#


چه کفش هایی مناسب خانم های باردار است؟

6 سپتامبر 2018 بدون نظر 2123 بازدید

چه کفش هایی مناسب خانم های باردار است؟

No votes yet.
Please wait...

نکاتی در خصوص انتخاب کفش مناسب برای خانم های باردار

به مرور با بالا رفتن وزن تدریجی، یکی از مشغولیات فکری خانم های حامله این است که لباس مناسبی را انتخاب کنند؛ ولی در کنار حساسیتی که به عنوان یک بانوی باردار برای خرید لباس بارداری به خرج می دهید، انتخاب یک نمونه از کفش بارداری هم مهم است. حواستان بیشتر به قلب دومتان در مدت زمان حاملگی باشد. در این مطلب با مدل های مناسب کفش بارداری آشنا خواهید شد.

کفش راحت الزاماً زشت نیست

پوشیدن کفش های راحتی با شروع شدن هفته هشتم حاملگی که امکان دارد به مرور با بالا رفتن وزن مواجه شوید، پیشنهاد می گردد. زمانی که حرف از مدل کفش بارداری به میان می آید، بسیاری از افراد این را تصور می کنند که کفش مناسب می بایست ظاهر زیبایی نداشته باشد؛ ولی به هیچ عنوان این گونه نیست.

در حال حاضر به قدری تنوع کفش بالا است که برای ست کردن لباس با یک جفت کفش جذاب و زیبا ولی در کنار آن راحت، با هیچ گونه مشکلی رو به رو نخواهید شد؛ ولی تاکنون از خودتان سوال کرده اید که چرا انتخاب مدل کفش در مدت زمان حاملگی اهمیت بسیاری دارد؟ به مرور که در این دوران وزن شما افزایش می یابد نیاز به کفشی پیدا می کنید که بتواند به راحتی وزن شما را تحمل نماید. استفاده از کفش مناسب نه تنها پای شما را از آسیب های فیزیکی مثل خراش بر اثر برخورد با اشیاء تیز دور نگه می ‌‌دارد، بلکه از عفونت و قارچی شدن پاهای شما هم جلوگیری می کند.

درد گردن نتیجه یک انتخاب اشتباه

اگر بدون هیچ دلیل مشخص یا سابقه بیماری از قبل در ناحیه گردن، ران و پشت کمرتان احساس درد دارید و همین طور یک خانم باردار هم می باشید، این اتفاق مشخص می کند که امکان دارد کفشی که می ‌پوشید زیاد با کیفیت و استاندارد نیست. نمونه کفش بارداری شما رابطه مستقیمی با راحتی اندام ‌های دیگر شما نظیر گردن و کمر دارد. به همین خاطر باید در دوران بارداری به سراغ مناسب ترین و راحت ترین کفش ها بروید.

موارد مهم در انتخاب کفش مناسب بارداری

زیره کفش: اگر کفشی که انتخاب کرده اید دارای زیره مناسبی نباشد، امکان دارد موقع راه رفتن بر روی زمین لغزنده تعادل خود را به راحتی از دست بدهید. در انتخاب مدل کفش بارداری توجه لازم را داشته باشید که زیره کفش مورد نظر شما صاف نباشد. در زمان خرید اول زیره کفش را خم ‌کنید تا از مطمئن شوید از انعطاف ‌پذیری خوبی برخوردار است. به غیر از زیره کفش حتماً به رویه آن هم دقت نمایید. بهترین رویه برای کفش چرم است و اگر دنبال کفشی که برای دورهمی ‌های رسمی هم مناسب باشد سعی کنید رویه کفشتان را چرمی انتخاب کنید.

تغییر سایز پاها در دوران بارداری

چیز غیر عادی نیست که در مدت دوره بارداری در کنار اضافه ‌وزنی که دارید سایز پاهای تان هم تغییر کند. علت این اتفاق فشاری است که به پاها وارد می آید. جمع شدن آب در بافت پاها موجب تورم آن ‌ها می شود و در نتیجه زمای که از کفش معمولی استفاده می ‌کنید، احساس خوبی نخواهید داشت. در اصل باید گفت در دوران حاملگی سایز پاها حدوداً نیم سایز افزایش می یابد و در شماری از خانم ‌ها این بالا رفتن سایز ماندگار است.

پاهای شما بزرگ تر شده و کفش‌ های قدیمی دیگر برای شما تنگ شده اند؛ به همین خاطر می بایست مدل کفش زمان بارداری ‌تان را مناسب با تغییراتی که به وجود می آید انتخاب کنید. انتخاب نمونه کفش استاندارد برای زمان بارداری به غیر از این که موجب راحتی پاهای شما می ‌شود؛ همین طور به حالت و شرایط ایستادن شما هم کمک خوبی  می ‌کند. به خصوص این که از درد پاشنه پا و کمرتان تا اندازه ای جلوگیری می ‌کند.

کفش های بدون بند و انعطاف پذیر

این مدل از کفش های بارداری مناسب ترین کفش برای زنان باردار است. با خریدن این کفش ‌ها دیگر نیازی به خم شدن و بستن بند کفش ندارید و در کنار این خیلی راحت می توانید آن را بپوشید و از پای تان در بیاورید؛ ولی در خرید این‌ مدل کفش‌ ها توجه لازم را داشته باشید که لایه درونی کفش پلاستیکی نباشد و هنگامی که کفش را خم می‌ کنید انعطاف‌ پذیری خوبی داشته باشد.

کفش های پاشنه کوتاه

اگر دوست ندارید که کفش تان زیاد تخت و صاف باشد، اصلاً اشکالی ندارد که از کفش پاشنه بلند استفاده کنید. هر چند این طبیعی است که نمونه های کفش های بارداری پاشنه خیلی بلندی نداشته باشد. کفش های راحت و همین طور زیبایی طراحی شده است که علاوه بر داشتن پاشنه کوتاه برای بارداری هم مناسب هستند و در زمان راه رفتن با آن هیچ گونه آسیبی شما را تهدید نمی کند.

کتانی های ورزشی

اگر دنبال خرید کفش کتانی مناسبی برای دوران بارداری خود هستید حتماً به جنس کفی آن دقت کنید. اگر جنس کفی کفش کتانی از لاستیک باشد و در لبه های بیرونی آن نوعی شیار یا دندانه طراحی شده باشد، خطر لیز خوردن در زمان راه رفتن را تا مقدار قابل توجهی پایین می آورد. این نمونه از کفش بارداری برای راه رفتن و یا استفاده در مکان های ورزشی خیلی مناسب است و پاهای تان در آن احساس راحتی خواهد کرد.

صندل های راحت

در انتخاب کردن مدل کفش بارداری می بایست تمام موارد کلی که در خصوص زیره و رویه کفش  برای شما عنوان کردیم، رعایت نمایید و این را به یاد داشته باشید که در این مورد هیچ استثنایی وجود ندارد؛ به عنوان مثال اگر بنا بسته به شرایط می ‌خواهید از صندل استفاده نمایید حتماً به کف صندل دقت نمایید. کف صندل باید به صورتی باشد که در زمان استفاده سبب لیز خوردن شما شود. همین طور بهتر است یک صندلی را انتخاب نمایید که خیلی راحت بتوانید آن را بپوشید و از همه چیز مهم ‌تر این که پا در آن احساس راحتی کند. از پوشیدن صندل‌ هایی که لا انگشتی هستند جداً خودداری نمایید، زیرا از این نوع از صندل ها از پا حمایت کافی را نمی‌ کنند و فشار زیادی را به کمر شما وارد خواهند آورد.

کفش های قوس دار

اگر می خواهید کفش بارداری بخرید حتماً به قوسی که در قسمت میانی کفش وجود دارد، توجه کنید. وجود این قوس موجب می ‌شود که موقع استفاده از کفش در ناحیه کمر خود درد را احساس نکنید. این کفش ‌ها به نسبت کفش هایی که کف صاف است و قوسی ندارند، بیشتر مناسب حال و شرایط خانم های باردار است.

No votes yet.
Please wait...
برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *