#


بهترین حیوانات کوچک برای کودک شما

حیوانات کوچک
27 آگوست 2017 بدون نظر 1940 بازدید

بهترین حیوانات کوچک برای کودک شما

No votes yet.
Please wait...

بهترین حیوانات کوچک برای کودک شما

وقتی میخواهید یک حیوان خانگی را به خانواده خود اضافه کنید، گزینه های زیادی برای انتخاب گربه ها و سگها وجود دارد. تعداد زیادی از حیوانات خانگی ، آسان تر برای مراقبت، مقرون به صرفه، و توجه زیادی نیاز ندارد. دکتر جنیفر گراهام، استادیار دانشکده دامپزشکی دانشگاه کامپوزیت Tufts، می گوید حیوانات خانگی کوچک مناسب برای کودکان بالای ۵ سال هستند زیرا می توانند راهی عالی برای تدریس باشند. برای تصمیم گیری که حیوان کوچک ممکن است به عنوان یک حیوان خانگی کار کند، شما باید همانند تحقیقاتی که در انتخاب یک حیوان خانگی بزرگتر انجام می دهید، انجام دهید. برخی از حیوانات خانگی حیوان خانگی کوچک مانند همسترها و خوکچه های دریایی ممکن است به نظر برسند اما از لحاظ نیاز و نحوه ارتباط آنها با بچه ها بسیار متفاوت هستند. اما اگر شما به دنبال حیوانات خانگی کوچک هستید که نیاز به تعامل کمتر دارند و فقط سرگرم کننده هستند، ممکن است یک جوجه کشی یا حتی یک چینچیلا برای خانواده شما مناسب باشد. هنگام تصمیم دادن به یک حیوان خانگی کوچک برای خانواده خود، این شش گزینه را انتخاب کنید – بعضی از سنتی و بعضی غیر معمول – و قبل از پذیرش حیوان خانگی مناسب در منزل خود، در نظر داشته باشید که هر یک از نیازها و ویژگی های منحصر به فرد دارد.

خرگوش

اگرچه خرگوش‌ها حیواناتی مناسب برای نگهداری در خانه هستند اما باید در نظر داشت که این حیوان را نمی‌توان به مدت طولانی در قفس یا فضای تنگ و محدود نگه داشت. خرگوش نیاز به جست و خیز دارد و علاوه بر آن باید همیشه در حال حفر زمین باشد و برای خودش لانه بسازد. از این رو، توصیه می‌کنیم که خرگوش را فقط در خانه‌های ویلایی و حیاط‌دار نگهداری کنید و فضایی باز در اختیارش بگذارید.
خرگوش موجود بی‌آزار و بی‌ سر و صدایی است و برای کسی مزاحمت ایجاد نمی‌کند. خرگوش علفخوار و از زمره پستانداران است. خرگوش‌ها عاشق زندگی کردن در علفزار و درخت‌زارها هستند. یادتان باشد خرگوش‌هایی که در قفس نگه داشته می‌شوند بیش از خرگوش‌های فضای باز می‌خوابند. یعنی خرگوش‌های قفسی چیزی بین چهار تا هشت ساعت در روز خواب هستند اما این میزان خواب در خرگوش‌های آزاد به مراتب کمتر است چون مجبورند برای یافتن غذا تلاش و کوشش کنند.
خرگوش حیوانی زودرنج و خجالتی است. بنابراین خیلی زود وحشت‌زده می‌شود. برای اینکه خرگوش شما سر زندگی و شادابی بیشتری از خود نشان دهد اسباب‌بازی در اختیارش بگذارید تا مشغول بازی شود و ساعت‌ها شما و فرزندان‌تان را سرگرم کند.
راستی می‌دانستید که خرگوش مدفوع خود را می‌مکد و قادر به استفراغ نیست!؟ به همین دلیل کثافت‌کاری کمتری دارد.

همسترها

این حیوان خانگی کوچک کلاسیک برای مراقبت و آموزش حتی برای استفاده از بستر آسان است، اما همسترها می توانند نسبتا نافذ باشند، و نژادهای کوچک (مخصوصا خانم ها) می توانند کاملا تهاجمی باشند، دکتر کاترین Quesenberry، یک متخصص حیوانات خانگی عجیب و غریب در مرکز پزشکی حیوانات شهر نیویورک. این باعث می شود که برخی از همسترها مرتکب شوند؛ دکتر گراهام توصیه می کند که یک نژاد بزرگتر مانند هامستر سوری به دست آورد، که احتمال بیشتری دارد که بتواند با استفاده از آن سازگار شود. یک هامستر نیز باید در یک قفس نگهداری شود که به اندازه کافی با تونل ها و مناطق لانه برای خواب است، اما مطمئن شوید که قفسه را به راحتی می توانید پاک کنید. هامستر معمولا حدود سه سال زندگی می کند، بنابراین در نظر بگیرید که چقدر فرزند شما می خواهد با آن ارتباط برقرار کند: اگر فکر می کنید علاقه ای به مراقبت از هامستر نداشته باشید، ممکن است این سالها طول بکشد اما همچنین ممکن است خیلی کوتاه باشد حیوان خانگی میمیرد و اولین فرزند شما را به مرگ می دهد. اگر فرزند شما از دست دادن یک عضو خانواده یا دوست دیگر نداشته باشد، این تجربه بدون شک ناراحت کننده خواهد بود، گرچه می تواند فرصتی برای درس زندگی مهم فراهم کند. دکتر گراهام می گوید: “این می تواند غم انگیز باشد، اما همچنین راهی برای معرفی ایده ای که همه چیز می میرد”. “شما می توانید وجود داشته باشد به عنوان فرزند شما می رود از طریق تجربه.”

کاکاتیل ها

کاکاتیل ها نیز از بهترین طوطی ها برای کودکان کم سن و سال هستند؛ و شاید بهترین طوطی برای کودکان بزرگتر که آمادگی نگهداری از یک پرنده را دارند.
کاکاتیل ها میتوانند صحبت کردن، سوت زدن، و انواع شعبده بازیهای ساده را یاد بگیرند و به همین دلیل افراد از بازی با آنها لذت میبرند. آنها نسبت به فنچ ها و باجریگارها نیاز به رسیدگی بیشتری دارند و باید مدت زیادی از روز را بیرون از قفس به تفریح بپردازند.
بنابر این کاکاتیل ها برای افرادی مناسبند که واقعا توانایی نگهداری را داشته باشند و همچنین نگهداری از آنان را بیاموزند. در صورت موفقیت در امر مراقبت و رسیدگی،مطمئنا هم پرنده و هم کودک بسیار شاد خواهند بود

خوک

خوک های ممکن است در همان خانواده ی جوندگان به عنوان همستر ها باشند، اما رفتار آنها متفاوت نبوده است. این جوندگان ملایم هستند و دارای حالت شیرین هستند، که باعث می شود آنها کمتر نیش می زنند. به علاوه، آنها می توانند با هم ارتباط برقرار کنند، به این معنی که آنها به کار خود ادامه نمی دهند – تا زمانی که به درستی ارتباط برقرار شود – و اگر بچه های جوان بخواهند با آنها ارتباط برقرار کنند، اهمیتی نمی دهند. این موجودات خوش تیپ ایده آل برای یک کودک است که فقط یادگیری مراقبت از یک حیوان خانگی را به دلیل داشتن یک خوکچه دریایی با نگهبان جوانش ناامید می کند. با این حال، یکی دیگر از خوک های دریایی را در نظر بگیرید، به همین علت حیوان خانگی تنها نخواهد بود. خوک های گینه طول عمر بیشتری دارند – حدود پنج تا هفت سال – که از همسترها بیشترانجام می شود و به دلیل اشتیاق بزرگتری برای تعداد زیاد یونجه و سبزیجات، زمان و تلاش بیشتری نیاز دارند. این اشتهای بزرگتر می تواند خوک های دریایی را بیشتر از سایر پستانداران کوچک بدست آورد، بنابراین شما ممکن است مجبور باشید قفس خود را نیز به طور مرتب تمیز کنید.

 سگ

سگ از جمله حیواناتی است که مردم علاقه زیادی به نگهداری آن دارند اما متاسفانه در نگهداری از این حیوان گاهی به طور سهوی کوتاهی می‌کنند و نمی‌دانند چه گونه سگ خود را تمیز کنند؟ سگ‌ها باید روزی یک بار حمام کنند و غذای متناسب خود را بخورند. بسیاری به اشتباه فکر می‌کنند که سگ همه چیزخوار است اما این طور نیست زیرا سگ‌ها هم باید متناسب با جسم و نیاز بدن خود غذا بخورند.
معمولاً غذای سگ‌ها را در بعضی از سوپر مارکت‌ها به فروش می‌رسانند. چنانچه سگ در خانه نگهداری می‌کنید، می‌توانید تصمیم بگیرید که سگ شما از همان دوران توله بودن به چه غذایی عادت کند. بعضی سگ را به خوردن گوشت و بعضی هم آن را به سبزیجات و حبوبات عادت می‌دهند.
یکی از اشتباهات متداول در بین مردم این است که فکر می‌کنند می‌توانند سگ را در مجتمع‌های مسکونی مانند آپارتمان نگهداری کنند. این در حالی است که سگ‌ها مانند همه حیوانات دیگر به فضای باز برای دویدن و جایی که بتوانند به راحتی سر و صدا کنند نیاز دارند. یک سگ هیچگاه نمی‌تواند در آپارتمان زندگی کند چون بیشتر مردم از سر و صدای سگ شاکی خواهند شد. سگ‌ها چند نوع هستند و پرطرفدارترین سگ‌ها، سگ‌های کوچک‌اند. این سگ‌ها را به دلیل جثه کوچک خود می‌توان به راحتی در کوچه و خیابان برای گردش برد.

موش صحرایی

گرما می گوید موش ممکن است اولین حیوان خانگی در فهرست شما نیست، اما “آنها برخی از بهترین حیوانات خانگی را برای کودکان کوچک می سازند.” “موش ها می توانند آرام باشند، از بین بروند، نه به اندازه دیگر پستانداران کوچک، و می توانند بسیار مورد استفاده قرار گیرند.” آنها حیوانات خانگی ایده آل را می خواهند اگر می خواهید فرزندتان یک پیوند قوی با یک حیوان خانگی ایجاد کند، زیرا آنها تعاملی هستند و قادر به یادگیری ترفندها هستند، مانند بازیابی اشیاء و مرور لکه ها یا دوره های مانع. از آنجا که موشها با افراد و چیزهای مختلف ارتباط برقرار می کنند، ارائه تعدادی اسباب بازی و لوازم جانبی از طناب به رول کاغذی حوله، آنها را شاد و اشغال می کند. موش ها نیز برای مراقبت و رژیم غذایی استاندارد برنج از بلوک های غذایی نیاز دارند.

گربه

گربه از دیگر حیواناتی است که می‌توان در خانه از آن نگهداری کرد. این حیوان را می توان حتی در آپارتمان هم نگهداری کرد زیرا به دلیل جثه کوچک و نیز بی سر و صدا بودن کسی از گربه شکایتی نخواهد داشت. بهترین و زیباترین گربه‌های دنیا گربه‌های ایرانی هستند که به اسم “پرشین کت” معروف هستند و البته نسبت به گربه‌های هم نوع خود گران‌تر هستند. گربه‌ها را نیز مانند سگ‌ها باید روزی یک بار حمام کرد و مرتب به نظافت آنها اهمیت داد. در صورت سهل‌انگاری گربه‌ها به راحتی بیمار می‌شوند و جان خود را از دست می‌دهند زیرا گربه‌ها حساس‌تر از سگ‌ها هستند.

No votes yet.
Please wait...
برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *