#


چرا برخی کودکان ترس از صداهای بلند دارند؟

12 می 2018 بدون نظر 1317 بازدید

چرا برخی کودکان ترس از صداهای بلند دارند؟

No votes yet.
Please wait...

ترس از صداهای بلند

حدود دو و سه سالگی، برای کودکان عادی است که نسبت به صداهای بلند مثل آژیر، رعدها یا حتی زنگ در به شدت واکنش نشان دهند. اگر چه بسیاری از کودکان به این صداها در سن چهار، پنج سالگی عادت می کنند، اما در بعضی دیگر این امر ادامه می یابد و در واکنش به آنها ترس شدیدی احساس می کنند. وقتی این اتفاق بیفتد، باید کارتان را با کمک کردن به کودک برای غلبه بر ترس شروع کنید. البته، ابتدا کودک را از لحاظ پزشکی معاینه کنید.

تمدد اعصاب را آموزش بدهید

مهارت های تمدد اعصاب را به کودک بیاموزید. آنقدر تمرین کنید تا او بتواند بطور کامل آرامش یابد و خودش را با کلمات و عبارت های کلیدی آرام کند.

ترس را خنثی کنید

اکنون فرایند خنثی کردن را شروع کنید.

۱- مشخص کنید کدام صداها کودک را می ترسانند. در مورد صداها با او صحبت کنید و سعی بر مشخص کردن ترسش از آنها بکنید. صداها را تفکیک و فهرستی از آنها بر اساس ترسی که ایجاد می کنند درست کنید.

۲- صداها را دوباره تولید کنید. نوار ضبط شده ای از صداهایی که او را می ترسانند فراهم کنید. توجه داشته باشید آنها را واضح و بلند ضبط کنید.

٣- کودک را آماده کنید. برای او توضیح دهید که قصد کمک به او را دارید تا به استفاده از این نوار، دیگر از صداها نترسد. به کودک بگویید نوار را روشن و خاموش کند و خودش بلندی صدا را کنترل نماید.

۴- نوارها را اجرا کنید. وقتی کودک خیلی آرامش یافت، نوار را با سطح صدای خیلی پایین روشن کنید و از او بخواهید علایم تمدد اعصاب را با خودش تکرار کند تا آرام بماند. از او بخواهید نگرانی خود را از یک تا ده درجه بندی کند. نوار را در این سطح بلندی صدا با کمترین واکنش برای یک مدت طولانی گوش فراموش نکنید برای پیشرفتش به او پاداش بدهید.

۵- از تجربیات واقعی استفاده کنید. به صداهای حقیقی تغییر روش دهید. به کودک بگویید اگر دوست دارد و می خواهد بیشتر جلو برود گوش هایش را بگیرد (به یک توپ ضربه بزنید، از یک هفت تیر شلیک کنید، روی میخ ضربه بزنید). از نزدیک تر به کودک دستور انجام دهید و به او بگویید ضربه بزند یا با چکش میخ بکوبد. وقتی با این صدا ها احساس آرامش کرد از یک ایستگاه آتش نشانی یا یک ایستگاه پلیس بازدید کنید توضیح دهید که چکار می خواهید بکنید و افسر نیز حتما با شما همکاری خواهد کرد. کودک پنج ساله ای که از صدای آژیرها وحشت داشت توانست براین ترس غلبه کند. وقتی به او اجازه داده شد تا خودش صدای آن را کنترل کند پاداش او برای کنترل احساساتش وقتی که صدای آژیر را می شنید یک بازدید از ایستگاه آتش نشانی بود تا از دوستان جدید شما دیدن کند.

No votes yet.
Please wait...
برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *