#


راه هایی برای صرفه جویی در پوشک بچه

10 سپتامبر 2018 بدون نظر 2421 بازدید

راه هایی برای صرفه جویی در پوشک بچه

No votes yet.
Please wait...

گرانی پوشک بچه و روش هایی برای استفاده مناسب از آن

صرفه جویی در مصرف پوشک بچه این روزها به دغدغه خیلی از خانواده ها تبدیل شده است؛ علت آن را هم تا حدودی همه اطلاع دارند؛ احتمال سهمیه ‌بندی شدن آن و بالا رفتن قیمت پوشک بچه. در این وضعیت تصمیم گرفتیم شماری از شیوه های صرفه جویی در پوشک کودکان را به شما معرفی نماییم تا بتوانید مقداری از هزینه ‌های بالای این روزها را کاهش دهید.

روش مقابله با گرانی پوشک؛ سریع سایز عوض نکنید

تمام مادران سایز بندی پوشک‌ ها را به خوبی می دانند. جهت صرفه جویی در پوشک بچه حتماً نباید خیلی سریع سایز آن را عوض کنید؛ زیرا برخخی مواقع مبلغ پوشک سایز بزرگ تر بیشتر است و تعداد کمتری هم درون آن دارد (هر چند نه همیشه و در تمامی برندها) به همین خاطر به جای این که بیشتر به سایزی که مرتبط با وزن کودک شما است دقت کنید، ببینید آیا سایز قبلی هم هنوز برای او مناسب است یا نه؟ رشد بچه ‌ها با یکدیگر تفاوت دارد و همین موضوع می‌ تواند باعث صرفه جویی در هزینه ‌های شما شود.

پوشک را درست بپوشانید

پس دادن موجب می ‌شود مجبور شوید زود به ‌زود بچه را عوض کنید؛ ولی یک ترفند آسان وجود دارد که به شما این امکان را می دهد که در مصرف پوشک بچه صرفه جویی کنید؛ توجه کنید ادرار یا مدفوع فرزند شما بیشتر از کدام قسمت پوشک پس می ‌دهد. اگر این پس دادن بیشتر از بخش جلوی پوشک است، بهتر است پوشک را جلوتر بکشید. اگر قسمت پشتی دارای این مشکل است، پوشک را بیشتر به طرف عقب ببرید و اگر از هر دو قسمت پس می ‌دهد؛ زمان آن رسیده است که پوشک فرزندتان را به سایز بزرگ ‌تر تبدیل کنید.

هر پوشک چند در می ‌آید؟

به‌ جای این که ببینید چه مبلغی برای هر بسته پوشک پرداخت می کنید، به مبلغی که در آخر برای هر عدد پوشک می پردازید توجه کنید. به عنوان مثال امکان دارد هزینه دو نمونه از پوشک یکی باشد؛ ولی یکی از آن ها هفت تا هشت عدد پوشک بیشتر را در خودش جا داده باشد که در آخر باعث صرفه جویی خواهد شد.

پوشک را به صورت عمده یا حراج بخرید

راه دیگری نیست هر زمان متوجه یک حراج مناسب شدید، هر چند اگر هم به پوشک تازه ای برای فرزند خود احتیاج نداشتید، دست‌ به ‌کار شوید و بخرید. هر چند منظور ما احتکار نمی باشد ولی یک حساب ساده برای تعداد مورد نیاز در هفته می تواند باعث شود تا شما متوجه شوید به چه تعداد بسته پوشکی در ماه برای فرزندتان نیاز دارید. علت آن هم ساده است؛ چرا باید پول بیشتری برای کالایی پرداخت کنید که می ‌توانید آن را با قیمت پایین تر بخرید؟

در مصرف پوشک اسراف نکنید

برای حساب کردن تعداد و سایز مورد نیاز فرزند خود توجه بیشتری کنید تا این دوراندیشی برای خرید باعث نشود تا بعدا متوجه شوید که بسته های پوشک کوچک‌ تر از سایز فرزندتان را به تعداد زیاد انبار کرده اید. اگر این گونه شود در اصل شما ضرر کرده اید زیرا هم پول بیشتری پرداخت کرده اید و هم مجدداً باید پوشک بزرگتر بخرید.

پوشک ها را با هم مقایسه نمایید

در شرایط کنونی کشور باید قیمت فروشگاه‌ های گوناگون را با هم مقایسه نمایید. برخی از فروشگاه ‌ها پوشک را هنوز هم به قیمت خرید گذشته به فروش می رسانند؛ در صورتی که در مرکز فروش این اجناس در واقع به دلیل به روز بودن خرید و فروش، قیمت‌ ها را کمی زودتر افزایش می دهند.

برندهای گوناگون پوشک بچه را امتحان کنید

سری به فروشگاه‌ های زنجیره‌ ای بزنید و دقت کنید کدام یک از برندهای پوشک بهداشتی تخفیف خورده ‌اند؛ امکان دارد این هفته یک برند پوشک حراج خخورده باشد و هفته آینده برند دیگری. برای این که بتوانید هزینه ‌ها را کاهش دهید بهتر است به یک برند خود را محدود نکنید و از تخفیف برندهای دیگر هم استفاده کنید. هر چند اگر فرزند شما پوست حساسی ندارد که لازم باشد تنها از یک برند مخصوص استفاده نمایید.

پوشک آنلاین بخرید

برخی مواقع فروشگاه ‌های اینترنتی تخفیف‌ های جالبی بر روی لوازم مختلف خود می گذارند. این ایام پوشک هم در قفسه پر فروش‌ های فروشگاه ها قرار گرفته است این شرایط را از دست ندهید. اگر هم فروشگاه مورد نظر هنوز هیچ تخفیفی برای فروش پوشک نگذاشته است، بهتر است در سایت ثبت نام نمایید و پوشک را هم به فهرست اقلام مورد نظرتان اضافه کنید تا جزو نخستین افرادی باشید که از تخفیف‌ ها مطلع می ‌شود.

از محافظ پوشک استفاده کنید

به داروخانه ها سری بزنید و سراغ محافظ پوشک را بگیرید. محافظ پوشک لایه ای ضد حساسیت می باشد که توانایی جذب زیادی دارد. این محافظ ها را هم می توان برای پوشک استفاده کرد هم برای کهنه. یک یا دو لایه از این محافظ ها را روی پوشک قرار دهید و بچه را پوشک کنید. با این روش به جای عوض کردن تند به تند پوشک شما می‌ توانید فقط محافظ را عوض کنید؛ به ویژه برای اوقاتی که کودک شما عادت دارد دقیقا وسط عملیات عوض کردن پوشک دستشویی کند آن هم دستشویی شماره دو!

بچه را بیشتر سرپا بگیرید

اگر خانه دار می باشید و کودک شما هم به سنی رسیده است که می توان او را سرپا گرفت یا روی لگن نشاند، برای صرفه جویی کردن در پوشک حتما این کار انجام دهید و استفاده از پوشک را به بیرون از منزل موکول کنید. در خصوص فرزندان کوچک ‌تر استفاده از کهنه روش جایگزین مناسب تری است.

از خشک بودن بچه اطمینان پیدا کنید

یکی از کارهایی که امکان دارد موجب شود مجبور به عوض کردن زودتر پوشک شوید خشک و تمیز نبودن پای بچه است؛ با توجه به این پیش از استفاده از پوشک تازه اگر او را با آب شسته ‌اید بهتر است خوب او را خشک کنید تا پوشک تازه خیس نشود.

بهتر است از کهنه به جای پوشک  استفاده کنید

می دانیم برای شما مادرانی که برای کار به بیرون از منزل می روید و سرتان شلوغ است شست و شوی کهنه یعنی یک مشکل جدید اما در هر صورت چاره دیگری نیست اگر می خواهید در این وضعیت اقتصادی تا حدودی صرفه جویی نمایید به هر حال کهنه یکی از به مناسب ترین روش ها است، هر چند اگر در کنار کهنه روی آن هم از محافظ پوشک هم استفاده کنید، فاصله زمانی عوض کردن کهنه را زیاد تر می کند.

باز نگه دارید

مشکل تعداد زیادی از مادرها این است که پوست پای فرزند آن ها در اثر استفاده دراز مدت از پوشک قرمز و سوزناک می‌ شود. اکنون اگر شاغل نمی باشید و این شرایط را دارید که فرزند خود را روزی یکی دو ساعت باز نگاه دارید، این کار را حتما انجام دهید، این کار باعث می شود که هم پوست پای فرزند شما هوا می ‌خورد و دیگر دچار سوختگی و قرمزی نمی ‌شود. هم حداقل یک پوشک کمتر استفاده کرده ‌اید. هر چند به شما پیشنهاد می‌ کنیم کودک خود را جلوی آفتاب باز بگذارید تا ویتامین دی هم به بدن او برسد.

No votes yet.
Please wait...
برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *