#


تاثیر تفاوت های فرهنگی بر تغذیه مادران شیرده

مادران شیرده
29 اکتبر 2017 يك نظر 1383 بازدید

تاثیر تفاوت های فرهنگی بر تغذیه مادران شیرده

Rating: 5.0/5. From 1 vote.
Please wait...

تاثیر تفاوت های فرهنگی بر تغذیه مادران شیرده

غذای مادران شیرده در نقاط مختلف جهان متفاوت است. مادرانی که در کشور های آسیایی و یا آمریکای لاتین زندگی می کنند، ممکن است غذاهایی را انتخاب کند که کاملا با برنامهٔ غذایی یک مادر اروپایی متفاوت باشد.

 اگر چه غذاها با هم متفاوت هستند، اما می توان آنها را به نحوی تلفیق کرد که برنامهٔ غذایی متعادل و سالمی به دست آید. به هر حال مادرانی که از کشورهای لاتین و آسیایی هستند باید توجه بیشتری نسبت به برخی مواذ غذایی ابراز دارند.

به طور معمول مقدار مصرف لبنیّات در برنامهٔ غذایی کشورهای آسیایی کم است. مادر شیردهی که غذاهای بومی چینی یا آسیایی می خورد، برای برطرف نمودن احتیاج کلسیم خود بیشتر مایل است از غذاهایی مانند: توفو (خمیر سویا)، خردل سبز و آب میوهٔ غنی شده با کلسیم استفاده نماید.

مادران شیرده

مادران شیرده

طی یک تحقیق غذایی، مشخص گردید که افراد بالغ چینی ساکن آمریکا به قدر کافی اسید فولیک، روی، کلسیم، ویتامین A و C و آهن مصرف نمی کنند و نیازهای غذایی آنان در این زمینه به قدر کافی تامین نمی شود.

مادران شیردهی که از غذاهای بومی چینی آمریکایی استفاده می کنند باید مطمئن باشند که از تمام خوراکی هایی که در بردارندهٔ مواد غذایی مذکور است استفاده می کنند. مشاهده شده است که مادران مکزیکی-آمریکایی که در دوران شیردهی از غذاهای بومی مکزیکی استفاده می کنند، مقدار آهن، ویتامین A و کلسیم برنامهٔ غذایی آنها کم است. برای جبران کمبود کلسیم، باید مادرها تشویق شوند تا این که شیر و پنیر کم چربی مصرف نمایند.

مادران شیرده

مادران شیرده

نوشیدن شیر قهوه (به نسبت مساوی) و یا مخلوط شیر و شکلات یا شکلات داغ نیز می تواند مقدار کلسیم را افزایش دهد. (معمولا مادران مایل نیستند در روز بیش از دو فنجان قهوه بنوشند؛ این عدم تمایل به خاطر اثرات محرک قهوه است که می تواند بر روی کودکشان تاثیر بگذارد و نیز به خاطر اختلالی است که ممکن است در جذب آهن ایجاد شود.).

خوردن گوشت قرمز لخم مقدار آهن را افزایش می دهد. فلفل قرمز در غذاهایی که به روش مکزیکی طبخ می شوند، یک منبع عالی برای ویتامین A است.

Rating: 5.0/5. From 1 vote.
Please wait...
برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *