#


مصرف دارو در کودکان

20 دسامبر 2018 بدون نظر 773 بازدید

مصرف دارو در کودکان

No votes yet.
Please wait...

مصرف دارو

گاه باید با استفاده از شیوه های گوناگون ، کودک را . به خوردن دارو مجبور کرد و اولین قاعده آنست که دارو را طوری به دهانش بریزید که انگار هرگز تصور نخوردن آن وجود ندارد و اگر با خواهش و التماس با توضیح و نشریح بخواهید به او دارو بدهید ، در واقع او را مقاعد می سازید که آن را دوست  دارد . وفی قاشق را به دهانش می گذارید و درباره موضوع دیگری سخن بگویید . بیشر کودکان خردسال ، به طور غریزی و خود به خود دهانشان را باز می کنند .

فرمهای غیر محلول در آب را می توان خوب نرم کرد و با غذایی خوشمزه با پوره میوه مخلوط کرد ، دارو را فقط باید با مقدار کمی از پوره با عصاره میوه مخلوط کرد ، زیرا ممکن است کودک علاقمای به مقدار زیاد این ماده نداشته باشد و قرصهای تلخ را می توان با کمی آب فید ، عل و یا مربا ، مخلوط کرد ; قطره با پماد چشمی را می توان هنگامی که طفل در خواب است به چشم او ریخت با مالید وحید را برای مصرف داروها و از ما یعاسی استفاده کنید که طغل زیاد آنها را نمی نوشد امثل آب انگور با آب الو) ، زیرا اگر شیر ، آب سیب با آب پرتقال را با داروی ملعی همراه کمد ، ممکن اسمک کودک تا مدی از نوشیدن آن خودداری کنید .

بلعیدن قرص با کپسول به شکل کامل ، برای کودکان دشوار است و باید سعی کرد فرص یا کپسول را همراه غذا به آنها داد و بلافاصله کمی نوشابه خوشمزه در أحمیارخان گداشت .

مصرف دارو با نظر پزشک

هیچ دارویی را بدون دستور پزشک به کودک بدهید و بدون اطلاع پزشک مصرف دارویی را ادامه ندهید . سرفه کودک ممکن است نشانه ها، سرفه باشد و در این حالت اگر از دارویی که پزشک قبلا برای سرماخوردگی تجویز کرده است مصرف کنید ناراحتی طغل شدیدتر می شود.

به پدر یا مادری که چند بار توانسته اند برخی از ناراحیها را درمان کنند البته کمی تجربه پیدا کرده اند ، اما نمی توانند با دقت پزشکی آزموده بیماریها را از یکدیگر بازشناسند و درنظر چنین کسانی ممکن است دو نوع سر درد (یا دل درد) مخلف ، یکسان جلوه کند و در حالی که احتمال دارد ، به نظر پزشک این دو ناراحتی به کلی با یکدیگر سفارت و در نتیجه نیازمند شیوه های درمانی محلی باشد . برخی از افرادی که به تجویز پزشک ، با یکی از داروهای سولفاید با آنتی بیوتیک ( مثل پنی سیلین) درمان شده اند ، که وسوسه می شوند که با مشاهده همان علائم ، داروی فیلی را مصرف کنند و آنها تصور می کند بار دیگر نیز همان نتایج موثر قبلی را می گیرند و پیش خود حساب می کنند که مقدار مصرف آن را می شناسند و پس چرا نباید به این سهولت به درمان بیماری خود بپردازند ؟

به مصرف دارو به این صورت ، گاه واگنهایی جدی – نب و جوشهای بوسنی . کم خونی و خونریزی کلیه و مد آمدن ادرار به همراه دارد، خوشبختانه ، ابن عوارض به ندرت اتفاق می اند. اما هرقدر مصرف این گونه داروها افزایش پیدا کید، به ویژه اگر این مصرف نابجا و نامناسب باشد ، احتمال خطر بیشتر می شود و بدهمین علیه است که این گونه دارو ها تنها زمانی باید مورد استفاده قرار گیرد که به تایید . پزشک و خطر بیماری و احتمال شفابخشی دارو بیشتر از عوارضی درمانی باشد.

از مصرف سهل و بدون دستور پزشک و به ویژه برای درمان دل درد ، به هر علت باید خودداری کرد و برخی از مردم تصور می کند پیوست عامل اصلی دل درد هاست و قبل از هرچیز می خواهند از داروی مسهل اسفاده کنند . در حالیکه دل درد علنهای زیادی دارد، مصرف سهل ، بعضی بیماریها مانند آپاندیسیت و انسداد روده ها را تشدید می کند . بنابراین وقتی از علت اصلی دل درد فرزندان آگاهی و اطمینان ندارید ، از دادن داروی سهل به او خودداری کنید ، چرا که احتمال خطر دارد .

شیاف

شیاف و مسهل ، باید به دستور پزشک مورد استفاده قرار گیرد . باید یادآوری کرد که پوست نقش مهمی در بروز بیماریها دارد و نا عادی شدن جریان مدفوع و نمی توان از بهبود این ناراحی ، اطمینان یافت . استفاده از نقیه و یا شیاف بهتر از مصرف سهل از راه دهان است . زیرا باعث حالت استفراغ با تحریک معده و روده باریک نمی شود . مصرف دایم تنقیه و شیاف نیز می تواند توجه کودک را نسبت به مقصد و مدفوع خود متمرکز کند و ممکن است پزشک برای درمان برخی دل دردهای نوزادان در سه ماه اول تولد ، یا بعد از جراحی ، دسور مصرف سفید بدهد.

شیاف ضد یبوست و در داخل مند قرار داده می شود با حل گردد و شباب دارای ترکیبی است که با ایجاد تحریگی ملایم ، رطوبت را از اطراف مقعد به خود جذب می کند و باعث نرمی و خروج مدفوع می شود.

و مایع سفید و کف صابون ملایم است . با این حال و کلاه صابون می تواند باعت تحریک مهد کودک شود که باید در این مورد نیز با پزشک مشورت کرد ، مایع نسقیه گاه با حل کمی نمک یا جوش شیرین در آب گرم ( نصف قاشق مربا خوری نمک با یک عاشق جوش شیرین در ۲۵۰ سی سی آپ ) تهیه می شود . مقدار مایع لازم برای تنقید کودکان کمتر از یک سال ،۱۲۰ سی سی و برای ۱ نا و سالگی از ۲۵۰ تا ۵۰۰ سی سی ، به تناسب افزایش سن کودک زیاد می شود.

همچنین ، می توان با قرار دادن ، دماسنج چرب شده و به مدت یکی دو دفینه در مقعد کودک ، به رفع فوری یبوست او کمک کرد . این عمل باید به دستور پزشک صورت گیرد .

برای انجام عمل تنقیه ، یک روکش نایلونی روی محل مورد نظر پهن کنید و کهنه ای روی آن قرار دهید و کودک را به پهلو بخوابانید و پاهایش را روی شکمت جمع کنید و توجه داشته باشید که لگن والت دم دست باشد ، . . . و آسان ترین و سالم ترین راه ، استفاده از تسقیه دستی لاستیکی با نوک نرم است . قسمت لاستیکی را باید از مایع ننقیه پرکرد تا هوای آن نیز خالی شود . انتهای آن را قدری مجرب و با ۵ سانتیمتر ، به آرامی وارد مقعد طفل کنید . هرقدر مایع را ملایم تر وارد مقید کبد و کودکه ناراحتی کمتری احساس خواهد کرد . اگر بدن کودک واکنشی نشان دهد و نباید فشار را زیاد کنید ، بلکه باید صبر نمایید تا کودک آماده شود.

وقتی سفید را از مقعد خارج کردید ، کغلهای کودک را با چند دقیقه به هم بفشارید تا مایع تنظیه به مدت چند دقیقه مدفوع را نرم سازد . اگر این مایع بعد از و تا ۲۰ دقیقه خارج نشد با صاد و بدون مدفوع بیرون آمد ، عمل نغمه را باید تکرار کرد.

برای کودکان بزرگسال که همکاری بیشتری نشان می دهند ، می توان با سهولت از انواع وسایل تنقیه استفاده کرد.

No votes yet.
Please wait...
برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *