#


چگونه می توان ترک کردن شیشه شیر را به کودک آموزش داد؟

8 می 2018 بدون نظر 1967 بازدید

چگونه می توان ترک کردن شیشه شیر را به کودک آموزش داد؟

No votes yet.
Please wait...

ترک کردن شیشه شیر

در حقیقت، کودک شما باید شیشه شیر را ترک و شروع به نوشیدن از یک فنجان کند. وقتی این زمان فرا برسد، این کار به عهده شماست و این برای والدین غیر عادی نیست که زمان سختی را صرف یاد دادن این کار به کودکشان کنند. این درست است که اکثر کودکانی که عاشق شیشه های شیر خود هستند کمتر از فنجان مینوشند اما یک کودک یک ساله فقط به شانزده انس شیر در روز و یک کودک دو یا سه ساله، به هجده انس نیاز دارد. علاوه بر این، او مواد لبنی دیگری هم مصرف می کند. وقتی شما تصمیم جدی گرفتید شیشه را ترک دهید راههای دیگری وجود دارند که این کار را آسان تر می کند.

از پیش برنامه ریزی کنید

شما میتوانید به کودکتان کمک کنید تا قبل از اینکه خیلی دیر شود و به شیشه شیر وابسته شود، آن را کنار بگذارد. منظور ما این است که کودک برای ایمنی باید به شما وابسته باشد نه شیشه شیر!

وقتی او شیر می نوشد، در نگه داشتن بطری به او کمک نکنید بلکه کاملا آن را خودتان نگه دارید. در حقیقت، حتی وقتی او یاد گرفت خودش بطری را نگه دارد، ما توصیه می کنیم تا حد ممکن خودتان بطری را برایش نگه دارید.

  • از شیشه شیر به عنوان پستانک استفاده نکنید. چون این نیز، باعث میشود کودک برای اطمینان زیاد به آن وابسته شود.
  • هرگز در تخت خوابش وقتی که قصد دارد بخوابد شیشه شیر ندهید. این کار یکی از دلایل اصلی پوسیدگی دندان است. در شش ماهگی به او یاد دهید چگونه با فنجان بنوشد، در وعده ی غذایی به او فنجان بدهید، بنابراین او کم کم این مهارت را فرا خواهد گرفت. فنجان رنگارنگ درخشان محمود را بدهید که آن را می شناسد و می تواند فنجانی در پوشش ضد ریزش با با کف سنگین باشد.

وقت را تنظیم کنید

معمولا این وظیفه شماست تا در مورد اینکه چه وقت کودک شما باید شیشه شیر را کنار بگذارد تصمیم بگیرید. اگر ممکن است بخواهید با پزشک اطفال خود با دندانپزشک مشورت کنید و اگر کودک شما علاقه اش را به بطری از دست می دهد، از این مزیت استفاده کنید، در غیر این صورته یک روز را انتخاب کنید و از همانجا شروع کنید زمانی را انتخاب کنید که همه چیز عادی است وقتی این تصمیم را می گیرید. شما باید در آن استوار باشد و قبل از اینکه مطمئن شوید کودکشان در استفاده از فنجان مهارت کسب کرده است، از این روش ها استفاده کنید.

  • محتوای بطری را آبکی کنید. دو هفته قبل از روز ۱۳، شروع به أهگی و رقیق کردن شیر یا آب میوه درون بطری کنید (به این طریق که کمی آب به آن بیفزایید و مزه آن را برای کودک کمتر کنید)، به طور همزمان شروع کنید به او شیر یا آب میوه غلیظ دادن با فنجان و او را تشویق کنید تا آن را بنوشد.
  • سر پستانک را عوض کنید. نوع قدیمی و آشنای پستانک را با شکل و اندازه ی جدید عوض کنید.
  • در طرح خود پایدار باشید. وقی مأموریت خود را پیش رو گذاشتید، در آن تزلزل نکنید! «نگران نباشید!» اگر او در یک روز از شیر مادر یا بعلری گرفته شود، آسیب روحی نخواهد دید. به او بگویید اکنون یک پسر بزرگ است و وقت آنست که بطری اش را به یک بچه کوچک بدهد که به آن نیاز دارد. به او اجازه دهید بعطری اش را بسته بندی کند و سعی کند این موضوع را درک کند. سپس از دست بطری خلاص شوید و دیگر آن را باز نگردانید، حتی اگر برای شیشه اش مدت ها با صدای بلند گریه کرد، خود را کنترل کنید و سست نشوید، اگر تسلیم شوید، این وضعیت را طولانی تر خواهید کرد و برای هر دوی شما انجام آن سخت تر و دشوارتر خواهد شد.
  • او را با تشویق و تحسین آرام تر کنید. وقتی از فنجانش مینوشد، به او بگویید که چه بسس بزرگی شده است و چقدر به او افتخار می کنید.
No votes yet.
Please wait...
برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *