#


چه کاری باید انجام دهید اگر هنگام بارداری سرماخوردگی بگیرید

سرماخوردگی
14 آگوست 2017 بدون نظر 1231 بازدید

چه کاری باید انجام دهید اگر هنگام بارداری سرماخوردگی بگیرید

No votes yet.
Please wait...

شانس زنی که هنگام بارداری دچار سرماخوردگی می شود بالا است زیرا سیستم ایمنی تحت تاثیر بارداری قرار می گیرد.

سرماخوردگی فصلی یکی از شایع ترین بیماری های تنفسی در انسان است. با توجه به مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC)، میلیون ها مورد سرماخوردگی هر سال تنها در ایالات متحده وجود دارد.

دانستن آنچه که باید انجام دهید، اگر فردی هنگام بارداری دچار سرماخوردگی می شود، می تواند به حفظ سلامتی آنها کمک کند. تعدادی از عوامل برای یک زن باردار در هنگام درمان یا پیشگیری از سرماخوردگی، و هنگامی که او باید به دنبال یک کمک پزشک باشد، وجود دارد.

 

درمان سرماخوردگی در دوران بارداری

سرماخوردگی در زمان بارداری کاملا معمول است، بنابراین دانستن اینکه چه داروهایی ممکن است انتخاب کنید، ممکن است کمی نگران کننده باشد.

درمان سرماخوردگی معمولا بدین معنی است که هر نوع دارو بدون نسخه را خریداری کنید. در هنگام بارداری چیزهای مد نظر دیگری برای زن و کودک خود وجود دارد.

داروها می توانند یک موضوع حساس باشند. احتمال دارد داروهایی که بر روی یک نوزاد نابالغ تأثیر می گذارد برخی زنان باردار را نگران کنند. اکثر داروهای بدون نسخه از مواد کمی برای استفاده از نشانه های سرماخوردگی استفاده می کنند.

مسکن ها

مهم است که درد در دوران بارداری را درمان کنید زیرا ممکن است منجر به استرس، فشار خون بالا و حتی نشانه های افسردگی شود. داروهای ضد درد شامل استامینوفن و داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی مانند NSAIDs مانند ایبوپروفن است.

طبق مطالعات انجام شده توسط اداره غذا و داروی آمریکا (FDA)، استفاده از داروهای ضد درد در حین بارداری باید تحت هدایت مستقیم پزشک یا ارائه دهنده خدمات بهداشتی انجام شود.

مطالعات متوجه خطرات بالقوه استفاده از داروهای ضد درد در دوران بارداری شده اند:

تجویز NSAID ها ممکن است در طول نیمه اول بارداری خطر سقط جنین را افزایش دهد
داروهای تجویزی ممکن است خطر ابتلا به نقایص زود هنگام در سه ماهه اول را افزایش دهند
مصرف استامینوفن در دوران بارداری ممکن است با افزایش خطر ابتلا به اختلال بیش فعالی کمبود توجه در کودکان مرتبط باشد

FDA خاطرنشان می کند که مطالعات همه محدودیت هایی در نحوه انجام آنها دارند، بنابراین ممکن است قوانین سخت و سریع به دنبال آن نباشند. به عنوان مثال، مطالعه دیگری که در نشریه رسمی کالج پزشکان خانواده کانادا منتشر شده است، بیان می کند که مصرف استامینوفن در دوران بارداری بی خطر است.

نکته مهم این است که متخصصان مراقبت های بهداشتی همیشه باید در تصمیم گیری در مورد هر دارویی که درد را کاهش می دهد، درگیر شوند.

سرکوب کننده های سرفه

داروهای سرکوبگر مانند dextromethorphan اغلب در داروهای بدون نسخه یافت می شود. این داروها به طور کلی برای زنان باردار در دوزهای صحی محسوب می شوند، اما گزینه های بدون دارو همیشه باید به عنوان اولین خط دفاع شناخته شوند.

قبل از استفاده از داروهای سرکوب کننده سرفه، زنان باردار می توانند از استفاده از لوزی های گیاهی یا ذهنی گلو استفاده کنند تا سرفه و گلودرد را کاهش دهند.

آنتی هیستامین ها

بر اساس یک نظرسنجی که به مجله فارماکولوژی و Pharmacotherepeutics ارسال شده است، هیچ یک از داروهای آنتی هیستامین که امروزه در دسترس قرار می گیرند، در طول حاملگی بی خطر نیستند.

دو دارو به نام سیپروفپتادین و کلروفنیرامین در رده دوم قرار دارند. این آنتی هیستامین ها با علائم موقت در مادر باردار همراه است، اما در هنگام حاملگی به هیچ نقص مادرزادی وابسته نیستند.

این پیوند به این معنا نیست که آنها کاملا بی خطر هستند، اما تاکنون هیچ اثری منفی پیدا نشده است. به همین دلیل، بسیاری از افراد برای جلوگیری از مصرف آنتی هیستامین در دوران بارداری از این دو استفاده می کند.

ضد انعقاد

مطالعات در مورد استفاده از ضد انعقاد در دوران بارداری نتایج مختلفی به دست آورده اند.

برخی مطالعات نشان می دهد که استفاده از ضد انعقاد در طول سه ماهه اول بارداری با افزایش اندک مشکلات مربوط به تولد ارتباط دارد. با این حال، مطالعات متعدد پیگیری موفق به گرفتن نتایج مشابه نیست.

ضد انعقاد خوراکی در دوران بارداری نسبتا ایمن هستند اما باید تحت هدایت یک متخصص مراقبت های بهداشتی قرار بگیرند.

بسیاری از این مطالعات برای استفاده کوتاه مدت از داروها هستند. برای جلوگیری از خطرات بهداشتی برای مادر و کودک نباید بیش از حد لازم داروهای بدون نسخه استفاده شود.

درمان های طبیعی

بسیاری از پزشکان برای درمان نشانه های سرماخوردگی توصیه های غیر دارویی را پیشنهاد می کنند. افزایش مصرف مایع به هشت تا ۱۰ لیوان در روز می تواند به فشردن بدن و ایجاد احساس راحتی بیشتر کمک کند. آبمیوه ها همچنین می توانند مصرف مواد غذایی را در زمانی که مردم اشتها ندارند فراهم کنند.

استراحت طولانی مدت در بیمار مهم است تا زمان برای تمرکز بدن بر بهبودی پیدا شود. با بالا رفتن سر خود می توانید در تنفس و گرفتگی نیز کمک کنید.

بسیاری از زنان باردار نیز از رطوبت سازهای اتاق برای کمک به پاک کردن بینی استفاده می کنند و باعث سرفه های تولیدی می شوند. فشردهای گرم نیز به سر، سینوسها و شانه ها برای کاهش درد و تراکم استفاده می شود.

جلوگیری از سرماخوردگی هنگام بارداری

شستن دست ها به طور منظم با خوردن خوب و ماندگاری فعال می تواند به جلوگیری از ایجاد سرما کمک کند.

یکی از مهمترین مراحل برای سرماخوردگی در هنگام بارداری، جلوگیری از آن در صورت امکان است. پزشکان توصیه می کنند که به طور منظم با دست را آب و صابون گرم شستشو دهید. این امر مخصوصا پس از تماس با افراد دیگر یا وسایل عمومی مثل سبدهای خرید و دستگیره ها مهم است.

فعال بودن نیز بخش مهمی از پیشگیری از سرماخوردگی است. تمرینات سبک و متوسط برای بارداری مانند شنا و دوچرخه سواری در محیط داخلی می تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن و افزایش متابولیسم کمک کند و موجب احساس گرسنگی شود.

خوردن سالم یکی دیگر از عوامل مهم پیشگیری از سرماخوردگی است. تمرکز بر خوردن انواع غذاهای تازه می تواند اطمینان حاصل کند که مواد مغذی مورد نیاز بدن تامین می شود. پیدا کردن ویتامین پیش از تولد که حاوی روی و ویتامین C است نیز می تواند به حمایت بیشتر از سیستم ایمنی برای جلوگیری از سرماخوردگی کمک کند.

شباهت بین علائم سرماخوردگی و بارداری

زنان باردار اغلب علائم سرماخوردگی را تجربه می کنند. زنان در طول بارداری دچار گرگرفتگی بسیار شایع هستند، زیرا تغییر هورمون ها بر روی دهانه بینی تاثیر می گذارد. این ممکن است منجر به سردرد شدید شود که احساس سرماخوردگی را احساس می کند.

اگر علائم دیگر وجود نداشته باشد احتمال دارد که خانم سرماخوردگی نداشته باشد.

نشانه هایی که معمولا توسط سرماخوردگی ایجاد می شود عبارتند از:

عطسه کردن
آبریزش بینی
گلو درد
خستگی
سرفه خفیف

این علائم معمولا ناشی از تغییرات هورمونی در دوران بارداری نیست. اگر یک زن این علائم را تجربه کند، احتمال دارد که سرما خورده باشد.

خطرات و ملاحظات

اگر شک به آنفولانزا یا تب وجود داشته باشد، باید با یک متخصص مراقبت های بهداشتی مشاوره شود.

سرماخوردگی در دوران بارداری همانند سایر سرماخوردگی هاست، هر چند زن باردار باید برخی از شرایط های اضافی را در نظر بگیرد.

مهم است که مطمئن باشیم سرماخوردگی است و نه آنفولانزا. هر دو علائم مشابهی دارند، اما آنفولانزا به نظر می رسد شدید تر است و معمولا با تب همراه است.

اگر یک زن باردار در حال تجربه یک تب، آنها باید دکتر خود تماس بگیرید تا ببینید چه مراحل را می توان انجام داد برای کاهش تب به سطوح امن با بیشترین سرعت ممکن.

آیا داشتن یک سرماخوردگی بر نوزاد تاثیر می گذارد؟

در طول بارداری سرماخوردگی معمولا بر نوزاد تاثیر نمی گذارد. سرماخوردن بیماری های خفیف است که نسبتا راحت از سیستم ایمنی برخوردار می شوند.

با این حال، دمای مادر و عفونت ها می تواند بر نوزاد تاثیر بگذارد. اگر یک زن باردار در حال تجربه یک تب یا نشانه دیگری از عفونت، مهم است که به با یک دکتربلافاصله صحبت شود برای گامهایی در جهت کاهش این نشانه ها.

چه زمانی دیدن یک دکتر الزامی است

بدن در هنگام بارداری در معرض سرماخوردگی بسیار شبیه است که در هر زمان دیگری با سردی سروکار دارد. نشانه ها موقت هستند و در بیشتر موارد سرما خوردگی در عرض ۲ هفته از بین می رود.

اگر یک زن باردار علائم را تجربه قبیل تب بیش از ۱۰۰٫۴ ° F، سرفه خلط زرد یا سبز، و یا نشانه به مدت طولانی تر از ۲ هفته، آنها بایدبلافاصله با یک دکتر صحبت می کنند.

 

No votes yet.
Please wait...
برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *