#


درآغوش گرفتن و رفتار با کودکان نوپا

بغل کردن کودک
16 می 2017 بدون نظر 921 بازدید

درآغوش گرفتن و رفتار با کودکان نوپا

No votes yet.
Please wait...

درآغوش گرفتن و رفتار با کودکان نوپا

هرگز آغوش خود را از یک کودک نوپا دریغ نکنید. با اینکه او کمتر از یک نوزاد نیاز به نگهداری و مراقبت دارد اما هنوز هم دوست دارد گاهی مانند گذشته برای یک قدم زدن طولانی، یا زمانی که خسته و بدخلق است در آغوش شما باشد. کودک زمانی که احساس درد یا ناراحتی داشته باشد بدخلق و بهانه گیر میشود. برای مثال وقتی در حال دندان درآوردن است یا به شدت خسته باشد.

باید همیشه به نشانه های رفتاری فرزند خود پاسخ دهید و از درآغوش گرفتن او برای ابراز محبت و علاقه به اوخودداری نکنید. هنگامی که فرزند شما به اندازه کافی حس امنیت و اطمینان خاطر کسب کند خودش به شما نشان خواهد داد و از آغوشتان بیرون خواهد رفت. نوزادانی که در مواقع نیاز امکان دسترسی به آغوش والدین و عشق آنان داشته باشند در بزرگسالی انسانهایی مستقل و با اعتماد به نفس میشوند.

تمایل به ابراز محبت جسمانی برای همیشه در وجود ما باقی خواهد ماند. والدین نباید نیازهای فرزندان خود را نادیده بگیرند و حتما باید به آنها پاسخ دهند.

کودکان بهانه گیر و بدخلق

کودکان بزرگتر هنوز هم گاهی می خواهند روی دامان شما بنشینند. وقتی در اثر قرار گرفتن در محیطی ناآشنا احساسی ناخوشایند پیدا میکنند حتی ممکن است بخواهند غذایشان را در حالی بخورند که روی زانوی شما نشسته باشند، بخصوص اگر در جمع افراد ناشناس حضور داشته باشند ویا احساس کنند زیر نظر گرفته شده اند.

به آنها اجازه بدهید هرکاری که دوست دارند انجام بدهند. به مرور متوجه خواهید شد که چند لحظه تماس نزدیک با فرزندتان، اطمینان خاطری به او میدهد که میتواند با هر موقعیتی کنار بیاید. زمان خواب کودک بخصوص فرصت بسیار مهمی برای ابراز عشق و علاقه است. کودک هرگز نباید بدون چند لحظه در آغوش گرفته شدن به رختخواب برود.

آغوش شما احساس امنیت به فرزندتان میدهد و به او نشان میدهد که واقعا به او اهمیت میدهید. این یک قانون است که همیشه باید با دستی نوازشگرو کلامی مهربان فرزند نگران، سردرگم یا ترسیده خود را آرام کنید.

همه کودکان نیازمند تماس بدنی و اطمینان خاطر جسمانی نمی باشند به همین خاطر باید خود را آماده کنید تا به هر شکلی که فرزندتان میخواهد آرامش اورا تامین کنید.

توجه به نیازهای عاطفی کودک

توجه به نیازهای عاطفی کودک

کودکان غیر پاسخگو

از همان روزهای اول بعضی از نوزادان وقتی در آغوش گرفته میشوند بدن خود را سفت کرده و به شدت گریه میکنند، این کودکان با بزرگتر شدن نیز از تماس جسمانی خودداری میکنند و اگر سعی کنید آنها را ببوسید خود را از شما دور مینمایند. چنین کودکانی ممکن است هرگز از ابراز احساسات و تماس بدنی احساس رضایت نکنند. والدین این کودکان نیز به سختی با این شرایط کنار می آیند زیرا احساس میکنند از سوی فرزندشان پس زده میشوند. اگر فرزند شما چنین رفتاری دارد نباید وقتی به وضوح نشان میدهد که علاقه ای به این کار ندارد، به اجبار او را درآغوش بگیرید. فقط زمانی که خود کودک تمایل نشان میدهد علاقه و عشق خود را با تماس بدنی به او نشان دهید.

نکته ای درباره بغل کردن کودک نوپا و توجه به سلامتی خودتان

مراقب باشید تا از چگونگی برداشتن صحیح بار سنگین آگاهی کامل داشته باشید تا مانع از بروز کمردرد شوید. زمانی که مادر میشوید موقعیتهای بسیاری بروز میکند که میتواند مشکلاتی برای پشت و کمر شما ایجاد کند. شما مجبور میشوید بارها و بارها کودک را بلند کرده و به این طرف و آنطرف حمل کنید و ساکهای کودک، صندلی او دیگر لوازم او نیز باید از جایی به جای دیگر برده شوند. مسئله مهم این است که یاد بگیرید بارهای سنگین را بدون ایجاد آسیب به مهره های کمری خود جابجا کنید. پشت خود را صاف نگه دارید و زانوهایتان را خم کنید و بیشترین استفاده را از عضلات قوی ران ببرید. هرگز در حالی که پاهایتان صاف است و کمر خود را به جلو خم کرده اید چیزی را بلند نکنید

No votes yet.
Please wait...
برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *