#


برق گرفتگی در کودکان/ راههای پیشگیری از برق گرفتگی در کودکان

برق گرفتگی در کودکان
12 سپتامبر 2017 بدون نظر 1467 بازدید

برق گرفتگی در کودکان/ راههای پیشگیری از برق گرفتگی در کودکان

Rating: 5.0/5. From 1 vote.
Please wait...

برق گرفتگی در کودکان/ راههای پیشگیری از برق گرفتگی در کودکان

ممکن است فرزندتان در اثر دست زدن به پریزها، سیم ها، کلیدهای برق و یا با لمس یک وسیله برقی با دستهای خیس دچار برق گرفتگی بشود. بسیار مهم است که به کودکان خود هشدارهای لازم درباره خطرات برق را از همان سنین کم داده و به آنها بیاموزید که آب و الکتریسیته ترکیب بسیار خطرناکی می باشند. سیمهای بدون روکش را تعویض کرده و در تمام پریزهای برقی بدون استفاده یک درپوش بگذارید.

اگزمایی نوزادان

این بیماری التهابی پوست معمولا از طریق ژنتیک و توسط یک عامل راه انداز مانند آلرژی یا عفونت ایجاد می شود. گاهی بروز این حالت یک واکنش ساده نسبت به استرس است. اگزمایی که معمولا کودکان را درگیر می کند اکز مای آتوپیک (آلرژیک) خوانده می شود که بین دو تا هجده ماهگی در کودک بروز می نماید.

اگزمای سبوراتیک (مربوط به غدد چربی) نیز میتواند کودکان را مبتلا نماید. این اگزما معمولا روی پوست سر، پلک چشم ها، اطراف بینی ، گوش ها، کشاله ران و کانال گوش ظاهر می شود که غدد ترشح کننده چربی زیادی روی آن است.

نشانه ها:

پوست مبتلا به اگزمای آتوپیک سرخ ، خشک ، پوست پوست و خارش دار می شود و تاول های ریز سفید رنگی شبیه به دانه های برنج ممکن است روی آن دیده شود. در صورت خراشیدن پوست تاول ها سرباز کرده و خیس می شوند. اکز مای سبوراتیک ظاهری شبیه به اگزمای آتوپیک دارد اما خارش آن کمتر است و در قسمت های مختلفی از بدن بروز می کند (سمت راست). خارش شایع ترین نشانه اگزماست که گاه موجب خراشیدگی پوست یا بی خوابی فرد مبتلا می شود.

درمان:

اگر مشکوک به ابتلای فرزندتان به اگزما می باشید باید با پزشک مشورت کنید. پزشک احتمالا کرم های ضد التهاب و آنتی هیستامین برای برطرف کردن خارش و مبارزه با آلرژی تجویز خواهد کرد. اگر پوست عفونی شده باشد تجویز آنتی بیوتیک لازم خواهد شد. پزشک باید علت بروز اکز ما را نیز تشخیص دهد: وجود یک حیوان خانگی، پودر شستشو یا یک ماده غذایی می تواند موجب بروز اگزما شود. تماس با آب باید تا حد امکان کاهش داده شود و اگر فرزندتان را حمام می کنید در آب وان او روغن های ملایم بریزید. از صابون استفاده نکنید و مراقب باشید که تمام لباس های کودک را بعد از شستن به خوبی آبکشی کنید تا هیچ ذرهای از پودر شوینده یا نرم کننده لباس در آن باقی نماند. تماس کودک با عوامل آلرژن یا حساسیت زا را تا حد امکان کاهش دهید. از کرم های نرم کننده روی پوست او استفاده کنید و ناخن هایش را کوتاه نگه دارید تا در هنگام خاراندن به پوستش آسیب وارد نکند. لباسهای کتانی به او بپوشانید. لباسهای پشمی به هیچ وجه مناسب نمی باشند.

Rating: 5.0/5. From 1 vote.
Please wait...
برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *