#


استفاده بیش از حد تبلت و گوشی در کودکان زیان هایی را به همراه دارد

ستفاده بی رویه کودکان از تبلت
11 می 2017 بدون نظر 1207 بازدید

استفاده بیش از حد تبلت و گوشی در کودکان زیان هایی را به همراه دارد

No votes yet.
Please wait...

استفاده بیش از حد تبلت و گوشی در کودکان زیان هایی را به همراه دارد

امروزه بازی با تبلت و گوشی در کودکان جایگزین بازی با دوستان و هم سن و سالانشان شده، ممکن است زمانی که آنها مشغول بازی با این وسایل هوشمند میشوند آنقدر طول بکشد که کودک متوجه گذر زمان نشده و ساعت ها ارتباطش را با اطرافیانش قطع میکند. بعضی اوقات والدین آنقدردرگیر مشغله های خود شده که ازتبعات استفاده زود هنگام این وسایل بی اطلاع میمانند.

در ابتدا پدر و مادرها از اینکه فرزندانشان میتوانند با تبلت یا گوشی یا هر وسیله هوشمند دیگری کار کنند خوشحال هستند و این را معیاری برای هوش فرزند خود میبینند. در صورتی که نمیدانند کار کردن زود هنگام و بیش از حد کودک با این وسایل تبعات جبران ناپذیری برای آینده او داشته باشد.

بعضی از والدین به دلیل اینکه زمان کافی برای گذراندن با کودکشان ندارند ازتبلت یا گوشی کمک گرفته تا این خلا را جبران کنند و با این کار خود گوشی و تبلت را جایگزین فعالیت های بدنی برای کودکشان میکنند.

ولی در حقیقت سنی که کودک میتواند ازاین تکنولوژی ها استفاده کند به محیطی که در آن زندگی میند بستگی دارد. معمولا سنی که کودکان میتوانند از این وسایل استفاده کنند بعد از سن سه سالگی میباشد.

ضررهای استفاده کودکان از تبلت و وسایل هوشمند

ستفاده تبلت در کودکان

استفاده تبلت در کودکان

بازی بیش اندازه با تبلت و گوشی باعث کاهش تمرکز در کودکان میشود. با شراطی که در جامعه امروزی هست نمیشود کودکان را به طور کامل از بازی با این وسایل منع کرد ولی میتوان برای این کار محدودیت زمانی برای استفاده گذاشت یعنی یک یا دو ساعت در روز یا اینکه بازی با این وسایل را به عنوان جایزه برای کودک تعیین کرد.

بهتر است کودک از بازی های آموزشی و مناسب سن خودش استفاده کند. همچنین ما نیز وقتی تبلت را از فرزندمان میگیریم باید بازی های جذاب تری را جایگزینش کنیم.

عواقبی که استفاده از گوشی و تبلت به همراه دارد

زمانی که کودک با گوشی یا تبلت بازی میکند فعالیت بدنی او نیز کم میشود و این باعث میشود که هماهنگی بین اندامهایش به خوبی شکل نگیرد و در آینده دچار مشکلات حسی و حرکتی شود.

بازی بیش از اندازه با تبلت موجب کاهش اعتماد به نفس در کودک میشود. مشکل دیگراین است که کودکان برای داشتن این وسایل نسبت به بقیه احساس برتری میکنند و این یعنی ارزش گذاری کاذب.

زمانی که کودک  با اسباب بازی خود بازی میکند چون بر آن مسلط میباشد موجب میشود که کودک به طور مداوم پیروز شود، ولی وقتی با تبلت یا گوشی بازی میند این باعث میشود که او دائما شکست بخورد واز اعتماد به نفس کودک می کاهد. باید در نظر داشت که از بازی هایی استفاده شود که کودک بتواند در آن پیروزی را نیز تجربه کند.

کودکانی که دائما از این وسایل استفاده میکنند معمولا روابط اجتماعی ضعیفی نسبت به بقیه هم سن و سالانشان دارند ونحوه دوستیابیشان هم ضعیف میشود به این دلیل که بیشتر وقت خود را سرگرم استفاده از تبلت و گوشی میکنند.

خلاقیت در کودک نیز به خاطر استفاده بیش از حد از تبلت و گوشی از بین خواهد رفت، زیرا این وسایل فکر کردن را از کودک میگیرد واجازه نمیدهد که او آنچه را که در ذهنش دارد خودش بسازد چون این نوع تکنولوژی همه چیز را آماده و مهیا در اختیارش قرار میدهد.

علاوه بر همه این مواردی که بیان شد این تکنولوژی روی روابط عاطفی کودک نیز تاثیر گذار است. بیماری اوتیسم هم از عواقبی است که ممکن است به خاطر استفاده از این وسایل کودک دچارش شود. پس از این زمان به بعد اگر خواستید برای پر کردن وقت فرزندتان از تبلت یا گوشی کمک بگیرید حتما ابتدا از عواقب آن مطلع شده تا شاید در تصمیم گیری خود تجدید نظر کنید.

No votes yet.
Please wait...
برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *