#


راهکارهایی برای از بین بردن ترس کودکان از سوار ماشین یا هواپیما شدن

4 مارس 2018 بدون نظر 1903 بازدید

راهکارهایی برای از بین بردن ترس کودکان از سوار ماشین یا هواپیما شدن

No votes yet.
Please wait...

ترس از سوار ماشین یا هواپیما شدن

اکثر کودکان سوار شدن در ماشین با بالا رفتن از هواپیما را دوست دارند، اما اگر این موارد کودک شما را بیمناک و مضطرب می کند شما باید ترس او را تسکین دهید. شما نمی خواهید کودکتان جزو بیست و پنج میلیون آمریکایی بزرگسالی شود که نمی خواهند پرواز کنند یا جزو میلیون ها نفری باشد که در بزرگراه ها، روی پل یا روی سطح صاف خیابان نمی خواهند رانندگی کنند معمولا تجربه بد، تصادف با فشار و استرس ها، باعث رشد و پرورش این ترس می شوند. اگر کودک از قبل دچار ترس شده است، یا علایم اولیه ی ترس شدید را نشان میدهد. بنابراین، مراحل زیر به او کمک خواهند کرد تا به کودکتان کمک کنید بر این اضطراب و نگرانی غلبه کند.

الگوی خوبی باشید.

ترس های خود را به کودک منتقل نکنید. اگر سوار ماشین با هواپیما شدن شما را مضطرب می کند، ابتدا خودتان از این مراحل استفاده کنید. چون در غیر این صورت به گروه ترس بیخودی (فوبی) ملحق می شوید.

کودک را نسبت به ترس از پرواز بی تفاوت کنید.

والدینی که خودشان از هواپیما و پرواز هراسی ندارند، باید این مراحل را با کودک خود تمرین کنند. در مقدمه ی این فصل، بحث کاملی از فرایند بی اثر سازی را مشاهده خواهید کرد.

ا- درباره ی ترس صحبت کنید. بررسی کنید کودک دقیقا از چه چیزی می ترسد و اجازه دهید نگرانی و اضطراب خود را به زبان بیاورد. اگر ترس اساسی او از ارتفاع یا محصور شدن در یک فضای کوچک است. بر احتیاط های امنیتی که توسط خطوط هوایی و خدمه ی پرواز صورت می گیرند، تاکید کنید.

۲- کودک را با هواپیما آشنا کنید. با استفاده از تصاویر، داستان ها، اسباب بازی و تجربیات خانگی تجربه هایی از هواپیما ها در اختیار کودک قرار دهید، البته قبل از اینکه خودش یک پرواز واقعی را تجربه کند. هواپیما های کاغذی را به پرواز در آورید و هواپیما های مدل بسازید. وقتی در ماشین رانندگی می کنید، بازی برج مراقبت به خلبان یا خلبان و کمک خلبان را بازی کنید و تا مقصد با هم صحبت کنید. کتاب هایی در زمینه ی هواپیما و پرواز مطالعه کنید.

۳- کودک را به فرودگاه ببرید. در اولین بازدید، فقط به پرواز کردن و فرود (به زمین نشستن) هواپیما نگاه کنید. اگر شخصی را می شناسید که قصد سفر دارد، پرواز او و حرکت دیگران را مشاهده کنید.

اگر هر نوع بازدید اشکبار را مشاهده کردید، یادتان باشد که به کودک بگویید مردم بخاطر ترک کردن یکدیگر ناراحت هستند. .

  • کودک را به یک هواپیمای ساکن و بی حرکت سوار کنید. با فرودگاه یا خط هوایی تماس بگیرید و در مورد مشکل و نگرانی کودکتان با آنها صحبت کنید. بپرسید آیا کلاس های ترس از پرواز را تشکیل می دهند یا آیا کودک شما می تواند از یک هواپیما که روی زمین است بازدید کند. اگر هواپیما های واقعی موجود نباشد، ممکن است یک نمونه ی غیر واقعی در نمایشگاه موزه ی منطقه وجود داشته باشد که برای قدم بعدی می توان از آن استفاده کرد. از کودک بخواهید به اطراف هواپیما قدمی بزند و به درون آن نگاه کند. از او بخواهید درون هواپیما بنشیند و کمربندش را ببندد. اتاقک خلبان را بررسی کند و دستشویی ها را پیدا کند.
  • برای یک سفر هوایی آماده شوید. وقتی کودک با آرامش در این مراحل پیش رفت، آماده است تا یک سفر هوایی داشته باشد. بهتر است اگر می توانید، این سفر اول، در یک روز صاف و یک سفر کوتاه باشد. پرواز سخت، تمام کارهای شما را ضایع می کند. دقت کنید کودک تمرینات تمدد اعصاب را که را گفته ایم را انجام داده باشد، تا وقتی احساس اضطراب دارد بتواند از آنها برای آرام کردن خود استفاده کند.

با خود یک کیف پرواز که پر از فعالیت هایی است تا در طول پرواز کودک را مشغول نگه می دارند، به همراه ببرید. همچنین در آن خوراکی و کمی آدامس بگذارید تا بجود و از گوش های او در برابر فشار پرواز محافظت کنند. به خاطر داشته باشید که از متخصص اطفال خود درباره ی دارو های مناسب سوالاتی بپرسید که اگر مشکل بیماری حرکتی پیش آمد، از آنها استفاده کنید. کمی زودتر به فرودگاه بروید و ببینید آیا می شود کودک با خلبان ها و سر پرست پرواز ملاقات کند. مکالمه را در جریان نگه دارید و به او بگویید در تمام مدت چه اتفاقی می افتد تا اینکه هواپیما وارد هوا شود. دقت کنید تمام صداها واحساسات نا آشنا (مثل صدای گردش موتور و تکان ها در هنگام جمع شدن چرخ های هواپیما ) را برای او توصیف کنید. در طول پرواز بازی کنید، تصاویری از درون ابرها تهیه کنید و به موسیقی و نوارهای داستان گوش کند یا فیلم تماشا کند.

کودک را نسبت به سوار شدن در ماشین حساسیت زدایی کنید.

اکثر کودکان از تصادف ماشین می ترسند. این مراحل به آنها کمک می کنند تا بر این نگران واضطراب غلبه کنند. در هر مرحله، میزان نگرانی را در نظر بگیرید و فقط وقتی می توانید مرحله ی بعد بروید که کودک در مرحله ی قبل احساس آرامش کرده باشد.

۱- درباره ی ترس بحث و بررسی کنید. سعی کنید بفهمید دقیقا چه چیزی کودک را می ترساند و آنکارا درباره ی آن بحث کنید. اگر او با یکی از خویشاوندان دچار تصادف شدند، درباره ی آن دقت کنید اما در مورد اینکه چقدر اتومبیل ایمن است نیز سخن بگویید.

۲- احتباط های ایمنی را در نظر بگیرید. درون ماشین بنشینید (بدون اینکه آن را روشن کنید)، به کودک نشان دهید کمربند ایمنی چگونه کار می کند و توضیح دهید چرا آنقدر مفید و مهم است. علایم راهنما و چراغ های قرمز را به او نشان دهید و بگویید که شما قصد گردش و توقف را دارید.

۳- یک سواری کوتاه با ماشین انجام دهید. وقتی کودک در نشستن درون ماشین احساس راحتی کرد، یک دور کوتاه در اطراف بزنید. از خیابان کم رفت و آمد استفاده کنید و از حرکت در مسیر های پر سرعت خودداری نمایید. از کودک بخواهید تا مهارت های تمدد اعصاب خود را تمرین کند. به آرامی و با دقت رانندگی کنید. به کودک بگویید چه کار می کنید و قصد دارید کجا بروید. بازی اسم ماشین ها را انجام دهید که در آن کودک به دنبال ماشین خاصی می گردد. برای مثال، برنده کسی است که بیشترین ماشین آبی یا پژو را در طول سفر ببیند. در مکانی که برای او جذابیت دارد ( مثل بستنی فروشی یا خانه ی فیلم رانندگی کنید.

۴- زمان رانندگی را افزایش دهید. به تدریج، کودک را به گردش یا مکان های بیشتری ببرید، بازی کنید و با سرعت معمولی در مسیر های عادی بزرگراه ها حرکت کنید.

No votes yet.
Please wait...
برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *