#


مادران شاغل که به تازگی دارای فرزند شده اند برای بازگشت به کار چه نکاتی باید بدانند؟

مادران شاغل
14 نوامبر 2017 2 نظر 1527 بازدید

مادران شاغل که به تازگی دارای فرزند شده اند برای بازگشت به کار چه نکاتی باید بدانند؟

Rating: 5.0/5. From 1 vote.
Please wait...

مادران شاغل که به تازگی دارای فرزند شده اند برای بازگشت به کار چه نکاتی باید بدانند؟

گاه زمانی که باید دوباره در محلی کار خود حاضر شوید متوجه می شوید که به اندازه کافی برای نیروی دوباره بعد از بارداری فرصت نداشته اید. گفتگو با پزشک می تواند مفید باشد و در صورت وجود دلیل  جسمی برای این حالت قطعا توصیه هایی برای برطرف شدن آن خواهد داشت. بعضی از مادران شاغل متوجه می شوند که نمی توانند خودشان را راضی به ترک نوزاد کنند حتی در صورتی که تعداد زیادی از نزدیکان راضی به نگهداری از نوزاد باشند.

اگر تصمیم به شروع مجدد شغل خود دارید باید قبلا از ترتیب برنامه مراقبت خوب برای کودک اطمینان پیدا کنید. در این صورت شما فرزند خود را نادیده نگرفته اید. به هیچ وجه ممکن نیست کودک فراموش کند که شما که هستید یا محبت شما را به فردی که در روز از او نگهداری می کند منتقل کند. مسئله مهم این است که وقتی به خانه می رسید فرصت مناسبی برای وقت گذراندن با فرزندتان در نظر بگیرید.

مادر شاغل

مادران شاغل

مادران شاغل

ی می گوید: من از تجربیات شخصی خود یاد گرفتم که احساس گناه در یک مادر شاغل اجتناب ناپذیر است. به هرحال می دانستم که فرزندم به طور غریزی می داند که مادرش کیست. من از این مسئله اطمینان داشتم و بعدها با نتایج تحقیقاتی روبه رو شدم که نشان می داد نوزادان خیلی کوچک نیز کاملا می توانند والدین خود را از دیگران تشخیص دهند و این به دلیل عشق و توجه خاصی است که تنها والدین قادر به ابراز آن هستند. در ضمن در این پژوهشی نشان داده شد که نوزادان نارس می توانند لمس دست والدین خود را در داخل انکوباتور از لمس کارکنان اتاق نوزادان تشخیص دهند.

باید توجه داشته باشید که کیفیت زمانی که برای فرزندتان در نظر می گیرید مهمتر از کمیت آن است. عشق با واحد زمان اندازه گیری نمی شود در حقیقت شما عشق را وارد زمان می کنید و اهمیتی ندارد که این زمان چه قدر کوتاه باشد.

تغدیه

شما باید تصمیم بگیرید در مدتی که در خانه نیستید فرزندتان باید چگونه تغذیه شود. اگر قبل از چهار ماهگی نوزاد شغل خود را آغاز می کنید یعنی قبل از زمانی که او بتواند غذا های مخلوط مصرف کند، باید برای این شرایط برنامه ریزی کنید. یک برنامه مشخص تغذیه برای کودک در نظر بگیرید تا برنامه غذایی او قابل پیش بینی و تعیین شده باشد. اگر در هنگام صبحانه و ساعت شش بعد از ظهر فرزندتان را شیر می دهید او باید در طول روز دو وعده دیگر از شیر دوشیده شما یا شیرخشک مصرف کند.

اگر نمی خواهید هیچ شیر دیگری به جز شیر خودتان به کودک بدهید می توانید شیر دوشیده خود را منجمد کنید. شیر تا شش ماه در داخل فریزر سالم می ماند. در حدود دو هفته طول می کشد تا برنامه تغذیه منظم برای کودک به وجود بیاورید. شما باید سعی کنید جریان شیردهی روزانه سینه هایتان را قبل از شروع کار کمتر کنید تا در مدتی که در محلی کار هستید دچار مشکل و ناراحتی نشوید.

کودک و شغل

سنگینی کار شما در خانه دو برابر وظیفه شما در محل کارتان است و شرایط استخدامی آن هم که افتضاح است، یعنی در واقع شما در خانه شغلی برای هفت روز هفته و سیصد و شصت و پنج روز سال دارید. دستکم به مدت هجده سال اگر غذا نپزید، تمیز نکنید، اتو نکشید و سرگرم نکنید، سرزنش خواهید شد.

مادران شاغل

مادران شاغل

باید در این مدت مراقب فرزندتان باشید، به او یاد بدهید و مرتبا با او همدردی کنید. جامعه هیچ اهمیتی به این همه تلاش شما نمی دهد و هیچ پولی نیز در قبال آن دریافت نخواهید کرد. در حقیقت باید برای مادر شدن پول هم پرداخت کنید، اما همانطور که اغلب والدین به شما می گویند پدریا مادر شدن ارزش پرداخت این هزینه را دارند.

اولین قدم، اولین لبخند و اولین کلمه ای که فرزندتان به زبان می آورد همه موفقیت های بسیار با ارزش شما هستند. کمک کردن به شکل گیری یک نوزاد کوچک و تبدیل شدن او به فردی متفکر و خوش رفتار وظیفه ای است که نیازمند ایثار، مسئولیت و از همه مهمتر عشق است. این کار نیازمند تقسیم احساسات گسترده است. این حالت است که مادر یا پدر شدن را به یکی از مهمترین و پر پاداش ترین کارهای جهان تبدیل می کند.

با در نظر گرفتن تمام مسئولیت ها واقعا آزاردهنده است که شاهد بی ارزش دانستن کار نگهداری از فرزند به خصوص در مورد زنان که بیشترین بار را به دوش می کشند باشیم. اگر یک مادر یا پدر خوب باشیم به شکل گیری شخصیت فرزندمان کمک می کنیم و یک سرمشق خوب برای او خواهیم شد. اگر می خواهید فرزندتان فردی سخت کوش بار بیاید باید خودتان نیز فردی سخت کوشی باشید تا پیام مناسبی به کودک القا کنید.

ترکیب نقش والدین با یک پرستار تمام وقت کودک کار ساده ای نیست اما زنان با کمک گرفتن از قوه تخیلی و کوشش بسیار این کار را انجام می دهند. اصطلاح مدرن و «سوپر مام» یا «ابر مادر» به معنای این است که آنها اغلب همیشه کارها را بدون هیچ کمکی و به تنهایی انجام می دهند. آنها هر روز در خانه و در محل کار همه چیز را مدیریت می کنند و هرگز در ابراز عشق و انرژی به فرزندانشان شکست نمی خورند.

نگهداری از کودک

شما باید از شش هفته قبل از تاریخی که قصد دارید سر کار برگردید برای نگهداری از فرزندتان برنامه ریزی کنید. در حال حاضر در اغلب کشورها به ارائه برنامه های مراقبت از کودک برای زنان اهمیت لازم را نمی دهند که این امر مشکلات را بیشتر کرده است.

دوستان و بستگان :

کمک یکی از بستگان می تواند راه حل بسیار خوبی برای بسیاری از مادران باشد اما باید موقعیت را به خوبی بررسی کنید و بعد از فرد مورد نظر بخواهید این کار را برایتان انجام دهد. به تدریج احساس مدیون بودن به این شخص را پیدا خواهید کرد یا اینکه آنها احساس محبت بیش از حد به شما را پیدا خواهند کرد.

از آنجایی که شما یک رابطه حرفهای با این افراد ندارید به راحتی نمی توانید اصول و قوانین خاص نگهداری از فرزندتان را به آنها متذکر شوید و آنها نیز گفته های شما را خیلی جدی نخواهند گرفت، مشکلات انضباطی به سرعت می تواند شما را آزرده کند به خصوص اگر نظریات شما برای پرورش کودک نظریاتی خاص باشند.

از سوی دیگر اگر بتوانید هرچه سریع تر با این مشکلات مقابله کنید این روش می تواند برایتان بسیار مفید، انعطاف پذیر و کم هزینه باشد. می توانید به جای یکی از اقوام، از یک دوست بخواهید این کار را به طور منظم برایتان انجام بدهد و در قبال کار خود پول دریافت کند.

مادران شاغل

مادران شاغل

انتخاب روشی برای نگهداری از کودک

فرزند شما فقط به تغذیه و عوض کردن پوشکش نیاز ندارد. او به نوعی توجه عاشقانه نیاز دارد که اگر بتوانید آن را در اختیار کودک بگذارید در آینده یک کودک خون گرم و اجتماعی خواهید داشت.

مهد های کودک:

مهد های خصوصی اغلب لیست های انتظار طولانی دارند و فضای موجود برای کودکان در آنها محدود است. اگر مهد کودک خاصی را در نظر دارید به محض اینکه از بارداری خود باخبر شدید نام خود را در لیست انتظار مهد قرار بدهید.

پرستار بچه:

این شکل از کمک بسیار گران است اما می توانید با خانواده دیگری به طور مشترک یک پرستار استخدام کنید. شما می توانید از طریق آژانس های مربوطه یا آگهی های محلی یا روزنامه یا مجله انها را پیدا کنید.

مهد های محل کار:

ممکن است شما یکی از کارمندان خوش شانس باشید که کارفرمایتان امکان بردن فرزندتان به محل کار را برایتان فراهم کرده است در این صورت می توانید به شیردهی به فرزندتان در طول روز نیز ادامه بدهید و در تمام روز فرزندتان را در نزدیکی خود داشته باشید. اگر محل کار شما اتاق مخصوص کودکان دارد می توانید قبل از تولد فرزندتان ترتیبی بدهید تا جای او محفوظ باشد.

Rating: 5.0/5. From 1 vote.
Please wait...
برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *