#


افسردگی پس از سقط جنین: درک و مقابله با آن

افسردگی
21 آگوست 2017 بدون نظر 1537 بازدید

افسردگی پس از سقط جنین: درک و مقابله با آن

No votes yet.
Please wait...

افسردگی و سقط جنین

در مورد افسردگی پس از سقط جنین، نه تنها در حرفه پزشکی، بحث وجود دارد. مشخص نیست که افسردگی سقط جنین یک شرط خاص است. اگر چه مشخص است که زنان به سقط جنین پاسخ احساسی دارند.

افسردگی خود یک بیماری پزشکی شناخته شده است. اما آیا سقط جنین می تواند باعث افسردگی شود؟

تحقیقات محدودی در مورد اثرات روحی سقط جنین وجود دارد. بسیاری از این تحقیقات به علت مشکلات فنی مانند عدم توانایی کنترل عوامل دیگری که می تواند در پشت یک مورد افسردگی باشد، به جای سقط جنین، پیچیده شده است.

تجربه سقط جنین برای هر زن و به طور گسترده ای متفاوت است. احساس پس از سقط می تواند مخلوط شود. زنان ممکن است احساسات مثبت و منفی داشته باشند.

به طور کلی، سقط ممکن است به دنبال احساس غم و اندوه، از دست دادن و یا پشیمانی باشد. اگر این احساسات رخ دهد و به اندازه کافی شدید باشند یا به اندازه کافی بلند شوند، ممکن است به افسردگی برسند.

 

مطالب این مقاله:

احساسات در مورد سقط جنین
افسردگی چیست؟
درمان افسردگی

احساسات در مورد سقط جنین

سقط جنین می تواند یک رویداد زندگی استرس زا برای برخی از زنان است که تصمیم به پایان دادن به حاملگی خود می کنند.

بارداری در وهله اول ممکن است منبع خود تنش باشد. ممکن است حاملگی ناخواسته بوده یا با مشکلات دیگر ارتباط داشته باشد.

پس از سقط جنین، زنان می توانند واکنش های غیر منتظره و احساسات داشته باشند. این موضوع برای دلایل فرهنگی و مذهبی دشوار است. بعضی از زنان ممکن است احساس گناه و اضطراب احساسی بیشتری نسبت به تأثیرات مذهبی داشته باشند که سبب نگرانی در برابر سقط جنین می شود.

سقط جنین ممکن است به دنبال احساس غم و اندوه، از دست دادن یا پشیمانی باشد.

بسیاری از پاسخ های روان شناختی و احساسی به سقط جنین طبیعی هستند.برای اکثر افراد نباید پایدار و یا شدید باشند تا بتوانند به طور روزانه زندگی زنان را به شدت تحت تاثیر قرار دهند و باید از بین بروند.

محدوده احساسات معمولی که با سقط جنین تجربه می شود ممکن است شامل موارد زیر باشد:

غم و اندوه، احساس از دست دادن
گناه
تفکر یا پشیمانی
استرس، کاهش توانایی برای مقابله
از دست دادن اعتماد به نفس
امداد، کاهش هیجان

همه زنان پاسخ سنی به سقط جنین ندارند. اکثر کسانی که مشکالت روحی روانی ندارند

بسیاری از زنان واکنش مثبت به سقط جنین، از جمله احساس تسکین می کنند. بعضی از زنان احساس تاسف نمیکنند، در عوض احساس اعتماد به نفس در “انتخاب مناسب” را دارند.

افسردگی چیست؟

افسردگی یک وضعیت روانی است. این یک اختلال خلقی است.

افراد مبتلا به افسردگی ممکن است این علائم و نشانه ها را داشته باشند:

احساس کم یا غمگین
کاهش توانایی تفکر
تمرکز ضعیف و مشکل تصمیم گیری
گناه
احساس تحریک پذیر
کمبود انرژی، خستگی
از دست دادن علاقه به سکس
از دست دادن علاقه به فعالیت هایی که قبلا از آنها لذت بردند
الگوهای خواب مختل شده

افسردگی با سطوح مختلف شدت همراه است. افراد مبتلا به افسردگی خفیف قادر به ادامه فعالیت های روزانه خود می باشند.

افسردگی شدید بر زندگی تا حد زیادی تأثیر می گذارد که ممکن است برای کار دشوار باشد. افسردگی شدید می تواند به علائم جدی روان شناختی مانند جنون منجر شود.

احساسات خودکشی یا صدمه به خود، علائم جدی هستند که نیاز به کمک فوری دارند.

افسردگی تغییرات فیزیکی را ایجاد نمی کند، اگرچه افرادی که افسرده هستند ممکن است به آرامی صحبت کنند.

اثرات افسردگی بر سطح علاقه نیز می تواند اثر ثانویه داشته باشد. افسردگی که سبب از دست رفتن علاقه به غذا می شود، ممکن است منجر به کاهش وزن شود.

افسردگی، یا غم و اندوه در مورد سقط جنین؟

به عنوان مثال، افسردگی پس از مرگ یک شریک، یک واکنش طبیعی است که نباید منجر به افسردگی طولانی مدت شود.

افسردگی علائم افسردگی دارد اما به وضوح مربوط به از دست دادن است.

احساس پشیمانی ناشی از سقط جنین ناشی از بیماری یا آسیب نیز طبیعی است. این علائم در پاسخ به سقط خودبه خودی نیز نباید پایدار باشد.

حتی زمانی که یک زن تصمیم به ترک بارداری خود را با سقط جنین می کند، بعدا می تواند احساسات طبیعی از دست دادن، غم و اندوه،گناه داشته باشد و بعد از آن پشیمان شود.

هنگام تصمیم گیری برخی از زنان ممکن است به شدت تحت تاثیر افرادی قرار گیرند که در اطراف آنها هستند. احساسات شبیه به علائم افسردگی معمولا باید بهبود یابد.

سقط خود به خودی

سقط جنین می تواند خود به خودی باشد. این به معنای سقط جنین است که توسط زن انتخاب نشده است، اما به علت بیماری یا آسیب دیدگی است. برای مثال، مشکلات جفت، می تواند باعث سقط شود.

 

عوامل خطر افسردگی

زنان مبتلا به اختلال روانی قبل از بارداری ناخواسته و سپس سقط جنین ممکن است این رویداد را متفاوت از زنان سالم ذهنی تجربه کنند. آنها ممکن است بیشتر در معرض خطر باشند، اما شواهد علمی قوی نیستند که عوامل خطر افسردگی خاصی در ارتباط با سقط جنین وجود دارد.

اگر زن دارای سابقه مصرف الکل یا مواد مخدر باشد، خطر ابتلا به افسردگی بیشتر است.

زنان قبل از سقط جنین احتمال ابتلا به اختلالات روانپزشکی بیشتر از دیگران دارند. آنها بیشتر احتمال دارد که تجربه سقط جنین را به عنوان یک بار عاطفی نیز تجربه کنند.

گروه کاری روانشناسی آمریکا در زمینه بهداشت روانی و سقط جنین در سال ۲۰۰۸ دریافت که برخی از زنان در معرض خطر افسردگی هستند. این خطر بالاتر برای زنان که برای سقط جنین انتخاب شده بودند همانند سایر نتایج حاملگی مشابه بود. عوامل خطر شامل موارد زیر است:

فقر
تاریخچه خشونت یا مشکلات عاطفی
تاریخ مصرف دارو یا الکل
زایمان قبلی ناخواسته

فاکتورهای اصلی خطر عمومی در زمینه افسردگی فراتر از اثرات خاصی که ممکن است از حاملگی و سقط جنین حاصل شود، به خوبی درک نمی شود. علل دقیق افسردگی مشخص نیست.

خطر ابتلا به افسردگی با ژنتیک ارتباط دارد. افراد مبتلا به افسردگی درجه اول نیز به احتمال زیاد خود را نیز دارند.

حوادث زندگی می تواند موجب افسردگی شود، اما این معمولا موقت است. روشن نیست که چرا برخی افراد به افسردگی ماندگار، شدید تر مبتلا می شوند. استرس های عمده زندگی شامل جدایی و از دست دادن است.

سایر عوامل خطر یک توانایی ضعیفتر برای مقابله با فشارهای زندگی است که در آن زن بودن و قرار گرفتن در معرض بیشتر مواردی است که روزانه باعث استرس میشوند.

سندرم استرس پس از سقط جنین چیست؟

سندرم استرس پس از سقط جنین (PASS یا PAS) یک نام بحث برانگیز است. نه روانشناسان و نه روانپزشکان موافقند که اصطلاح باید مورد استفاده قرار گیرد.

این واژه ممکن است توسط گروه هایی ایجاد شود که علیه سقط جنین هستند. دانشمندان همچنین از عبارت استفاده کرده اند، اما در رابطه با تحقیقات ضعیف طراحی شده اند.

ویژگی های اختصاص یافته به PASS با PTSD (اختلال استرس پس از سانحه) مقایسه شده است.

صحبت درمانی یک روش عالی برای درمان افسردگی است.

ممکن است بیشتر در نظر گرفته شود که بعضی از زنان ممکن است پس از یک سقط جنین یک نوع از PTSD ایجاد کنند، اما چنین سطح اضطراب بسیار نادر است.

اجماع، از جمله از انجمن روانشناسی آمریکا این است که خطر ابتلا به بیماری روانی پس از سقط جنین، بدتر از تصمیم گیری برای ادامه حاملگی است. بسیاری معتقدند تحقیقات قابل اعتماد برای نشان دادن وجود PASS وجود ندارد.

یکی از مطالعات ۵۰۰ زن از زمان تولد تا سن ۳۰ سال نشان داد که سلامت روان پس از سقط جنین، نسبت به دوره های دیگر بارداری بدتر بود. با این حال، این اثر کوچک بود و به یک سندرم مرتبط با آسیب نمی رساند.

درمان افسردگی

افسردگی یک وضعیت سلامت روانی قابل درمان است. برای درمان افسردگی، سه گزینه وسیع استفاده می شود:

حمایت کردن
صحبت کردن درمانی
دارو

یک مورد خفیف افسردگی ممکن است از حمایت پزشک از طریق نظارت استفاده شود. این علائم ممکن است به صورت خود روشن شود و بعدا پیگیری های انجام شده توسط پزشک می تواند این را تایید کند.

درمان های صحبت کردن برای همه افکار افسردگی در دسترس هستند. اینها عبارتند از صحبت کردن با یک روانشناس آموزش دیده برای روان درمانی یا درمان رفتاری شناختی (CBT). CBT به فرد کمک می کند تا افکار خود را درک کند و چگونه به آنها پاسخ می دهد.

مشاوره همچنین ممکن است با مشاوران غیر متخصص و یا فعالیت های گروهی در دسترس است.

صحبت کردن با افراد درباره سقط جنین ممکن است مفید باشد. ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی اغلب افرادی را برای گفت و گو پس از سقط جنین و نیز پیشبرد تامین می کنند.

گزینه های دارو برای افسردگی بسیار زیاد است. ده ها تن از داروهای ضد افسردگی وجود دارد که ممکن است با کمک یک دکتر آزمایش شود. این موارد معمولا برای موارد متوسط یا شدید افسردگی استفاده می شود.

داشتن افسردگی می تواند یک مشکل طولانی مدت باشد. زندگی با اختلال و بهبودی از آن ممکن است از طریق بهبود رژیم غذایی و ورزش استفاده شود.

فعالیت جسمانی بیشتری می تواند خلق و خوی و مزایای بهداشتی گسترده تر داشته باشد. این ممکن است ثابت کند که یک راه خوب برای از میان افکار افسرده، نگران کننده یا افکار استرس زا و ارتباطات اجتماعی جدید است.

گزینه های دیگر برای مقابله با افسردگی عبارتند از فعالیت هایی مانند یوگا و مراقبه ذهنی.

No votes yet.
Please wait...
برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *