#


چگونه با کودکم در خانه رفتار کنم

18 دسامبر 2018 بدون نظر 1521 بازدید

چگونه با کودکم در خانه رفتار کنم

No votes yet.
Please wait...

چگونه با کودکم در خانه رفتار کنم

پدر و مادر عزیز شاید گاهی فکر بکنید که با رفتاری که انجام می‌دهید به کودک خود محبت و رسیدگی می‌کنید، اما در واقع به او آسیب می رسانید.

 در این مطلب چند نکته را که باید در تربیت کودک خردسال خود به خاطر داشته باشید راعنوان می‌کنیم.

 *در طول روز چند بار به فرزندتان دستور می دهید؟

 ندو، بشین ،نریز ،بخور، حرف نزن ،ساکت ، لباستو بپوش، بلند شو، بسه دیگه ،پرت نکن، لباس تو نذار اونجا، وسایلتو جمع کن، بشقاب تو بزار در آشپزخانه، پای کامپیوتر نشین، اینجا نخواب، برو رو میز غذا بخور، آشغال نریزو………

 حالا اگررئیستان یا همسرتان با شما چنین رفتاری کند چه حالی پیدا خواهید کرد!!  رابطه بر پایه همکاری خواهد بود؟؟؟ یا سعی می‌کنید حرف‌هایش را دیگر نشنوید ،به جای فرمانده بودن

مادری مهربان باشیم وقت بگذاریم و به او بیاموزیم.

 *قوانین برای کودک باید اندک و شفاف باشد. هر وقت یک قانون تبدیل به عادت شد قانون جدیدی را وضع کنید.

 *تحقیقات اخیر نشان داده است کودکانی که به طور منظم با پدرشان بازی می‌کردند بسیار کمتر دچار اختلال اضطرابی پرخاشگری حسادت یا افسردگی شده اند.

*زمانی که کودک خیسی ای یا کثیفی خودش را اعلام کرد او را به سرعت به توالت برده و لباس، کهنه و یا پوشک او را تعویض کنید و از اینکه به شما خبر داده از او تشکر کنید و به دلیل خبر کردن تشویق کنید.

 *ممکن است کودکتان از روی عصبانیت به شما این جمله را بگوید : من از تو متنفرم!  در این شرایط به جای اینکه مانند او رفتار کنید بهتر است به او بگویید که برخلاف او دوستش دارید.

  *بچه ای که بزرگتر از سنش رفتار می کند مثل یک باغی هست که زودتر از موعد شکوفه داده است باغبان خوشحال نمی‌شود بلکه ناراحت می شود چون اگر یک باران ببارد شکوفه ها از بین می‌رود پس اگر بچه بزرگتر از سنش رفتار کرد زیاد آفرین نگویید.

 *آخرین باری که فرزندتان از شما سوال پرسید را به یاد می آورید؟! کودک باید بپرسد و بی هراس ذهنیت خود را با ما در میان بگذارد. کودک نباید در مقابل پرسش های خود مجازات تهدید یا توبیخ شود

No votes yet.
Please wait...
برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *