No votes yet.
Please wait...

رعایت بهداشت

ترنم به مهد کودک رسیده و مربی به او کمک می کند تا کیفش را در کمد بگذارد و کنار دوستش مینا بنشیند. ترنم از مربی تشکر می کند. وقتی روی صندلی می نشیند متوجه می شود که مینا سرما خورده و سرفه می کند. اما متاسفانه جلوی دهان خودش را با دستمال نمی گیرد.فکر می کنید مربی و ترنم و دوستانش چه احساسی دارند؟مینا که متوجه میشود چه کار اشتباهی انجام داده از مربی دستمال می گیرد و جلوی دهان خود نگه می دارد. حالا مربی و دوستانش چه احساسی دارند؟ اگر بیمار هستیم حتما باید به پزشک مراجعه کنیم و بهتر است در منزل بمانیم و استراحت کنیم. هنگام عطسه و یا سرفه کردن با دستمال جلوی دهان خود را بگیریم. رعایت بهداشت نشانه ی ادب ما می باشد.

بحث و گفتگو

بهداشت فردی ،بهداشت محیطی واجتماعی ، همواره از ضروری ترین مباحث برای کودکان است. مباحث بهداشتی که در مهد کودک بیشتر موضوعیت دارد بهتر است برای شروع بحث انتخاب شود و سپس به مسئله ی بهداشت فردی نیز پرداخته شود.

مشاهده عینی

صحبت از بیماری ها و درمان ان ذهن کودکان را به رعایت بهداشت معطوف می سازد . می توانید از پزشکان مختلف من جمله پزشک کودکان ، نام برده و چگونگی رفتار پزشکان با کودکان و همچنین رفتار بیماران با پزشکان را گوشزد نمایید .

از مراقبت های خاصی که کودکان نیاز دارند صحبت کرده و بگویید انجام دقیق معاینات پزشکی و واکسن زدن برای انان بسیار ضروری و مهم می باشد. جای واکسن را روی دستشان نشان داده و بگویید اگر واکسن برایت نمی زدند چه بیماری هایی انها را تهدید می کرد.

No votes yet.
Please wait...
از من بپرس 5

Recent Posts

هفته دوم بارداری

هفته دوم بارداری هفته اول بارداری با تمام هیجاناتش گذشت و الان قصد داریم هفته…

5 سال ago

هفته سوم بارداری

هفته سوم بارداری در هفته سوم بارداری ممکن است که زن هنوز متوجه این قضیه…

5 سال ago

هفته اول بارداری

بارداری دوران بارداری عمدتا 9 ماه به طول می انجامد اما پزشکان برای بررسی دقیق…

5 سال ago

برنامه غذایی مادران شیرده

در پر تو فعالیت چشمگیر غدد پستانی و تغذیه کامل مادر، کودکی که از شیر…

5 سال ago

از انواع زایمان بیشتر بدانید

از جمله مراحل زایمان در بیمارستان از شما معاینه لگن به عمل می آید، تا…

5 سال ago

اقداماتی که باید در زمان زایمان انجام دهید

زایمان شما نه ماه بارداری را پشت سرگذاشتید و حالا لحظه ای که منتظرش بودید…

5 سال ago