#


با تغییرات مادر و کودک در هفته ی یازدهم بارداری بیشتر آشنا شوید

9 ژانویه 2018 بدون نظر 1293 بازدید

با تغییرات مادر و کودک در هفته ی یازدهم بارداری بیشتر آشنا شوید

No votes yet.
Please wait...

با تغییرات مادر و کودک در هفته ی یازدهم بارداری بیشتر آشنا شوید

تغییرات کودک شما در این هفته

هم اکنون اندازه ی کودک شما به اندازه ی یک انجیر می باشد و بدن او به طور کامل شکل گرفته است و تقریبا ۳/۸سانتی متر طول و نزدیک به هشت گرم وزن دارد. هنوز پوست او شفاف بوده و به همین علت است که می توانیم به راحتی بیشتر رگ های خونی او را مشاهده کنیم. برخی از استخوان های او در حال شکل گیری بوده و نیز ریشه ی دندان های کوچکش کم کم در زیر لثه هایش ظاهر می شوند.

انگشتان دست و پای او به طور کامل از هم جدا شده اند و به زودی زود او قادر خواهد بود که مشت خود را باز و بسته کند. در این هفته او می تواند لگد های آرامی بزند و نیز بدن خود را کش و قوس بدهد؛ هم اکنون حرکت های او به اندازه ای نرم و روان می باشد که بیشتر به رقص آب شباهت دارد. زمانی که بدن او بیشتر رشد می کند حرکات او نیز بیشتر خواهد شد و رشد یافته تر و کاربردی تر خواهند شد. وقتی که پرده ی دیافراگم رشد کند، کودک شما احتمالا سکسکه هم خواهد کرد. به دلیل این که او هنوز بسیار کوچک است، فقط شما در هفته های شانزدهم تا بیستم می توانید برای نخستین بار این حرکت های او را احساس کنید.

تغییراتی که در خود شما در این هفته اتفاق می افتد

احتمال دارد که شما در این هفته شاهد عوارض عجیبی در خود باشید، به عنوان مثال افزایش بیش از اندازه ی بزاق دهان. بهتر است یاد بگیرید که کدام یک از این عوارض عادی و طبیعی هستند و کدام یک از آن ها ممکن است علامئم وجود یک مشکل احتمالی باشند. همین طور احتمال دارد که شما پرسش هایی در زمینه ی فعالیت های خود و نیز رژیم غذایی تان و حتی مصرف دارو ها داشته باشید.

باید به دنبال پاسخ پرسش های خود باشید تا آگاه شوید که کدام کار ها در دوران بارداری ایمن و بی خطر بوده و کدام یک احتمال دارد که خطرناک باشد. چنانچه دچار تهوع هستید و این تهوع به شما اجازه ی خوردن غذا های متنوع را نمی دهد، و یا اینکه تا کنون نتوانسته اید به میزان کافی وزن اضافه کنید(تعداد زیادی از خانم ها در سه ماهه نخست بارداری بین یک تا دو و نیم کیلو گرم وزن اضافه می کنند) به هیچ وجه نگران نشوید. خیلی زود اشتهای شما به حالت طبیعی خود باز می گردد و شما می توانید هر هفته تقریبا نیم کیلو گرم وزن اضافه کنید.

No votes yet.
Please wait...
برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *