#


کودکان و آب به عنوان عاملی برای ترس آن ها

14 فوریه 2018 بدون نظر 2139 بازدید

کودکان و آب به عنوان عاملی برای ترس آن ها

No votes yet.
Please wait...

آب عاملی برای ترسیدن کودکان

مهارت های زیادی وجود دارند که شما می خواهید کودکتان یاد بگیرد و شنا قطعا یکی از آنهاست. نه تنها برای لذت و تفریح بلکه ایمن تر اینست که بداند چگونه شنا کند. فرصت شنا برای اکثر کودکان در جامعه، استخر های خانگی و بیرون مهیاست، اغلب کودکان با کمی گریه شنا کردن می آموزند اما بعضی از کودکان به شدت از آب می ترسند. آنها تحمل ندارند صورتشان را زیر دوش آب بگیرند. اغلب، این ترس کودکان به دنبال یک اتفاق بد وجود می آید. انعکاس ترس والدین از آب است یا از عدم تجربه ی کودک سرچشمه می گیرد. اگر کودک شما از آب می ترسد، بنابراین راه حل های زیر مجموعه تجربیاتی برای او فراهم می کنند تا بر این ترس غلبه کند.

مانع ترس از آب شوید.

تجربیات زود هنگامی با آب فراهم کنید تا کودک بتواند بطور طبیعی به آن عادت کند و حتی بیاموزد از آن لذت ببرد.

  • بیش از حد واکنش نشان ندهید. مهمترین پیشنهادی که می توانیم بکنیم اینست که وقتی کودکتان از روی تشت سر خورد یا صورتش زیر آب فرو رفت، واکنش بیش از حد نشان ندهید. بدون جیغ کشیدن، اوضاع را مرتب کنید. «آه، خدای من! آه، نه» کودک شما لزوما نمی فهمد شرایط چگونه است، اما واکنش شما باعث می شود او نگران شود.
  • خیس شدن را لذت بخش کنید. برنامه های منظم با آب، مثل حمام رفتن و شامپو زدن بدن باید لذت بخش ترین ساعت برای هر کس باشد. اظهاراتی از این قبیل نکنید: «ما آب را از چشمانت دور می کنیم!». در بعضی نقاط، برای اینکه یک رفیق شنا یا غریق نجات باشید، لازم است کودک صورتش را تا بالای بینی در آب فرو کند. از صابون های سوزش آور چشمان خودداری کنید. سعی نکنید مانع وارد شدن آب به چشمان کودک شوید.
  • یاد بگیرید چگونه با کودکتان در استخر بازی کنید. کلاس های زیادی برای آموزش شنا به کودکان وجود دارند. مهمترین مهارت یاد گرفته شده در سراسر این آموزش، توانایی شما برای کار کردن و بازی با کودکتان در آب است. اینکه به کلاس های شناگری برای خردسالان اعتقاد داشته باشید یا نه. اما تصور نکنید شما بهترین راه برای جلوگیری از غرق شدن کودک را می دانید، اطلاعات کسب کنید و کمک بگیرید.

ببینید چه چیزی کودکتان را می ترساند.

اگر کودکتان از آب می ترسد، عناصر و شرایط ویژه ای که او را می ترسانند مشخص کنید. اگر کودک در تشت یا وان نگران و پریشان است، بنابر این فهرست او ممکن است با این موارد شروع شود: قرار دادن لیف روی صورتش، سرخوردن در وان، قرار گرفتن سر زیر دوش آب و غیره. ترس های دیگر کودک می توانند بر حجم زیاد آب ( استخرها، دریاچه هاو اقیانوس ها) باشد.

فهرست او ممکن است شامل عمق آب، درجه حرارت آن، بالا رفتن از استخر، عدم توانایی در لمس کف آب یا تجربیات ترسناک دیگر باشد. فهرست کودک خود را درجه بندی کنید، با موردی که کمترین ترس را در کودک ایجاد می کند شروع کنید.

به تدریج کودک را در معرض تجربیات با آب قرار دهید.

با قرار دادن کودکتان در شرایطی که با هم فهرست کرده اید و بطور تدریجی، ترس های او را نسبت به آب بی اهمیت و خنثی کنید. بنابراین با موردی که کمتر ایجاد هراس می کند، شروع کنید. در سراسر فرایند و پس از آن، همیشه کودک خود را در آب غافلگیر کنید.

  • سرعت را در حد مناسب و راحت نگه دارید. مجوعه ای از تجربیات کوچک طراحی کنید و فقط وقتی به مرحله ی بعدی بروید که کودک بر اساس مقیاس درجه بندی یک تاده کمترین میزان ترس را در مرحله ی قبل نشان دهد. مجوعه ای از فعالیت ها برای کودکی که از حمام رفتن و شستشو می ترسد می تواند شامل: قرار دادن یک پارچه ی خیس روی چشمانش، ریختن یک قاشق پر از آب روی بدنش، به تدریج یک فنجان پر و در آخر یک ظرف خیلی بزرگ باشد. سپس کودک وارد این مجموعه ها می شود. در حالی که چشمانش باز است آب روی تمام سرش می ریزد و سپس با کمک شما این کار را می کند.
  • افزایش عمق آب. در یک وان حمام یا استخر، با آب خیلی کم عمق شروع کنید. تمرینات را با کم کم عمیق تر کردن آب ادامه دهید و مطمئن شوید کودک در هر مرحله احساس راحتی می کند. کنترل این کار در وان، آسان تر است. با استخر کودکان شروع کنید. قبل از اینکه به انتهای کم عمق استخر بزرگ بروید، استخرهای دارای پله به جای نردبان، ترس کمتری هنگام روبرو شدن با آب ایجاد می کنند.

به کودک خود بیاموزید شنا کند.

مربی شنای دارای صلاحیت می داند چگونه با کودک در آب رفتار کند. او نسبت به شرایط اطمینان دارد و کودک آن را احساس می کند. آموزش گروهی مزیت زیادی دارد، چون کودک می بیند همسالانش با خوشحالی شنا می کنند.

  • هیچ سن دقیق برای آموختن شنا وجود ندارد. نسبت به مباحثه های مربوط به آموزش شنا به کودکان آگاه باشید. در مورد فرو رفتن در آب با اجبار، نگرانی هایی وجود دارد که از طریق آن نوزاد یا کودک مقادیر زیادی از آن را می بلعد. البته، اگر کودک شما دوست دارد کر اب برود، بنابراین هدف شما اینست که او ایمن باشد هرچه زودتر او در آب مستقل شود، هر دوی شما بیشتر لذت می برید.
  • با دقت مربی انتخاب کنید. شما باید نسبت به روش مربی و ارتباط او با کودک اطمینان داشته باشید تا بتوانید از تلاش او برای آموزش شنای کودکتان حمایت کنید. قبل از ثبت نام در کلاس، روش مربی را ببینید. در حالی که با دانش آموزان در سطوح مختلف مهارت ها تماس برقرار می کند، او را نظارت کنید. نسبت به ترس زیاد و کودکتان با او صحبت کنید. نسبت به روش هایی با فشار زیر آب فرو بردن و پرت کردن کودک در استخر در آنها گنجانده شده اند محتاط و هشیار باشید. درست است که کودک شما مجبور خواهد شد تا سرش را زیر آب فرو برد تا بتواند شنا را بیاموزد. اما روش باید با دقت برنامه ریزی شود تا کودک بتواند در هر مرحله موفق شود.
  • موفقیت کودک در آب را تشویق کنید. پشتیان باشید، اما نسبت به اشک ها و خواهش های ، او احساساتی نشوید. همکاری او در آب را ترغیب و تقویت کنید و برای هر موفقیت او را تشویق کنید. به کودک بگویید که چقدر هیجان زده اید و به خاطر تلاش هایش به او افتخار می کنید.
  • انگیزه و محرک هایی فراهم کنید. کمی محرک اضافه کنید. از کودک بخواهید برای جدول سوپر استار خود به خاطر تبعیت از دستورات مربی، ستاره ای دریافت کند. ستاره را برای یک پاداش ویژه مثل: باله های شنا، عینک شنا و اسباب بازی های آبی می تواند مبادله کند. پیامدهای طبیعی دیگر نیز می توانند شامل؛ مهمانی های شنا، بازی های آبی و البته سفرهایی به استخر یا ساحل باشند، البته وقتی که کودک یاد گرفت چگونه شنا کند.
No votes yet.
Please wait...
برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *