#


میزان مصرف انار در دوران بارداری

17 نوامبر 2018 بدون نظر 1823 بازدید

میزان مصرف انار در دوران بارداری

Rating: 5.0/5. From 1 vote.
Please wait...

در زمان بارداری چه اندازه باید انار مصرف کرد؟

یکی از سوالاتی که در زمان بارداری پرسیده می شود این می باشد که آیا انار در زیبا شدن جنین تأثیر می گذارئ یا نه؟ چه مقدار انار باید بخوریم؟ چرا انار بخوریم؟

انار به عنوان یکی از غنی ترین منابع آنتی اکسیدانی محسوب می شود که برای دوران بارداری و رشد جنین شما می تواند انتخاب مناسبی باشد. ولی در این مطلب قصد داریم به توضیحات بیشتری در این خصوص بپردازیم و با خواص فوق العاده انار در بارداری شما را آشنا کنیم:

در حال حاضر انار تقریبا در هر جایی پیدا می شود و علت آن هم خاصیت زیاد این میوه است که کسی نمی تواند آن را نادیده بگیرد. شما در هر زمانی می توانید این میوه را خریداری کنید که بهترین زمان آن از ماه آپریل تا آگوست است. دانه های انار تنها بخش قابل خوردن این میوه است.

آیا خوردن انار و آب انار در دوران بارداری امن است؟

انار سرشار از مواد مغذی زیادی است که به شما و جنین شما در زمان بارداری کمک خواهد کرد. از طرفی دیگر، آب انار یک محلول مقوی برای هضم غذا و تحریک میل شما برای خوردن شیرینی ها است. هر چند به خاطر پایین آمدن فشار، آب انار توصیه نمی شود و خود انار را مصرف کنید.

ویتامین و املاح انار که در بارداری مفید است

ریز مغذی های مورد احتیاج در زمان بارداری شامل: فولات، ویتامین D، آهن، پروتئین و کلسیم است.

نصف استکان انار دارای۷۲ کالری می باشد که از این میان می تواند۹ میلی گرم از یک گرم کلسیم مورد نیاز روزانه،۳۳ میکروگرم از۸۰۰ میکروگرم فولات مورد نیاز روزانه،۲۶ میلی گرم تا۲۷ میلی گرم آهن مورد نیاز و۴۵ گرم از۷۱ گرم پروتئین مورد نیاز روزانه بدن مادر باردار را تامین می کند.

همین طور۸٫۹ میلی گرم ویتامین C دارد که به جذب آهن کمک می کند.

شش دلیل که ثابت می کند انار در بارداری مفید است:

اثبات اول: ثابت شده است که انار دارای ترکیبات فیتوکمیکالی است و به این ترتیب برای سلامت قلب خیلی مفید است. این میوه به پایین آمدن فشار خون کمک می کند. این خبر جالبی است، در صورتی که شما هفته های آخر بارداری را سپری می کنید و یا اینکه دارای پره اکلامپسی شده اید و فشار شما بالا رفته، پس به شما پیشنهاد می شود که انار بخورید.

اثبات دوم: انار سرشار از ویتامین c می باشد. از این رو این میوه برای تقویت سیستم ایمنی خیلی مناسب است. به خصوص زمانی که شما در دوره بارداری هستید و جنین در بدن شما در حال رشد است. باید سیستم ایمنی خود را تقویت کنید.

اثبات سوم: تحقیقات نشان داه است که خوردن انار دارای اثرات خیلی خوبی بر روی سلامت استخوان ها و چگالی آن ها دارد. به این ترتیب برای بالا بردن سلامت استخوان های جنین خود تلاش کنید.

اثبات چهارم: انار از لحاظ منبع آنتی اکسیدانی خیلی بهتر از تمشک و چای سبز است و برای سلامت بدن شما ضروری و مفید است.

اثبات پنجم: تعداد زیادی از محافظت کننده های پوست حاوی خاصیت عصاره انار می باشند. چون انار از پوست گذشته و موجب از بین بردن خشکی و ترمیمی پوست می شود.

اثبات ششم: در یکی از تحقیقات دیگر مشخص شده است که خوردن انار می تواند موجب محافظت از جفت شود که این کار را با جلوگیری و مبارزه با رادیکال های آزاد انجام می دهد.

خواص مصرف انار در بارداری:

در این قسمت بعضی از مزایای بهداشت انار در دوران بارداری:

سرشار از فیبر

نصف فنجان انار دارای حدود پنج گرم فیبر است.

زمانی که باردار هستید، طبق معمول از یبوست و مشکلات دیگر مربوط به روده رنج می برید.

از غذاهای سرشار از فیبر در برنامه روزانه خود استفاده نمایید تا از یبوست جلوگیری شود. فیبر موجود در انار، بدون هیچ گونه مشکلی، به تنظیم حرکات روده کمک می کند.

بر اساس گزارش انجمن بارداری ایالات متحده، در زمان بارداری باید به طور روزانه۲۵ تا۳۰ گرم فیبر مصرف نمایید.

سرشار از آهن:

انار یکی از منابع سرشار از آهن می باشد. مصرف آهن از کم خونی جلوگیری می کند. در صورتی که کم خونی دارید، آهن می تواند به برطرف شدن مشکلات خیلی کمک کند.

سرشار از ویتامین ث:

انار همین طور یک منبع خوب ویتامین C است. استفاده از ویتامین C ضمانت می کند که بدن می تواند تمام آهن را از منابع غذایی گوناگون و حتی مکمل ها جذب کند. زمانی که انار مصرف می کنید، محتوای ویتامین C در میوه موجب جذب آهن می شود.

برآورده کردن نیازهای گرمایی:

در زمانی که باردار هستید، در مدت سه ماهه دوم و سوم میان۲۰۰۰ تا ۲۲۰۰ کالری نیاز دارید. هشت اونس آب انار دارای تقریباً۱۳۶ کالری است که درصد سالمی از احتیاج روزانه کالری شما را تامین می کند.

همین طور می توانید مقدار زیادی آب انار را در طی روز برای بهتر شدن هضم غذا بنوشید. در حالی که آب انار به شما کالری زیادی خواهد داد، مطمئن شوید که منابع متنوعی از میوه و سبزی برای مصرف کالری استفاده می نمایید.

Rating: 5.0/5. From 1 vote.
Please wait...
برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *