#


پدر و مراقبت از نوزاد

پدر و مراقبت از نوزاد
15 آوریل 2017 بدون نظر 1097 بازدید

پدر و مراقبت از نوزاد

No votes yet.
Please wait...

“پدر “را از برنامه مراقبت از نوزاد حذف نکنید:

گاهی اوقات زنی که تازه مادر شده است به واسطه نیروی مضاعفی که در خود احساس می کند، طوری عمل می کند که گویی همه چیز را می داند .اودر حالی که به این ایده که هر دوی ان ها باید در مراقبت از نوزاد سهیم باشند بی توجهی می کند، یک نقش برتری برای خود فرض می کند ودائما پدر جدید را مدیریت می کند، البته نه به صورت امرانه.

اوحتی هنگامی که پدر دقیقا ان گونه اوگفته استکار راانجام ندهد او را شماتت می کند: “بچه را این طور بغل نکن!” به اندازه کافی پشت او نزده ای که اروغ بزند. “اب حمام بیش از حد سرد است”در رویارویی با این موج انتقادات برخی شوهر ها خوشحال می شوند که به این بهانه عقب و نقش کارشناس رابه همسرشان بسپارند هر چه باشد پدران ان ها نیز هرگز چیزی درباره نوزادان نمی دانستند.

و بپذیرید که این زمینه بی کفایت هستند. نتیجه غم انگیز این کار این است که ان ها کارهای کمتری انجام می دهند ودر نتیجه موفقیت های کمتری در این زمینه کسب می کنند واعتماد به نفسشان در زمینه مراقبت از کودک کاهش می یابد. ناگزیر ان ها احساس می کنند نباید در این حیطه فعالیتی داشته باشند.

راه حل

راه حل این مشکل ساده است. مادر جوان لازم است قدری عقب بکشد. اوباید متوجه باشد که راه های متعددی برای زدن پشت بچه برای اروغ زدن اووجود دارد. اگر او از روش شوهرش خوشش نمی اید، باید به خاطر داشته باشد که ان بچه بچه اونیز هست و اینکه ان بچه به هر حال از تجربه کردن سبک پدر نیز منافعی خواهدبرد.

یک یا دوبار حمام اب ولرم هیچ بچه ای را نخواهد کشت. امااگر این حمام باعث شود پدر تعهدی دایمی به خانواده اش احساس کند، هم برای بچه وهم برای رابطه زناشویی مفید خواهد بود. اگر مادری احساس می کند روش شوهرش واقعا ایمن نیست ،باید اورا به یک متخصص کودک به کتاب راهنمای دکتر اسپاک یا کتاب های اموزنده دیگر در زمینه مراقبت از کودک ارجاع دهد. قدری توصیه های ملایم با زبان خوش ممکن است موثر باشد (البته فراموش نکنید که شروع ارامی داشته باشید) اما سخنرانی کردن وانتقاد شدید اثر عکس خواهد داشت.

تجربه های جدید و متفاوت برای پدر

زمان تغذیه کودک می تواند به خصوص تجربه سختی برای پدر جدید باشد. حسرت نداشتن الت تناسلی جنس مذکر ممکن است فقط تئوری پردازی های فروید باشد، اماحسرت نداشتن سینه ای برای شیر دادن یک واقعیت است که تقریبا در هر خانه ای که در ان زن به نوزاد شیر می دهد وجود دارد.

پدر وقتی می بیند که رابطه ای دوست داشتنی و زیبا بین همسر و فرزندشان ایجاد می شود بی اختیار حسادت می کند. به نظر می رسد که مادر وبچه یک حلقه عشقی بین خودشان ایجاد کرده اند که او نمی تواند وارد ان شود .در پاسخ به این نیاز برخی راهنماهای مراقبت از نوزادعملا وسایلی را پیشنهاد می دهند که به مردها این امکان را می دهد که تجربه ای بسیار نزدیک به شیر دادن به بچه داشته باشند.

مثلا یک وسیله وجود دارد که می توان ان را به سینه وصل کرد وبه وسیله ان می توان از طریق سینه های پلاستیکی شیر گرم به نوزاد داد! اما بیشتر زوج ها نیاز ندارند به تجهیزات اضافی پناه بیاورند، تا به مرد کمک کند که احساس نکند از بازی حذف شده است.

در عوض ان ها می توانند نقشی در برنامه معمول شیر دادن با پستان برای شوهر پیدا کنند . برای مثال یکی از کارهای پدر می تواند این باشد که وقت شیر خوردن بچه اورا به نزد مادر ببرد. پدر همچنین می تواند به صورت رسمی مسئول اروغ زدن بچه از شیر خوردن باشد. اوهمچنین می تواند به صورت عادتی حین شیرخوردن نزدیک همسرش وبچه اش بماند و به ارامی سر بچه را نوازش کند یا برای مثال برای اواواز بخواند.

No votes yet.
Please wait...
برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *