#


نیازهای هفته سی و هفتم بارداری

11 آوریل 2018 بدون نظر 1693 بازدید

نیازهای هفته سی و هفتم بارداری

No votes yet.
Please wait...

هفته سی و هفتم بارداری

  • صندلی کودک را در ماشین خود نصب کنید.
  • نشانه های زایمان را بشناسید.
  • یک کپ یا کیسه زایمان با تولد را بسته بندی کنید.
  • یک تاتوی حنا بردارید.
  • از شکم خود عکس بگیرید.

در این هفته مراقب چه چیزهایی باشید!

نشانه های زایمان: هنگامی که به هفته ۳۷ رسیدید اگر زایمانتان آغاز گردد، پزشکتان آن را متوقف نخواهد کرد. شما باید نشانه های آن را یادداشت کنید و هنگام فراخواندن پزشک به آنها عمل نمایید.

کاهش حرکت های جنین؛ کاهش حرکت های جنینی نشان میدهد که کودکتان مشکلاتی دارد. بعضی افراد می گویند با نزدیک شدن زایمان شاهد کاهش حرکت های جنین اند، ولی این درست نیست. شما باید هرگونه کاهش حرکت های جنینی را به پزشک خود گزارش دهید.

تورم: اگردر صورت با دست های خود تورم ناگهانی مشاهده کردید، به پزشک یا ماهایتان بگویید. او فشارخون ناشی از بارداری یا مسمومیت قبل از زایمان را بررسی خواهد کرد.

سردرد، سردردهای شدید نشانه امکان مشکلات فشار خون است و باید به پزشک گزارش داده شود. سردردهای اوایل دوران بارداری پاسخ معمول به هورمون های دوران بارداری انسد ولی اگر سردردهای شدید با نشانه های دیگر همراه باشند، می تواند نشان دهنده فشارخون ناشی از بارداری یا مسمومیت قبل از زایمان باشد که بیماری شدیدی است و با فشار خون، وجود پروتئین در ادرار و دیگر مشکلات مرتبط است.

تاری دید: اگر تاری دید دارید، فورا به پزشک خود مراجعه نمایید چون ممکن است نشانه فشارخون ناشی از بارداری یا مسمومیت قبل از زایمان باشد.

خونریزی یا لکه بینی: خونریزی در این مرحله از بارداری می تواند در اثر رابطه جنسی، معاینه واژن یا سونوگرافی باشد که اگر در اثر این ها بود، نگرانی ندارد ولی اگر بعد از این موارد نبود، فورا به پزشک خود گزارش دهید چون ممکن است نشانه عفونت، اتساع دهانه رحم یا مشکلات مرتبط به جفت باشد.

هرگونه نشانه غیرعادی یا مشکل آفرین را فورا به پزشک خود گزارش دهید!

ویژگی های جسمی

احتمالا از این فکر که کودکتان این روزها متولد خواهد شد اضطراب دارید. با اینکه خوب است برای این امکان آماده باشید، ولی یادتان باشد که بسیاری از خانم ها در این هفته زایمان نمی کنند؟

یادتان نرود که در این هفته های پایانی مواظب خودتان باشید! ممکن است احساس خستگی بیشتر و کم حوصلگی بکنید. بعضی مادران آینده اشکشان لب مشکشان و است گویا هر لحظه می خواهند گریه کنند؛ بعضی ها هم احساس عصبانیت می کنند. این احساس ها طبیعی و زودگذر است و تنها پاسخ به غلیان هورمون های بدن شماست.

وضعیت جنین

وزن کودکتان به مرحله نهایی نزدیک تر و کودک برای تولد آماده می شود. ممکن است احساس کنید که خیلی حرکت می کند اگرچه هنوز به حرکت های خیلی زیاد خود نرسیده است. کودک دنبال این می گردد که با مقاومت کمتر مواجه و به راحتی متولد شود، قد او بیش از ۴۶ سانتی متر است.

ویژگی های دوران بارداری

صندلی کودک را در ماشین خود نصب کنید

گرچه معلوم نیست کودکتان این هفته متولد شود، صندلی او را در ماشین خود نصب کنید تا کارهای لازم را انجام داده باشید. اگر تا به حال برای ماشین خود صندلی کودک نخریده اید، وقت خرید آن فرا رسیده است. بیش از این وقت را تلف نکنید! و این همه انواع صندلی کودک وجود دارد

جایگاه نوزاد

این جایگاه رو به عقب است و برای جای دادن نوزاد تا وزن ۹ کیلوگرم و بیشتر است. این جایگاه برای کودکان بزرگ تر مناسب نیست و جهت آن را نمی توان به طرف جلو برد. این نوع صندلی معمولا قسمت پایینش به صندلی ماشین می چسبد و نصب می شود. برای استفاده از ماشین های دیگر باید صندلی دیگری خریده شود. این صندلی را می توان به یک کالسکه کودک هم نصب کرد و می تواند دوکاره باشد.

جایگاه نوزاد قابل تبدیل

این جایگاه کودک می تواند یک نوزاد را با یک کودک بزرگتر همراه سازد. برای نوزادان با کودکان کوچکتر جهتش رو به عقب است و برای کودکان بزرگ تر جهتش رو به جلوست. نصب این صندلی بر روی ماشین به آسانی آن نوع صندلی نیست و هربار باید دوباره نصب گردد. چون این صندلی ها را نمی توان راحت از ماشین بیرون آورد، قابل ضمیمه کردن به کالسکه کودک نیستند.

صندلی ماشین مخصوص کودک

این جایگاه کودک داخل ماشین جهتش رو به جلو و برای کودکانی است که بیش از ۹ کیلوگرم وزن دارند و البته صندلی هایی هم هست که برای کودکان با وزن بیش از ۱۳ کیلوگرم درست شده است.

جایگاه ویژه کودک

اگر کودکتان خیلی زودرس است یا بیماری خاصی دارد به جایگاه با شرایط ویژه نیاز دارید. این نوع صندلی را به کمک متخصصان اطفال با مددکاران اجتماعی می توانید تهیه نمایید.

هریک از این جایگاه ها فایده ها و زیان هایی دارند. بعضی از آنها نصبشان کار بیشتری دارد ولی استفاده روزانه از آنها آسان تر است؛ بعضی دیگر برای مدت های کوتاه تری درست شده اند و با توجه به وزن و اندازه کودک ساخته میشوند. فقط باید ببینید کدام یک برای کودکتان مناسب است. بعضی خانواده ها که در ماشین دارند در یکی از ماشین ها یک صندلی معمولی و در ماشین دیگر یک صندلی قابل تبدیل نصب می کنند.

جایگاه کودک در ماشین جنبه های ایمنی مهمی دارد که کودک را در هنگام رانندگی حفاظت می نماید. اغلب مشکلات از سوی استفاده کننده و استفاده ناصحیح از آنها رخ می دهد.

یکی از بزرگ ترین مشکلات مرتبط با استفاده ناصحیح از جایگاه کودک نصب غلط آن است. برای جلوگیری از این مشکل باید یک نفر کاردان حرفه ای آن را نصب نماید. برای پیدا کردن یک نصاب خوب به فروشنده یا به آتش نشان محل مراجعه کنید. این گروه ها معمولا به شما یاد می دهند که چگونه این جایگاه ها را نصب کرده و حتی در نصب آنها به شما کمک می کنند.

برای ایمنی بیشتر به بروشور آن جایگاه مراجعه کنید. این بروشور را برای مراجعه بعدی با خود داشته باشید. بعضی ماشین های جدیدتر در بروشورهای خود دستورهایی درباره نصب این جایگاه ها دارند. این بروشورها جنبه های ایمنی ماشین را برای حفاظت از کودک به شما می گویند.

نشانه های زایمان را بدانید

دانستن نشانه های زایمان فکر خوبی است. اگرچه این نشانه ها را در کلاس های زایمان می آموزید. خوب است که فهرستی از آنها را دم دست خود داشته باشید تا حافظه تان را تازه نماید. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه به «زایمان و تولد» از صفحه ۳۶۰ به بعد مراجعه نمایید.) و این هم تعدادی از معمول ترین نشانه های زایمان:

آشیانه سازی

آشیانه سازی معمولا انگیزه ای غالب برای آمادگی ورود کودک است. با اینکه این کار می تواند در هر زمانی از سه ماهه سوم اتفاق بیفتد، در آخرین روزها و هفته های قبل از زایمان معمول تراست، آن می تواند شما را وادار سازد تا لباس های کودک را بارها و بارها باز کنید، تا بزنید و اتاق او را هم مرتب کنید یا تنها بخواهید در فضای آماده شده برای کودک خود باشید.

نوده مخاطی (لزج): دهانه رحم در دوران بارداری کار حفاظت از جنین را به عهده داشته است. آن مقداری مخاط را در خود نگه می دارد تا کودک را در مقابل عفونت ها و دیگر چیزها حفاظت نماید. همچنان که دهانه رحم دارد نازک تر و بازتر می شود، مخاط از آن جدا می شود. ممکن است این توده مخاطی را به صورت یک تکه مخاط مانند آب بینی ببینید یا اینکه مخاط بیشتری ببینید. دیدن توده مخاطی به معنی این است که زایمان ظرف چند روز یا چند هفته آینده واقع خواهد شد.

دیدن خون: یک تکه مخاط آغشته به خون بعد از معاینه واژن با عمل جنسی چیزی معمول است. دهانه رحم در این مرحله خیلی حساس است و مویرگ های نزدیک سطح به آسانی پاره می شوند. ممکن است فورا بعد از معاینه واژن با عمل جنسی شاهد لخته خون باشید با اینکه روز بعد از آن ترشح مایعی متمایل به قهوه ای را ببینید. اگر بدون معاینه واژن با عمل جنسی این لخته آغشنه به خون را ببینید، می تواند نشانه آغاز باز شدن دهانه رحم باشد.

مدفوع شل: این راه طبیعی برای تمیز کردن بدن برای زایمان است. ممکن است شکمتان بیشتر کار کند و فکر کنید اسهال دارید. حتما آب زیاد بنوشیدا زایمان معمولا ۷۲ ساعت بعد از این نشانه اتفاق می افتد، به ویژه اگر با نشانه های دیگر همراه باشد.

کمردرد: افزایش کمردرد هم می تواند نشانه زایمان زودرس باشد. آن می تواند در اثر پایین آمدن کودک با انقباض هایی باشد که شما به آنها توجه نکرده اید.

نشانه هایی شبیه آنفلوآنزا: بعضی خانم ها می گویند که روزهای قبل از زایمان حال به هم خوردگی و حالت تهوع دارند. آنها درد دارند، خسته اند، حالت تهوع دارند و احساس ضعف می کنند. تا زمانی که تب نکرده اید، خطری وجود ندارد ولی یادتان باشد که کم آبی بدن می تواند باعث انقباض شود!

پایین آمدن کودک؛ یعنی کودک پایین تر می آید. با اینکه این حالت در مادران شکم اول رخ می دهد، می تواند نشانه نزدیکی زایمان هم باشد.

انقباض: افزایش انقباضها نشانه نزدیک بودن زایمان است. ممکن است این انقباضها چند ساعت ادامه یابند و درست هنگامی که می خواهید آن ها را اظهار نمایید متوقف شوند. مأیوس نشوید! هر انقباضی به نزدیک شدن زایمان کمک می کند، حتی اگر شما چنین احساسی نداشته باشید.

ممکن است همه این نشانه ها را تجربه کنید یا هیچ کدام از آنها را تجربه نمایید. هر چه این نشانه ها بیشتر باشند، احتمال نزدیکی زایمان بیشتر است. نشانه هایی که می آیند و سپس رفع می شوند می توانند گیج کننده و التهاب آور باشند ولی بخشی از کارند. کوشش کنید در مورد آنها یک احساس شوخ طبعی داشته باشید.

یک راهکار سریع برای بسته بندی بسته ها

بعضی چیزها را می توان ماه ها قبل بسته بندی کرد و فراموش هم نکرد. لازم است دیگر چیزهایی را که ممکن است بابت فراموش کردنشان شما را نگران کند. در دقیقه آخر اضافه نمایید. باید چیزهایی را که در کیف وسایل وجود ندارند یادداشت نمایید تا

هرکس آن کیف را بردارد بداند چه چیزی کم بوده است و آن را در کجا پیدا کند. شما می توانید با خریدن تعداد کمی از هرچیز از مقدار آنها بکاهید. برای خود و همسرتان مسواک و خمیردندان و دیگر وسایل شخصی را در آن کیف آماده نمایید.

یک کیف حاوی چیزهای لازم برای زایمان آماده کنید

برنامه ریزی از قبل کار خوبی است به ویژه وقتی به زایمان مربوط می شود. در اینجا، آماده کردن کیفی برای زمان زایمان شما مطرح می شود. با آماده کردن یک کیف برای این موقع می توانید از زحمت انجام آن در اوایل زایمان بکاهید و جلوی فراموشی آن را بگیرید. اولین کاری که باید انجام دهید این است که فهرستی از چیزهای لازم را تهیه کنید. اگر این فهرست را مانند ذیل بخش بخش کنید، بهتر است

* نیازهای مادر هنگام زایمان

* نیازهای پدر هنگام زایمان

* نیازهای کودک پس از تولد / رفتن به خانه

* نیازهای مادر پس از زایمان

* نیازهای پدر پس از زایمان

خانواده های زرنگ دو کیف را آماده می کنند. وقتی در حال زایمان و در زایشگاه هستید، به بردن وسایل کودک به خانه نیاز ندارید، بیمارستان ها یا زایشگاه ها همه با هم فرق دارند و ممکن است شما را از این اتاق به اتاقی دیگری ببرند. هرچه کمتر وسیله داشته باشید، راحت ترید؛ بنابراین یک کیف را برای اتاق زایمان بسته بندی کنید و بقیه چیزها را در ماشین بگذارید تا اینکه کودک متولد شود و در اتاق پس از زایمان مستقر گردید.

چیزهایی که باید بسته بندی شوند:

* مسواک و خمیردندان

* برس مو و دیگر لوازم

* وسایل آرایش و ریش تراش برای همسرتان گردید.

* لباس برای زمان زایمان مادر و یک دست لباس اضافی برای پدر

* لباس های پس از زایمان مانند پیراهن بلند و دمپایی

* سینه بند شیردهی و لوازم آن مانند: بالش، تشکچه، کتاب و پماد سرپستان

* وسایل رفتن به خانه برای کودک به انضمام پوشک

* دوربین، باطری و فیلم (در صورت نیاز)

* وسایل زایمان مانند توپ زایمان، وسایل راحتی

* غذای ساده برای زایمان و پس از زایمان وقتی فهرست خود را آماده کردید، چیزهای زیادی را کنار بگذارید: شما به دو خمیردندان نیاز ندارید. چیزهایی را هم که بیمارستان دارد یا میدهد حذف کنید؛ برای مثال بیمارستان سشوار دارد. قبل از رفتن به بیمارستان بپرسید بیمارستان چه اقلامی را دارد. چیزهای زیادی با خود بردارید فقط چیزهایی را که نیاز است بردارید تا چیزی کم نداشته باشید.

یک تاتوی حنا بردارید

قبل از اینکه فکر کنید که تاتوی حنا فکر خوبی نیست آن را بشناسید: تاتوی حنایک رنگ موقتی است که از برگ حنا درست میشود و به عنوان یک رنگ غیررسمی استفاده می گردد. بسیاری از خانم های باردار روی شکم خود تاتوی حنا می زنند.

بسیاری از حنابندها از یک کتاب هنری استفاده می کنند. بستن حنا بین چند دقیقه تا یک ساعت طول می کشد و به طرح بستگی دارد. حنا خشک می شود، جدا می گردد و یک رنگ نارنجی به جا می گذارد.

بعضی از خانم ها حنابندان را در یک جلسه با تشریفات انجام می دهند.

از شکم خود عکس بگیرید

امیدواریم که شما قبلا از شکم در حال بزرگ شدن خود عکس گرفته باشید، ولی هفته ۳۶ هفته خوبی برای گرفتن عکس است. علاوه بر عکس هایی که خودتان می گیرید از یک عکاس حرفه ای هم بخواهید تا از شما عکس بگیرد. از موارد زیر عکس بگیرید:

* خودتان به تنهایی

* با شوهرتان

* با کودکانتان در حالی که سریا دست خود را به شکمتان گذاشته باشند.)

* شکم تزیین شده (حنا بسته و غیره)

* در داخل یا خارج منزل

* در اتاق نوزادان بیمارستان

با دیگر مادران با هنرمندان درباره عکس گرفتن صحبت کنید. درباره ویژگی های عکس های دوران بارداری با عکاسان محلی صحبت کنید. گاهی اوقات، می توانید برای اعلام زایمان خود عکس هایی از دیگر نوزادان تهیه کنید.

No votes yet.
Please wait...
برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *