#


ساعات خواب تغییر می کند

15 سپتامبر 2018 بدون نظر 1631 بازدید

ساعات خواب تغییر می کند

No votes yet.
Please wait...

دلیل تغییر ساعات خواب در بین کودکان

اوقات خواب در اکثر اطفال در حدود یک سالگی تغییر می نماید . طفلی که در ساعت نه صبح میخوابید ، ممکن است از خواب صبح بعطورکلی امتناع نماید با بتدریج آنرا بتاخیر اندازد .اکر طفل نزدیک ظهر بخوابد ، موعد بعدی خواب بدون شک تا اواسط عصر بتأخیر خواهد افتاد و بالنتیجه طفل بعد از خوردن شام تمایلی برای خوابیدن نخواهد داشت . ممکن است طفل از خواب بعد از ظهر کاملا خودداری نماید . اوقات خواب طفل در این دوره کاملا متغیر است حتی ممکن است دو هفته بعد از آنکه از خواب ساعت نه صبح امتناع نمود مجددا بأن رجعت کند.

بنابراین در استنتاج و تفاوت عجله نکنید. با توجه باینکه این تغییرات موقتی و زودگذر است ، شما باید با این ناراحتیها ، حتی الامکان بهترین وجه ممکن ، بسازید . در مورد بعضی از بچههائیکه از خواب صبح امتناع میکنند ، برای آنکه نزدیک ظهر نخوابند ، میتوانید آنها را بهرحال در ساعتره صبح بتختواب ببرید ، مشروط بر اینکه خود این اطفال نیز بخواهند تا مدتی در رختخواب آرام و بی حرکت دراز بکشند و یا لااقل در آنجا بنشینند. خواباندن بعضی از بچه هایی که هنوز خواب بچشمان آنها نیامده است ، باعث عصبانیت شدید آنها میشود و در واقع کاری هم در این مورد نمیتوان انجام داد.

اگر طفلی درست چند دقیقه قبل از ظهر بخواهد بخوابد، این راهنمای خوبی برای مادر است که تا چند روز ناهار طفل را در ساعت بازده و نیم و یا حتی بازده صبح بدهد . زیرا طفل بعد از ناهار میتواند برای مدت درازی بخوابد ولی بعد از آنکه طفل فقط بیک دفعه خواب روزانه، صبح بسا بعد از ظهر عادت کرد و ممکن است در حدود فروب بشدت خسته و کوفته شود . همانطور که یکی از دوستان طبیب من بیان میکند . در زندگی و سیر تکاملی رشد طفل مرحله ای وجود دارد که در آن، دو دفعه خواب روزانه زیاد و یک مرتبه آن کم است . در این مرحله، میتوانید نام طفل را زودتر بدهید و طفل را تا چند روز زودتر از معمول بخوابانید.

از مطالب این بحث، ابن سوء تفاهم برای شما ایجاد نشود که تمام اطفال بطور یکنواخت و در سن معینی ، خواب صبح را ترک میکنند زیرا یکی در حدود نه ماهگی آنرا ترک میکند ، در حالیکه دیگری ممکن است تا دو ماهی با اشتیاق کامل آنرا ادامه دهد .

No votes yet.
Please wait...
برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *