#


هفته ی سوم بارداری ؛تغییرات مادر و جنین در این هفته

هفته ی سوم بارداری
12 دسامبر 2017 2 نظر 1327 بازدید

هفته ی سوم بارداری ؛تغییرات مادر و جنین در این هفته

Rating: 5.0/5. From 1 vote.
Please wait...

هفته ی سوم بارداری ؛تغییرات مادر و جنین در این هفته

تغییرات جنین در این هفته

باید بدانید که در این هفته تغییرات بسیاری در رحم شما در حال رخ دادن می باشد. جنین درون رحم ما تنها یک توده ی تشکیل شده از صد ها سلول بوده و روز به روز در حال تکثیر است. این توده ی سلولی که اندازه اش ۰/۱میلی متر بوده و همانند یک سر سوزن می باشد و چنانچه درون بدن شما قرا نداشت، می توانستید با چشم غیر مسلح هم آن راببینید و اینکه به هیچ وجه شباهتی به یک جنین یا کودک ندارد.

این توده ی سلولی که در بدن شما وجود دارد اکنون «بلاستوسیت» نامیده می شود و در حال جایگزین کردن خود در جدار رحم می باشد؛ مکانی که پس از این قرار است جفت به آن بچسبد و محل وصل شدن جفت و رحم و نیز تبادلات جنین و مادر خواهد بود. بخشی از این توده ی سلولی نیز تبدیل به جفت می شود و ترشح هورمون مربوط به حاملگی را آغاز می کند. این هورمون ماده ای است که به تخمدان ها دستور می دهد تا تخمک دیگری آزاد نکنند و همچنین سبب تحریک زیاد شدن ترشح هورمون های استروژن و پروژسترون شده تا بتواند مانع ریزش و خونریزی های دیواره ی رحم شود.

هفته ی سوم بارداری

این هومرمون همان ماده ای است که باعث می شود تست حاملگی شما مثبت نشان داده شود. در آخر این هفته شما می توانید با انجام یکی از تست های بارداری خانگی حامله بودن خود را چک کنید. چنانچه جواب تست شما منفی بود دو یا سه روز دیگر باز هم تست را مجددا تکرار کنید. علاوه براین مایع آمنیوتیک هم شروع به تجمع در اطراف توده ی سلولی کرده و کیسه ی پر از مایعی را تشکیل می دهد که بعد از این کیسه ی آب جنین خواهد بود.

این مایع در هفته ها و ماه های بارداری مانند بالشتی در اطراف جنین قرار می گیرد و از جنین محافظت می کند. اکنون بلاستوتیت شما برای به دست آوردن اکسیژن و مواد غذایی مورد نیازش از سیستم گردش خونی اولیه کمک می گیرد.

این سیستم گردش خونی که به شکل تونل های میکروسکوپی هستند، باعث می شود بلاستوتیت به عروق خونی متصل شده و از همین طریق هم مواد اضافی را دفع می کند؛ به دلیل اینکه هنوز ساختمان جفت توانایی انجام این تبادلات را پیدا نکرده و کامل شدن ساختمان جفت تا آخر هفته ی چهارم طول خواهد کشید.

تغییراتی که در هفته ی سوه بارداری در مادر رخ می دهد

در یک آن، اتفاق فوق العاده ای در بدن شما زخ داده است. اسپرمی با باز کردن دیواره ی تخمک به درون آن نفوذ کرده، و توانسته آن را بارور کند. چند روز پس از اینکه لقاح اتفاق افتاد، تخمکی که بارور شده شروع با جایگزینی در دیواره ی رحم می کند و به رشد و نمو در آنجا ادامه خواهد داد. اکنون یک انسان در حال به وجود آمدن می باشد. ممکن است شما هنوز ندانید و یا اینکه از باردار شدن خود اطمینان کامل ندارید. تعداد اندکی از خانم ها تا این زمان از باردار شدن خود اطلاع پیدا می کنند.

هفته ی سوم بارداری

به خاطر داشته باشید که تا کنون هنوز تاخیری در زمان قاعدگی شما ایجاد نشده است و احتمال دارد در پایان این هفته لکه بینی کمی مشاهده کنید. برخی از زنان فکر می کنند که پریود شده اند. در بعضی هم ممکن است خونریزی آن قدر اندک باشد که حتی متوجه آن هم نشده باشند و در برخی افراد اصلا خونریزی اتفاق نمی افتد.

در هر صورت این تنها چند لکه کوچک می باشد که به آن لکه بینی لانه گزینی می گویند و ناشی از داخل شدن تخمک بارور شده در دیواره ی خونی درون رحم می باشد. مکانی که اگر لقاح بین اسپرم و تخمک رخ نمی داد فرو می ریخت و شما دچار خونریزی قاعدگی می شدید. این فرایند به احتمال زیاد از هفته ی قبل (یعنی تقریبا شش روز پس از بارور شدن تخمک) شروع شده است؛ ولی درباره زمان دقیق اتفاق افتادن آن نمی توان به طور صد در صد مطمئن بود.

Rating: 5.0/5. From 1 vote.
Please wait...
برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *