#


مشکلات معلم و دانش آموز/ راهکارهایی برای مقابله با آن

13 آوریل 2018 بدون نظر 1605 بازدید

مشکلات معلم و دانش آموز/ راهکارهایی برای مقابله با آن

No votes yet.
Please wait...

راهکارهایی برای مواجه شدن با مشکلات معلم و دانش آموز

گاهی کودک شما می گوید معلم خود را دوست ندارد. گاهی به نظر می رسد، معلم او را دوست ندارد. معلم ها به شکل و اندازه های مختلف هستند و در جایی هم در یک راستا هستند، ولی کودک تصور می کند او برایش مشکلاتی ایجاد می کند به عنوان والدین، برای شما مهم است حقیقت را بیابید و میزان مشکل (قبل از اینکه به دنبال راه حلی باشید) ارزیابی کنید. اغلب بعد از چند هفته مشکلات خود به خود از بین می روند یا کودک با شخصیت و روش های معلم خود انس می گیرد و آنها را می پذیرد.

چه کودکتان، معلم خود را دوست داشته باشد و چه نداشته باشد، باید به او کمک کنید راهی بیابد که در مدرسه بهترین نحو عمل کند و به طور درست رفتار نماید. احساسات منفی نباید در تکالیف مدرسه اش خللی وارد کنند. شما نمی توانید کودک را مثل کس دیگری در آورید، اما می توانید رفتارهایی به او بیاموزید تا با احساسات خود مواجه شود و به روش های مثبت توجه معلم خود را جلب کند. جلب کند.

تمایز بین واقعیت و خیال

آیا واقعا مشکلی وجود دارد؟ غیر از شرایطی که واقعا هشدار دهنده است، ما توصیه می کنیم در ابتدا به شکایت های کودکتان گوش بدهید. بدون اینکه توجه زیادی به آن بکنید.

  • اقدام به نادیده گرفتن اظهارات بنمایید. به اظهارات منفی اولیه ای که از کودک خود در مورد معلم میشنوید، اهمیتی ندهید و یا حتی آنها را نادیده بگیرید. ممکن است او از بچه۔ های دیگر شنیده باشد که معلم «بدجنس» است یا «تو را مجبور می کند که کارهای سخت انجام دهی.» به او اطمینان دهید همه چیز مرتب خواهند بود و به او یادآوری کنید که معلم سال قبلش را نیز ابتدا دوست نداشت اما تا پایان ترم اول عاشق او شد. به او بگویید قبل از قضاوت کردن به معلمش فرصت بدهد.
  • بررسی کنید آیا مشکلات حقیقی و مهم هستند. اگر شکایتها ادامه یافتند، ارزیابی و و بررسی کنید که آیا این اظهارات صحت دارند یانه! آیا اطلاعات موثق هستند و با آنچه که «سوزی» می گوید مطابقت دارند؟ آیا واقعیت هایی وجود دارند که باعث شده اند شما به این باور برسید که در کلاس مشکلی وجود دارد؟

با کودک خود صحبت کنید

اجازه دهید کودک در مورد احساسش نسبت به معلم و مشکلاتی که بین آنها وجود دارد صحبت کند. با همدلی به او گوش دهید. اما با قاطعیت به او بگویید که باید بیاموزد با این معلمش کنار بیاید و او را بپذیرد، چون در سراسر زندگی با افرادی مواجه خواهد شد که دوستشان ندارد، امابه هر حال باید با آنها کار کند.

رفتارهای خوشایند برای معلم را به او بیاموزید

به کودک نشان دهید چگونه یک دانش آموز مورد توجه باشد.

  • به او بیاموزید گوش بدهد. معلمان می خواهند دانش آموزانشان گوش بدهند. اگر کودک شما در خانه شنونده ی خوبی نیست، بنابراین در مدرسه نیز به همین ترتیب رفتار می کند. با تمرین روی مهارت های شنیداری و این موضوع کار کنید. به کودک چیزی بگویید و سپس از او بخواهید آنها را تکرار کند. به او نشان دهید که چگونه می تواند با چشمانش هم ببیند. بنابراین او متوجه واکنش های معلم نسبت به کلمات و رفتارش خواهد شد.
  • به او بیاموزید از دستورالعمل ها پیروی کند. پیروی از دستورالعمل ها یکی از مهم ترین مهارت هایی است که دانش آموز باید کسب کند. اگر او از دستورالعمل ها آگاه نباشد، بنابراین در کلاس نمی تواند همکاری کند و مطالب را یاد بگیرد.

با استفاده از بازی هایی مثل «سیمون می گوید»، دستورالعمل های ساده زیر را تمرین کنید. اگر دستورالعمل ها را در زمان دیگری بیان می کنید، از کودک بخواهید آنها را تکرار کند تا مطمئن شوید آنها را به درستی دریافت کرده است. به واژه کلیدی اشاره کنید، با حروف پیش نهاده شده بازی کنید و همیشه به خاطر حضور و تبعیت از دستوالعمل ها به طور درست تشویقش کنید و به او پاداش بدهید.

  • مرتب و تمیز باش. تمیزی و مرتب بودن به معلم نشان میدهد کودک برای تلاش های خود ارزش قایل است، علاوه بر این، خواندن تکالیف او آسان تر خواهد بود و نگاه کردن به آنها لذت بخش تر است.
  • با ادب باش. در یک کلاس با سی دانش آموز، ادب یک امتیاز محسوب میشود. هر کسی دوست دارد از او قدردانی شود و به او احترام گذاشته شود. معلم نیز مستثنی نیست. به کودکتان بیاموزید مؤدب باشد و بگوید، «سپاسگذارم»، «خواهش می کنم» و لبخند بزند!

با معلم صحبت کنید

اگر مشکلی وجود داشت، برای اطمینان بیشتر با معلم صبحت کنید. قبل از اینکه آماده سرزنش کردن باشید، به یاد داشته باشید که فقط یک طرف قضیه را شنیده اید. اگر مشکلی وجود داشته باشد، هدف شما رسیدگی به آن است و در صورت مثبت بودن، آن را مشخص کنید و در صدد رفع آن برآیید.

  • ملاقاتی با معلم ترتیب دهید. فقط وقتی کودک شما منتظر توجه اوست، برای دیدن او نروید.
  • حمله نکنید، با انزاکت و درایت عمل کنید. اگر خیلی دقیق باشید و روش ها و برنامه های معلم را درک کنید، بیشتر موفق خواهید بود. به او بگویید نگران کودکتان هستید چون فکر می کند شما او را دوست ندارید و اینکه احساسات کودک شما نسبت به او بر وظایف مدرسه اش تأثیر گذاشته است. اگر معلم حوزه های خاصی از مشکلات را عنوان کرد، با هم صحبت کنید که چگونه می توانید بر آنها غلبه کنید و از معلم بخواهید با شما همکاری کند تا به کودک کمک کنید با احساسات خود مقابله کند.
  • بر نکات مثبت تأکید کنید. اجازه دهید معلم بداند که نقاط قوت و علایق کودکتان را می۔ دانید. در مورد نقاط ضعف او نیز صحبت کنید. هر چه معلم بیشتر در مورد کودک بدانده آسانتر می تواند با او ارتباط برقرار کند و آموزش بدهد. به طور مشابه، هر چه بیشتر در مورد معلم کودک بدانید، آسانتر می توانید به کودکتان کمک کنید تا او را درک کند.

به عنوان آخرین راه، با مجریان مدرسه صحبت کنید

اگر مشکل حل نشد و معتقدید واقعأ تضاد شخصیتی جدی وجود دارد، با مدیر مدرسه قرار ملاقاتی بگذارید و در مورد راه حل های ممکن صحبت کنید. احتمالا مشکلات را می توان رفع کرد. گاهی، لباس کودک را باید عوض کرد.

No votes yet.
Please wait...
برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *