#


آیا شما از کودک خود خیلی‌ انتظار دارید؟

انتظارات والدین از بجه
15 آگوست 2017 بدون نظر 1083 بازدید

آیا شما از کودک خود خیلی‌ انتظار دارید؟

No votes yet.
Please wait...

آیا شما از کودک خود خیلی‌ انتظار دارید؟

یک نظرسنجی ملی نشان می دهد که بیشتر والدین معتقدند که کودکان نوپای خود توانایی کنترل بیشتر احساسات خود را دارند تا اینکه در سن آنها ممکن است توسعه یابد.
سنّ از کوک ۳ ساله سریع می‌گذرد و زود تمام میشود. گریان. و فریاد زدن، و ، و چرخیدن روی زمین، و تکرار همان چیزی را که بیش از دوبار تکرار میشود، مثل، ” من شکلات می خواهم!!!!” … من به او نگاه (با اغراق آمیز) و فکر می کنید، “چرا شما نمی توانید آن را با هم کنار بگذارید؟”
بعدها پس از گذشت زمان بحران، سرش را متوقف می کند مانند اینکه او در یک فیلم بی رحمانه است و من از طریق حلقه ها برای تسویه حساب او (او شکلات را پس از اتمام زمان شکست خورد) متوقف می شود، به خودم یادآوری می کنم ” او تنها ۳ سال دارد. ” و معلوم می شود که من در انتظار چندین نفر از کوچکم نیستم.
گروه منابع زودرس دوران کودکی اخیرا به بررسی سهم والدین ملی و بررسی بیشتر والدین در مورد توانایی های بچه های جوان برای کنترل خود فکر کرده اند، چیزی که آنها “شکاف انتظار” می نامند.

متیو ململ، مدیر اجرایی ZERO TO THREE، در مورد نتایج یافته های این نظرسنجی توضیح می دهد و می گوید: “انتظارات واقعی برای توانایی کودک برای حمایت از رشد سالم و به حداقل رساندن استرس برای هر دو والدین و آن کودک ضروری است.” وی در نشریۀ مطبوعاتی افزود: “به عنوان مثال، اگر یک پدر و مادر فکر می کند که یک کودک توانایی کنترل بیشتر خود را دارد، اما می تواند منجر به سرخوردگی والدین و احتمالا مجازات بیشتر از پاسخگویی شود.”

سایر نتایج این نظرسنجی نشان می دهد:

۵۶ درصد از والدین معتقدند که بچه ها کنترل فشار را برای مقاومت در برابر تمایل به انجام کاری ممنوعه قبل از ۳ سالگی دارند
۳۶ درصد معتقدند بچه های زیر ۲ سال دارای این نوع کنترل خود هستند.
۴۳ درصد از والدین فکر می کنند بچه ها قادر به اشتراک و نوبت با بچه های دیگر قبل از ۲ سالگی هستند.

۲۴ درصد از والدین معتقدند بچه ها توانایی کنترل احساسات خود را دارند، مانند مقاومت در برابر تانتوم ها وقتی که آنها نا امید، در ۱ سال یا کمتر.

۴۲ درصد معتقدند بچه ها این توانایی را تا ۲ سال دارند.

در اینجا حقیقت این است:
• خود کنترل در واقع بین ۳½ و ۴ سال توسعه می یابد، و حتی سال های بیشتری را به طور مداوم استفاده می شود.
• مهارت های اشتراک گذاری بین ۳ تا ۴ ساله توسعه می یابند.
کنترل احساسی نیز تا ۳-۵ سالگی و ۴ ساله رشد نمی کند.

با توجه به نظرسنجی، Melmed این توصیه را به والدین ارائه می دهد: “سال های اولیه در مورد تدریس و مجازات نیست. وقتی والدین انتظارات واقع بینانه در مورد توانایی های فرزندشان دارند، می توانند رفتار را به شیوه های بسیار حساس و موثر هدایت کنند.”

اما این نظرسنجی همچنین نشان داد بسیاری از والدین از صبر و شکیبایی کافی برخوردار می شوند، همچنین ممکن است هنگام مواجه شدن با کودک نوپای غیر منطقی، احساسات خود را کنترل نکنند.
ودک زیر یکسال نمیتواند برای رفع نیاز های خود منتظر باقی بماند چون شدیدا به دیگران وابسته هستند. آنها برای نیازهای خود گریه می کنند و ما به عنوان والد کودک موظف هستیم گریه های او را شناسایی و به آنها به سرعت پاسخ دهیم زیرا در این مدت حس اعتماد در حال شکل گیری است و ما با پاسخ سریع به خواسته های آنها این حس را در آنها به وجود خواهیم آورد.
پس از یک سالگی ( ۱۴ ماهگی به بعد) کودکان باید آرام آرام طعم محرومیت را بچشند و صبرکردن را بیاموزند. آنها باید ناراحتی را تا حدی و برای مدت کوتاهی تحمل کنند. فراگیری صبر آن هم پله پله و آرام آرام در بچه های بالاتر از یک سال تولید اعتماد و اطمینان می کند.

نیاز بچه ها

نیاز بچه ها تنها نیاز جسمانی نیست بچه ها به توجه نیازمندند باید آنها را در آغوش گرفت ، با آنها صحبت کرد و با آنها بازی کرد. به یاد داشته باشید برقراری پیوند عاطفی با کودکان هرگز آنها را لوس نمی کند بلکه احساس اعتماد و اطمینان خاطر در آنها ایجاد میکند.
کودکان یک تا سه سال بیشتر به دنبال کسب آزادی و سیاحت در دنیای پیرامون آن هم به تنهایی هستند.
به همین دلیل است که دائما از واژه ی (( خودم)) استفاده می کنند. پدر و مادر باید بکوشند تا کارهایی را که کودک قادر به انجام آن است را انجام دهد. در این دوران مشکل بزرگ والدین حفاظت از اشیاء و اموالشان است که باید از دسترس کودک آنها را دور کرد. با این کار از کلمه (( نه )) کمتر استفاده خواهید کرد.
بچه های یک تا سه ساله میتوانند غذای خودشان را خودشان بخورند البته باید تحمل ریختن غذا به اطرافشان را داشته باشیم . میتوانید آنها را در لباس پوشیدنشان شرکت دهید آنها حداقل در اوایل میتوانند لباس هایی را که شما برایشان انتخاب کرده اید بیاورند.
این درست است که اگر کارهای کودک یک تا سه ساله را شما انجام دهید وقت شما کمتر گرفته می شود البته ( در کوتاه مدت) اما در بلند مدت این برنامه هم به ضرر کودکتان تمام خواهد شد و مجبور خواهید بود در آینده وقت بیشتری برای این گونه کارها صرف نمایید. به یاد داشته باشید که مسئولیت ها را باید آرام آرام به دوش کودکان خود محول کنید.
در این دوران از راهکارهایی میتوانید بهره ببرید مانند: پرت کردن حواس کودک ، جایگزین کردن شیئی مناسب به جای شیئی نا مناسب. وقتی کودکان یک تا سه ساله استقلال و خودمختاریشان تهدید می شود لجاجت و سماجتشان آغاز می گردد.
امکان انتخاب در حد ظرفیت و توان کودک بدهید و کلمه (( نه )) را برای مواقع ضروری ذخیره نمایید همچنین خونسردی خودتان را حفظ نمایید و بی جهت تابع بدخلقی آنها نشوید زیرا اگر به بدخلقی کودکتان زیاد توجه نشان دهید او بارها و بارها این کار را تکرار خواهد کرد.
در این سنین برای اینکه آسیبی به کودکتان نرسد باید آزادی عمل بدهید تا دنیای پیرامونش را معقولانه سیاحت کند

No votes yet.
Please wait...
برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *