#


برخی ازمشکلات پوستی در کودکان/تشخیص و چگونگی درمان

مشکلات پوستی در کودکان
18 ژوئن 2017 بدون نظر 1123 بازدید

برخی ازمشکلات پوستی در کودکان/تشخیص و چگونگی درمان

No votes yet.
Please wait...

برخی ازمشکلات پوستی در کودکان/تشخیص و چگونگی درمان

مشکلات پوستی در دوران کودکی معمولا در اثر عواملی مانند عفونت، آلرژی یا واکنش به دمای بسیار بالا یا پایین بروز می کنند. بیشتر آنها مشکلات خفیفی هستند که به سادگی درمان می شوند. راش های پوستی معمولا با انواع مختلفی از عوارض همراه می باشند که برخی جدی هستند. اگر درباره وجود یک راش نگران هستید با پزشک مشورت کنید.

ترک پوست

ترک های پوستی ریزی که روی پوست ظاهر می شوند به ندرت تازه و عمیق هستند. قرار گرفتن در معرض سرما پوست را خشک و مستعد بروز ترک می نماید به خصوص در انتهای اندام ها مانند دستها، انگشتان یا گوش ها، که گردش خون در آنها ضعیف است.

پوست مرطوب اطراف لب ها نیز دچار ترک می شود. خشک نکردن دقیق پوست بعد از شستشوی مکرر که موجب از بین رفتن چربی های طبیعی می شوند می تواند موجب ترک پوست شوند.

نشانه ها: ترک های پوست ظاهری خشک و ترک ترک دارند. اگر ترک ها عمیق شوند ممکن است خونریزی کنند و درد شدیدی ایجاد کنند. اگر ترک ها عفونی شوند ممکن است چرک از آن ها خارج شده و ملتهب شوند.

درمان: جز در صورتی که ترک ها عفونی شده یا بهبود آنها کند باشد می توانید مسئله را با درمانهای خانگی برطرف نمایید. کرم های چرب و مرطوب کننده روی پوست کودک بمالید. روی لب هایش از نرم کننده های لب بزنید و به جای استفاده از صابون از لوسیون کودک استفاده کنید.

درهوای سرد لباسهای گرم به او بپوشانید. از بیرون بردن کودک در سرما و یخبندان و همچنین از تغییرات ناگهانی دما جلوگیری کنید. ترک های عفونی پوست باید توسط پزشک درمان شوند.

سرمازدگی

کودکانی که نسبت به سرما حساس می باشند ممکن است دچار سرمازدگی شوند. انقباض عروق خونی پوست یک واکنش طبیعی نسبت به سرماست اما در کودکان حساس به سرما معمولا شبکه عروق ظریف زیر پوست بیش از حد منقبض می شوند و سپس وقتی کودک را به جایی گرم برید بیش از حد متسع می گردند. وقتی عروق بیش از اندازه گشاد شود نقاط خاصی از پوست سرخ می شود.

مراقبت از پوست کودک در برابر سرمازدگی

نشانه ها: سرمازدگی سرخ یا ارغوانی شدن پوست است که می تواند در هر اندازه ای ایجاد شود. نشانه اصلی سرمازدگی خراش شدید پوست در موقع گرم شدن پوستی است که در معرض هوای سرد بوده است. سرمازدگی معمولا در پاها، پشت قسمت تحتانی پاها، دستها، نوک بینی و حاشیه لاله گوش دیده می شود.

درمان: با اینکه سرمازدگی مشکلی آزاردهنده است اما معمولا با گرم کردن موضع به خودی خود درمان می شود. استفاده از پودر تالک یا لوسیون کالامین می تواند خارش پوست را تسکین دهد و مانع ازخاراندن و خراشیدن پوست توسط کودک شود.

اگر می دانید که فرزندتان مستعد سرمازدگی است باید توجه داشته باشید که قبل از بیرون رفتن در هوای سرد لباس گرم و مناسب بپوشد. به خصوص به بخش های حساس بدن بیشتر توجه کنید.

از آنجایی که آب و هوای مرطوب سرما زدگی را تشدید می کند باید دقت کنید که لباس های ضد آب در شرایط جوی مرطوب به کودک بپوشانید.

No votes yet.
Please wait...
برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *