#


در زمان مسافرت و گردش در بیرون از خانه به همراه کودکان به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

مسافرت و گردش
18 نوامبر 2017 2 نظر 1359 بازدید

در زمان مسافرت و گردش در بیرون از خانه به همراه کودکان به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

Rating: 5.0/5. From 1 vote.
Please wait...

در زمان مسافرت و گردش در بیرون از خانه به همراه کودکان به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

زمانی که برای برنامه ریزی مسافرت و گردش خود صرف می کنید به هیچ وجه تلف نمی شود. هر قدر فرزندتان کوچکتر باشد مجبور به برنامه ریزی دقیق تری خواهید بود. در چند ماهه اول زندگی برنامه تغذیه نوزاد چندان قابل پیش بینی نیست بنابراین در صورتی که فرزندتان از شیر مادر تغذیه نمی کند لازم خواهد بود حداقل یک بطری شیر اضافی همراه خود داشته باشید و البته لوازمی که برای عوض کردن او نیاز دارید نیز باید همراهتان باشد.

کیسه های سبک عوض کردن نوزاد حاوی زیر اندازهای قابل حمل در دسترس می باشند. مسیر سفر خود را مشخص کنید تا بدانید در کجا امکان توقف خواهید داشت و در چه جاهایی می توانید نوزاد را عوض کنید. و در کجا می توانید بدون ناراحتی و شرمندگی به نوزاد شیر بدهید. اگر قصد رفتن به خرید را دارید می توانید با فروشگاه مورد نظرتان تماس بگیرید و در رابطه با وجود اتاقهای مخصوص مادر و نوزاد از آنها سؤال کنید. از رفتن به فروشگاه هایی که چنین امکاناتی را ارائه نمی کنند خودداری کنید.

مسافرت و گردش

مسافرت و گردش

با یک نوزاد بسیار کوچک قبول مسئولیت کارهای متعدد در بیرون از خانه کار ساده ای نخواهد بود.

باید راه زیادی بروید، بسته های سنگین حمل کنید و چند وسیله نقلیه عوض کنید. به خود سخت نگیرید. سعی کنید همراه با یک دوست یا همسرتان بیرون بروید. با این کار دو دست دیگر و کسی که بتواند در مشکلات به شما کمک کند همراه خواهید داشت. تا هر وقت که شما آمادگی کافی داشته باشید و وسیله ای مانند کوله یا کالسکه یا صندلی ماشین همراه داشته باشید می توانید نوزاد را با خود به همه جا ببرید.

استفاده از کالسکه های تاشو

اگر نمی خواهید نوزاد را در یک آویز حمل کنید بهترین وسیله برای شما کالسکه های تاشو می باشند. نوزاد به راحتی در این کالسکه ها قرار می گیرد و می توانید کالسکه را به شکل مورد نظر خود در آورید. کودکان از سنین بسیار کم علاقه زیادی به محیط اطراف دارند به همین دلیل به محض اینکه نوزاد توانایی نشستن را به دست بیاورد می توانید کالسکه او را به شکل نشسته در آورید تا بتواند آنچه در اطرافش روی می دهد را ببیند.

شما باید در باز و بسته کردن کالسکه تاشوی کودک میبارت کافی به دست بیاورید و در عرض چند ثانیه بی هیچ مشکلی این کار را انجام دهید. پس قبل از اینکه برای اولین بار با او از منزل خارج شوید در خانه این کار را تمرین کنید. اگر مهارت کافی در تا کردن کالسکه نداشته باشید وقتی در صفی ایستاده باشید متوجه کسانی می شوید که سعی می کنند از شما جلو بزنند و این کار موجب بیشتر شدن اضطراب شما خواهد شد.

مسافرت و گردش

مسافرت و گردش

در بعضی موارد مجبور خواهید بود با یک دست کالسکه را باز کنید یا آن را با پاهایتان بندید. باید با نحوه کار ترمزهای کالسکه نیز کاملا آشنا شوید. فراموش نکنید که باید تمام این کارها را در حالی انجام بدهید که نوزاد را در بغل گرفته اید. در اینجا به چند نکته ایمنی اشاره می کنیم:

* وقتی کالسکه تاشو را باز می کنید باید از باز شدن کامل آن اطمینان پیدا کنید ترمزهای آن نیز باید کاملا قفل شود.

* هرگز نوزاد را بدون بستن کمربندهای ایمنی در داخل کالسکه قرار ندهید.

* هرگز نباید نوزاد را بدون توجه در کالسکه رها کنید.

* ممکن است نوزاد در کالسکه تاشو به خواب برود. در این صورت کالسکه را به حالت درازکش در آورید تا نوزاد بتواند به راحتی در آن بخوابد.

* کیسه های خرید را روی دسته کالسکه آویزان نکنید با این کار تعادل کالسکه برهم می خورد و ممکن است به نوزاد اسیب وارد شود.

* وقتی می ایستید ترمزهای کالسکه را کاملا باز کنید زیرا ممکن است ناخودآگاه دست هایتان را از روی کالسکه بردارید و کالسکه به راه بیفتد.

* مرتبا کالسکه را از نظر کارکرد صحیح ترمز ها، قفل ها و محکم بودن چرخ ها بررسی کنید.

وسائل نقلیه عمومی

استفاده از وسائل نقلیه عمومی می تواند یک دردسر واقعی باشد زیرا اتوبوس ها و قطارها معمولا تجهیزات لازم برای مادران و نوزادان را ندارند. خودتان را تصور کنید که یک کالسکه تاشو همراه دارید، یک نوزاد سنگین و پرتحرک، ساک عوض کردن نوزاد، یک کت و احتمالا یک فرزند نوپا را با خود یدک می کشید. احتمالا در این صورت یک وسیله نقلیه عمومی آخرین چیزی خواهد بود که تمایل به روبهرو شدن با ان را خواهید داشت.

البته می توانید با خارج نشدن از منزل در ساعات پر تردد کارتان را آسانتر کنید یا از یک کوله مخصوص نوزاد استفاده کنید. برای نوزادان بزرگتر استفاده از کوله پشتی استقلال شما را بیشتر میدانند. زیرا دست هایتان را برای انجام کارهای دیگر آزاد می گذارد و می توانید دیگر کارهایتان را آسانتر مدیریت کنید.

مسافرت و گردش

مسافرت و گردش

همیشه خودتان را برای لحظاتی که پیش رو دارید آماده کنید. من هیچگاه بدون همراه داشتن چند اسباب بازی سرگرم کننده، یک کتاب مورد علاقه و یک وعده غذای کوچک، همراه با کودکانم از منزل خارج نمی شدم. همه وسایل مورد نظر خود از جمله کالسکه نوزاد را قبل از بیرون رفتن از منزل در کنار هم جمع کنید و زمان کافی برای کنترل آنها در نظر داشته باشید تا چیزی از قلم نیفتد. همین کار را می توانید در هنگام پیاده شدن از اتوبوس یا ترن انجام دهید. خود را آماده کنید تا در فرصت توقف بتوانید پیاده شوید. همیشه از دیگر مسافران بخواهید تا به شما کمک کنند.

نوزادان کوچک

چه چیزهایی باید همراه داشته باشید:

در هنگام بیرون رفتن از منزل با یک نوزاد خردسال به لوازم اصلی عوض کردن کودک و وسائل  تغذیه او نیاز خواهید داشت. یک اسباب بازی نیز همراه داشته باشید.

* کیف با زیر انداز مخصوص عوض کردن نوزاد

* پوشک های یک بار مصرف یا پارچه ای

* دستمال مرطوب مخصوص توزاد

* کرم مخصوص محل پوشک

* ظرفی در بسته یا کیسه پلاستیکی برای پوشک های کثیف

* یک بطری حاوی شیر کامل اگر نوزاد از شیر خشک استفاده می کند

* پدر مخصوص سینه اگر شیر خودتان را به نوزاد می دهید

* کلاه

* ژاکت پشمی

* تعدادی اسباب بازی مورد علاقه نوزاد

مسافرت و گردش

مسافرت و گردش

موارد خاص خروج از منزل

نوزاد شما هیچ وقت برای بیرون رفتن از خانه کوچک نیست. در حقیقت با یک نوزاد کوچک می توانید به هر جایی که بخواهید بروید مشروط بر اینکه بتوانید از او مراقبت کنید. تغییر در چشم انداز برای کودک لذت بخش است حتی اگر نتواند اتفاقات اطراف خود را درک کند.

وقتی برای خارج شدن از منزل با یک نوزاد بزرگتر برنامه ریزی می کنید همیشه دقت داشته باشید که شخصیت فرزند شما با چه برنامه ای بیشتر هماهنگی دارد. اگر یک کودک آرام دارید که قوه تمرکز طولانی دارد می توانید او را به یک نمایشگاه گل یا بازار فروش اشیای عتیقه ببرید و چیزهای اطرافش را به او نشان بدهید.

از سوی دیگر اگر فرزندتان بسیار فعال است به فضای بیشتری برای دویدن و بازی نیاز خواهد داشت و یک گردش در باغ وحشی، زمین بازی یا گردش در بازارهای هفتگی برای او مناسب خواهد بود. قصد رفتن به هر جایی را داشته باشید باید خودتان را برای توقف های مکرر به دلیل جلب توجه کودک به چیزهای مختلف آماده کنید.

همیشه خوراکی و نوشیدنی های زیادی همراه داشته باشید تا کودک در تمام طول مدت گردش شاد باشد. اگر شما یا فرزندتان به هر شکلی احساس می کنید سر حال نیستید از خانه بیرون نروید. در این صورت گردش در بیرون خانه برایتان بسیار سخت خواهد بود. مدلیلی ندارد که برای برهم زدن برنامه گردش و در بیرون از منزل احساس گناه کنید.

مسافرت و گردش

مسافرت و گردش

نوزادان بزرگتر

چه چیزهایی باید همراه داشته باشید:

برای نوزادان بزرگتر به غذای جامد و شیر و لوازم عوض کردن او نیاز خواهید داشت

* زیر انداز مخصوص عوض کردن

* پوشک های یک بار مصرف یا پارچه ای

* دستمال مرطوب مخصوص نوزاد

* کرم محل پوشک

* کیسه پلاستیکی یا ظرفی در بسته برای پوشک های کثیف

* غذای نوزاد، بشقاب و قاشق

* پیش بند مخصوص کودک

* میان وعده ای مانند میوه

* آب میوه رقیق شده

* کلاه آفتابی یا پشمی

* ژاکت پشمی یا یک پولیور

* وسیله ای که کودک به آن عادت دارد (او را آرام می کند)

* کتاب مور د علاقه او

* اسباب بازی مورد علاقه او

Rating: 5.0/5. From 1 vote.
Please wait...
برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *