Categories: نوجوانان

مواد مخدر و نوجوانان

No votes yet.
Please wait...

استفاده از مواد مخدر توسط نوجوانان

اعتیاد به مواد مخدر .حدود بدوره ایست که بین ۱۶ و ۱۷ تا تقریبا سی سالگی قرار دارد ، دوره ای که در آن فرد کوشش میکند که بطور مثبت شخصیت خود را بشناساند و در این دنیا جائی برای خود باز کند و نقش فعالی داشته باشد.

اعتیاد بمواد مخدر غالبا در جوانانی بوجود می آید که بی تجربه و در زندگی تسلیم وی هدف باشند. لیکن بعضی از جوانان سالم و طبیعی نیز برای کسب تجربه و ارضاء حس کنجکاوی خود باینکار روی می آورند که مشخصات آنان از این قرار است:

بعلت حس کنجکاوی زیاد، میخواهند از همه چیز در این دنیا سر در بیاورند، خصوصا در باره چیزهائیکه خیلی اسرار آمیز جلوه میکند.

بسیاری از آنان ، خصوصا پسران ، بسبب دارا بودن انگیزه جانبازی و استقبال از خاطرات از قبول خطرات احتمالی نمی هراسند و می خواهند شجاعت و مردانگی خودرا بنحوی نشان دهند و باثبات برسانند ( بهمین دلیل در حالیکه عده زیادی از مردم برای ترک سیگار کوشش میکنند، جوانان با نهایت شجاعت وغرور آنرا شروع میکنند.) و در عین حال، این جوانان در نهان از روبرو شدن با حوادث جدید و مشکل میترسند. مواد مخدر ، مانند الکل، موانع و ملاحظات اخلاقی را کنار میزند . ترس را از بین می برد و شجاعت را تا حدی که مثلا عشق بازی را بدون خجالت شروع نماید افزایش میدهد. : برای جوان خیلی مهم است که از راه و روش درست هم سن و سال خود – تقلید نماید و هر چه این تقلید بیشتر والدینش را ناراحت و نگران سازد او راضی تر و خوشحال تر خواهد بود.

ماری جوآنا، از نظر اعتیاد و اختلالات روانی، از سایر مواد مخدر کم خطر تر است ولی بهیچوجه بی ضرر نیست. جوانان ادعا میکنند که خطر ماری جوآنا از الکل بیشتر نیست و این نقطه ضعف والدین است . ولی باید دانست که الکلسیم یک بیماری شایع و فوق العاده خطرناکی است.

اگر فرزند جوان من مسئله استعمال مواد مخدر را پیش بکشد تا عکس العمل مرا در قبال آن دریابد، من با قطع و یقین آنرا چه از نظر پزشکی و چه از نظر روانی محکوم میکنم. ولی دائما نق نمیز نم و قضیه را هر روز تکرار نمی کنم زیرا استنباط طفل این خواهد بود که من برای تفهیم قضیه، بخودم چندان اطمینانی ندارم.

No votes yet.
Please wait...
از من بپرس 2

Recent Posts

هفته دوم بارداری

هفته دوم بارداری هفته اول بارداری با تمام هیجاناتش گذشت و الان قصد داریم هفته…

5 سال ago

هفته سوم بارداری

هفته سوم بارداری در هفته سوم بارداری ممکن است که زن هنوز متوجه این قضیه…

5 سال ago

هفته اول بارداری

بارداری دوران بارداری عمدتا 9 ماه به طول می انجامد اما پزشکان برای بررسی دقیق…

5 سال ago

برنامه غذایی مادران شیرده

در پر تو فعالیت چشمگیر غدد پستانی و تغذیه کامل مادر، کودکی که از شیر…

5 سال ago

از انواع زایمان بیشتر بدانید

از جمله مراحل زایمان در بیمارستان از شما معاینه لگن به عمل می آید، تا…

5 سال ago

اقداماتی که باید در زمان زایمان انجام دهید

زایمان شما نه ماه بارداری را پشت سرگذاشتید و حالا لحظه ای که منتظرش بودید…

5 سال ago