#


در زمان غرق شدن یک کودک چه کارهایی باید انجام دهیم؟

غرق شدن کودک
7 جولای 2017 بدون نظر 1121 بازدید

در زمان غرق شدن یک کودک چه کارهایی باید انجام دهیم؟

No votes yet.
Please wait...

در زمان غرق شدن یک کودک چه کارهایی باید انجام دهیم؟

یک کودک خردسال حتی ممکن است در آبی به ارتفاع پنج سانتی متر هم غرق شود و به همین خاطر هرگز نباید فرزندتان را در کنار حوض یا استخر، وان حمام و حتی یک سطل آب تنها بگذارید. اگر یک کودک غرق شده به سرعت از آب خارج نشود ریه های او پر از آب شده و کودک خفه خواهد شد.

نجات

علاوه بر کودک، خود شما نیز ممکن است در مقدار زیادی آب غرق شوید به همین خاطر اولین تلاش شما برای نجات او باید بدون وارد شدن به آب صورت بگیرد. سعی کنید با دست یا یک میله بلند به او برسید یا اینکه برایش یک حلقه نجات بیندازید.

در صورتی که هیچ راهی نداشتید داخل آب شوید، در آب های کم عمق با راه رفتن در کف استخر کودک را به خشکی برسانید. فقط در صورتی که کودک بیهوش بود او را یدک بکشید. در حالی که او را حمل می کنید مراقب باشید سرش پایین تر از سینه اش قرار بگیرد. به این شکل در صورت استفراغ خطر برگشت محتویات معده به داخل ریه ها کمتر خواهد بود.

چه باید کرد

کودک را به نزدیک ترین محل گرم وخشک ببرید و بدون بیرون آوردن لباس هایش او را روی پتو یا یک کت بخوابانید ، مجاری تنفسی ، تنفس و نبضں اورا کنترل کنید و در صورت لزوم عملیات احیا را انجام دهید. اگر کودک بیهوش است اما هنوز نفس می کشد او را در وضعیت بهبود قرار دهید و تنفس او را مرتبا کنترل کنید. لباس های او را عوض کرده و او را از سرما حفاظت کنید.

کودک باید هرچه سریع تر تحت کنترل پزشک قرار بگیرد. شما می توانید به اورژانس تلفن بزنید یا اینکه خودتان او را به بیمارستان برسانید زیرا حتی در صورتی که او به نظر بهبود پیدا کرده باشد ممکن است به عارضه ای به نام غرق شدگی ثانویه مبتلا شده باشد که در این صورت مجاری تنفسی به شدت متورم می شوند، کودک ممکن است از نظر کاهش دمای بدن نیز نیاز به درمان داشته باشد.

No votes yet.
Please wait...
برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *