#


چگونه می توانید از پس کودکی که از رفتن به وقفه اجتناب می کند بر آیید؟

رفتن به وقفه کودکان
4 دسامبر 2017 يك نظر 1171 بازدید

چگونه می توانید از پس کودکی که از رفتن به وقفه اجتناب می کند بر آیید؟

Rating: 5.0/5. From 1 vote.
Please wait...

چگونه می توانید از پس کودکی که از رفتن به وقفه اجتناب می کند بر آیید؟

نحوه برخورد شما با کودکی که از پذیرش وقفه امتناع می کند به جثه و سن او بستگی دارد. در مورد کودکانی که پنج یا شش ساله هستند می توانید آنها را از جا بلند کنید و در اتاقی، در وقفه بگذارید اما باید مواظب باشید که به خود و به کودک آسیب نرسانید. اگر کودک نمی خواهد در وقفه بماند درب اتاق یا دستشویی را از بیرون ببندید. بعضی از والدین این کار را در همان ابتدای امر انجام می دهند.

بستن درب از پشت، فشار روانی زیادی به کودک می آورد. خود شما هم ممکن است . احساس بدی داشته باشید. هر دوی والدین باید به همدیگر کمک کنند و یا از یک فرد بزرگسال دیگر برای این منظور کمک بگیرند. بستن درب از پشت نسبت به تسلیم شدن، معنای زیادی در بردارد. وقتی درب را از پشت بستید، باید آرام باشید و کنترل خود و اوضاع را به دست بگیرید. گاه و بیگاه به کودک متذکر شوید که در صورت آرام گرفتن، تایمر شروع به کار خواهد کرد. اگر نسبت به این روش احساسی راحتی نمی کنید، روش دیگری را امتحان نمایید.

رفتن به وقفه کودکان

رفتن به وقفه کودکان

در مورد کودکان بزرگتر یا کودکان کم سن و سالی که کنترل فیزیکی آن ها بسیار سخت است لازم است روش دیگری را به کارگیرید. وقتی کودک از رفتن به وقفه خودداری می کند به دقیقه صبر کنید و دوباره شروع نمایید. اگر می بینید که دارید عصبانی می شوید، قدم بزنید و به مدت چند دقیقه خونسرد باشید. با کودک جرو بحث نکنید و یا سر او داد نکشید.

برای فکر کردن، یک دقیقه به کودک فرصت دهید

چنانچه یک دقیقه به کودک فرصت بدهید تا در مورد عواقب کارش به تفکر بپردازد بسیار مفید خواهد بود. قبل از این که این کار را انجام بدهید ببینید که از آن چه منظلوری دارید». ممکن است با این کار دوچرخه خود را از دست بدهی ولی با این حال در وقفه هم بمانی. من قصد جرو بحث با تو را ندارم. حال، همه چیز به تو بستگی دارد. چرا در وقفه نمانی و بعد از آن بیرون نروی؟» بعضی از کودکان تصمیم خوبی نمی گیرند. به آنها یک دقیقه فرصت بدهید تا خوب فکر کنند. ممکن است بفهمند که ده دقیقه در وقفه ماندن بهتر از یک جرو بحث طولانی است.

امتیازات را از کودک خود بگیرید

اگر بعد از درخواست دوم، کودک شما باز هم حاضر به ماندن در وقفه نشد نوبت آن است که امتیازاتش را از او بگیرید. برای این کار می توانید اسباب بازی یا کار مورد علاقه اش را از او بگیرید. در صورت امکان، چیزی را از او بگیرید که امکان قفل کردن آن را داشته باشید، مثل دوچرخه یا کامپیوتر، ویدیو گیم و تلویزیون. به شخصه نمیدانم که اسباب بازی مورد علاقه کودک شما چیست اما یقینا شما به عنوان پدر یا مادر می دانید. آن چیز، هر چه باشد می توانید آن را از او بگیرید و آن را در جا، قفل کنید.

اگر می بینید که دوچرخه کودک برایش خیلی اهمیت دارد، هر وقت از ماندن در وقفه اجتناب کردان را کودک بگیرید و در یک جا قفل کنید تا دوره وقفه تمام شود. (به خاطر همکاری نکردن با شما در ماندن در وقفه، پنج دقیقه دیگر به وقفه اضافه کنید.)

رفتن به وقفه کودکان

رفتن به وقفه کودکان

بعضی از کودکان، هر بار فشار مضاعفی را به شما وارد می کنند به امید این که بتوانند . شما را به تسلیم وادارند. بنابراین، تا زمانی که دوچرخه را تحویل ندادهاید از رفتن به وقفه خودداری میکنند. قبل از این که دوچرخه را قفل کنید آنها وقفه ده دقیقه را تمام کرده اند که بعد از آن می توانید دوچرخه را تحویل بدهید. این کار را باید با دقت انجام دهید، چون کودکان میتوانند از این طریق، شما را به بازی بگیرند. بنابراین، اگر در کارتان خللی وجود دارد سعی کنید آن را قبل از اجرای برنامه برطرف سازید.

می توانید دوچرخه کودک را به مدت بیست و چهار ساعت قفل کنید تا دوره وقفه کودک . تمام شود و به این طریق موقعیت پیش آمده را اصلاح کنید. اگر کودک ماندن در وقفه را پذیرفت می توانید دوچرخه به او پس دهید. اما اگر کودک برای ماندن در وقفه، دو ساعت  تعلل کرد، بیست و چهار ساعت بعد، دوچرخه را به او پس بدهید. ممکن است مجبور و باشید که به او بگویید که تا وقتی که دوچرخه خود را از شما پس نگرفته، محدودیت کامل نسبت به او اعمال خواهد شد. این راهبرد، خیلی کارآمد است. تمام تلاش خود را به کار ببرید تا کودک خود را متقاعد سازید که ماندن در وقفه به مدت پنج یا ده دقیقه بهتر است از، از دست دادن دوچرخه به مدت یک روز، وقتی شروع به گرفتن امتیاز از کودک کردید ممکن است سوء رفتار او تشدید یابد چرا که می خواهد درصدد تلافی برآید.

 اگر پیش بینی می کنید که ممکن است کودک از ماندن در وقفه اجتناب نماید سعی کنید راهبرد پشتیبانی را که می خواهید قبل از اجرای وقفه به کار ببرید، به کودک توضیح بدهید:

میشل: اگر نخواهم در وقفه بمانم قصد دارید چه کار کنید؟  پدر: ما دوچرخه ات را قفل خواهیم کرد و تا زمانی که وقفه را انجام ندهی نمی توانی آن راپس بگیری. مادر: اگر این کار تو را متقاعد نکند مجبوریم کار دیگری انجام دهیم، مثلا مجبوریم دوچرخه ات را به مدت یک روز کامل متوقف کنیم. میشل: اما این کار، عادلانه نیست. پدر: خوب، میشل، همان طوری که قبلا هم گفتم، انتخاب با تو است. ما امیدواریم مجبور نباشیم که دوچرخه ات را به مدت یک روز متوقف کنیم. امیدوارم هرگز مجبور به انجام این کار نباشیم اما اگر مجبور باشیم ناچاریم آن را انجام بدهیم، حال انتخاب با تو است.

رفتن به وقفه کودکان

رفتن به وقفه کودکان

 صرف نظر از هر راهبرد پشتیبانی که انتخاب می کنید اطمینان حاصل کنید که امتناع کودک از ماندن در وقفه، به ضرر او است تا به ضرر شما. از تنبیهات پشتیبان جوری حرف نزنید که بیشتر برای شما هزینه بردار باشد تا کودک شما. به کودک خود نگویید: تا وقتی که وقفه تو، صورت نگرفته باشد برای شام بیرون نخواهیم رفت. این کار به کودک امکان می دهد تا بر شما و بر کل خانواده، کنترل داشته باشد.

بسیاری از والدین در مورد گرفتن امتیازات کودک به عنوان پشتیبانی برای روش وقفه، سردرگم هستند و نمیدانند در این مورد چه رفتاری باید داشته باشند. چرا نباید دوچرخه بچه را از همان ابتدا متوقف و از اجرای وقفه، صرف نظر کنیم؟ وقفه، روشی است که اجرای آن کوتاه و آسان است و در دراز مدت، تنبیه را برای شما آسان می سازد. وقفه، راحت تر از قفل کردن دوچرخه، آن هم چندین بار در هفته است. اگر امتیازات زیادی را از کودک بگیرید ممکن است کودک، مأیوس شود و برای بهبود رفتار خود  تلاشی نکند.

Rating: 5.0/5. From 1 vote.
Please wait...
برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *