادرار، آزمایش خون برای تشخیص سطح hCG در دسترس است. این ها همیشه در دفتر دکتر انجام می شود و نتایج طول می کشد نسبت به نتایج آزمایش ادرار.

آزمایش خون معمولا گران تر است اما برخی از آنها می توانند زودتر از آزمایش های ادرار برای تعیین نتایج استفاده شوند. دو نوع آزمایش خون عبارتند از:

آزمون hCG کافی: این بررسی سطح hCG، نتیجه “بله” (باردار) یا “نه” (نه باردار) را نشان می دهد. آنها می توانند سطح hCG را حدود ۱۱ روز بعد از تخمک تشخیص دهند.
آزمون hCG کمی: این می تواند سطوح خاصی از hCG را اندازه گیری کند، حتی اگر سطوح پایین باشد.

آزمایشات بیشتر ممکن است مورد نیاز باشد اگر نتایج به اندازه مورد انتظار نیست. به عنوان مثال، اگر سطح hCG بالاتر یا پایین تر از آن باشد باید برای مرحله تخمین زده شده بارداری باشد.

این فرایند می تواند به حاملگی ناخودآگاه، سقط جنین یا تاریخ دقیق بودن آن کمک کند.

آزمایش های آنلاین

وب سایت ها و برنامه های کاربردی تلفن دارای تست هایی هستند که ادعا می کنند احتمال حاملگی را محاسبه می کنند. این می تواند به عنوان یک منبع اطلاعاتی استفاده شود، اما نباید جایگزین آزمون حاملگی واقعی شود.

چه کسی باید از آزمایش بارداری استفاده کند؟

هر زن در سن باروری، که مظنون به باردار شدن است، باید از تست بارداری استفاده کند. به ویژه، زنان که اخیرا دارای رابطه جنسی محافظت نشده بودند، باید از یک آزمایش حاملگی استفاده کنند.

برخی از نشانه های زودرس حاملگی که باید با آزمایش بارداری پیگیری شوند عبارتند از:

یک دوره ماهانه از دست رفته
سینه های بزرگ، ملایم و یا تورم
خستگی
افزایش ادرار
حالت تهوع
استفراغ

چگونگی استفاده از آزمایش حاملگی

برای آزمایش ادرار بالینی، پزشک نمونه ای از ادرار را درخواست خواهد کرد. این می تواند بلافاصله آزمایش شود یا برای آزمایش در مرحله بعد به یک آزمایشگاه ارسال شود.

آزمایش خون نیاز به نمونه ای از خون دارد که برای تست کشیده می شود.

آزمایش حاملگی خانه ساده است برای استفاده. برای رسیدن به نتیجه دقیق، مهم است که دستورالعمل ها را دقیقا دنبال کنید.

بسیاری از مارک ها را می توان در اولین روز یک دوره از دست رفته استفاده کرد، اما برخی از تست های حساس تر می توانند زودتر استفاده شوند. بعضی از آزمایش های بالینی نیز می تواند زودتر از این انجام شود.

به طور کلی، آزمایش ادرار در دوران بارداری خانه شامل یکی از روش های زیر است:

ادرار مستقیم بر روی چوب آزمون
ادرار کردن به یک فنجان و غوطه ور شدن آزمون چوب در آن
ادرار کردن به یک فنجان و استفاده از قطره چکان برای رها کردن ادرار بر روی پنجره آزمایش

بسیاری از تولید کنندگان توصیه می کنند که دو آزمایش خانگی را برای تایید نتایج انجام دهند. این به این دلیل است که سطح hCG ممکن است برای اولین بار شناسایی شود. برای اطمینان از دقیق ترین نتایج، بهتر است چند روز تا یک هفته بین دو آزمایش منتظر بمانید.

دقت

بسیاری از آزمایشهای حاملگی خانه ادعا می کنند تا ۹۹ درصد دقیق هستند. آزمایش های بالینی می تواند حتی دقیق تر باشد.

با این حال، استفاده از آنها به درستی حیاتی است. مطالعات متعدد نشان می دهد استفاده نادرست از آزمایش ها باعث شده است بسیاری از زنان گزارش های اشتباه را گزارش کنند.

اکثر تست ها می تواند در اولین روز از یک دوره از دست رفته استفاده شود، اما توصیه می شود یک هفته پس از یک دوره از دست رفته برای دقت صبر کنید.

این به این دلیل است که ۱۰ تا ۲۰ درصد از زنان باردار در روز اول ازدواج خود بارداری را تشخیص نمی دهند. این می تواند به دلیل بسیاری از زنان دارای دوره های نامنظم و یا به دلیل محاسبه غلط زمانی که دوره خود را دارند ، باشد.

علاوه بر این، تعدادی از عوامل دیگر در دقت نتایج نیز نقش دارند، از جمله:

زمان در روز آزمون
مدت زمان پس از تخمک گذاری
وقتی تخمک گذاری رخ می دهد
چگونه تخمک بارور می شود
چگونه دستورالعمل ها به خوبی دنبال می شود
میزان حساسیت آزمون

نتایج به چه معناست؟

نتایج آزمایش حاملگی مثبت یا منفی است. در صورت مصرف یک آزمایش بالینی، پزشک توضیح می دهد که نتایج چیست؟ در صورت استفاده از آزمون خانگی، مهم است که زنان به دستورالعمل های آزمون مراجعه کنند تا اطمینان حاصل شود که رنگ ها، نمادها یا کلمات نشان می دهد.

نتیجه مثبت

نتیجه مثبت حاملگی را نشان می دهد، حتی اگر رنگ، نماد یا کلمات در پنجره آزمایشی ضعیف باشد. ایده خوبی است که این نتیجه را با استفاده از یک آزمایش بالینی تایید کنید.

به ندرت نتیجه مثبت کاذب رخ می دهد. این به این معنی است که زنی با تست باردار است، علیرغم آزمایش نشان می دهد که او نیست بسیار کم اتفاق می افتد . اشتباه می تواند به دلایل زیر باشد:

سقط جنین اولیه
داروهای خاص
تومورهای تخمدان
بیماری کبد
نارسایی کلیه
کیت آزمون منقضی شده

نتیجه منفی

یک نتیجه منفی بارداری بعید است. با این حال، نتایج منفی کاذب معمول است.

اینها جایی است که حاملگی ممکن است هنوز رخ دهد اما هنوز در آزمون نشان داده نشده است. آنها می توانند به دلایل مختلف رخ دهند، از جمله:

اشتباه گرفتن آزمون
تست خیلی زود
آزمایش با ادرار است که بیش از حد رقیق است
زمان برای نتایج به اندازه کافی نیست
آزمون منقضی شده یا معیوب

تجدید نظر در عرض یک هفته برای همه نتایج آزمون توصیه می شود. این به خصوص اگر زن در معرض برخی از علائم بارداری اولیه باشد یا اگر نتیجه آزمایش منفی باشد، بسیار مهم است.

چه زمانی دیدن یک دکتر الزامی است

اگر زن در مورد بارداری یا نتایج آزمایش شک دارد، زن باید با پزشک خود مشورت کند. اگر آزمون حاملگی خانه مثبت باشد، پزشک می تواند این را با یک آزمایش بالینی تایید کند و مراقبت های قبل از زایمان را ترتیب دهد.

اگر آزمایش تست بارداری منفی است اما دوره های زن را از سر نمی گیرند، باید با پزشک مشورت کنید تا علت دوره های از دست رفته را بیابید.

 

No votes yet.
Please wait...
برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *