#


تغییرات مادر و جنین در هفته ی ششم بارداری

18 دسامبر 2017 9 نظر 1677 بازدید

تغییرات مادر و جنین در هفته ی ششم بارداری

Rating: 5.0/5. From 1 vote.
Please wait...

تغییرات مادر و جنین در هفته ی ششم بارداری

در این هفته چه تغییراتی در جنین رخ می دهد

در هفته ی ششم بارداری بدن جنین در حال شکل گیری می باشد و سلول هایی که بعد ها اعضا و دستگاه های بدن او را تشکیل خواهند داد، خیلی سریع در حال تقسیم شدن هستند. هم اکنون جنین به اندازه ی یک دانه ی کوچک عدس با عرض حدود ۴تا۵ میلی متر می باشد. اگر شما قادر به مشاهده ی داخل رحم خود بودید می توانستید یک سر بزرگ و چند نقطه ی تیره رنگ را می دیدید که محل به وجود آمدن چشم ها و بینی کودک خواهد بود.

در دو سمت سر دو حفره ی کوچک که محل تشکیل گوش ها هستند و نیز دست ها و پا های او که مانند یک برآمدگی قابل مشاهده هستند. اکنون دست ها و پاهای جنین مثل باله ی یک ماهی بوده که دارای پرده ی ضخیمی میان انگشت ها می باشد و در حال رشد هستند. ولی به زودی انگشتان دست و پای او از هم جدا می شوند. پایین سوراخی که بعد ها دهان کودک خواهد شد، چین های کوچکی وجود دارند که در نهایت به گردن و آرواره پایین تبدیل می شود. در داخل بدن جنین، زبان و تار های صوتی در حال تشکیل شدن می باشند.

هفته ی ششم بارداری

قلب جنین در مرحله ای از رشد است که شروع به تقسیم شدن حفره های چپ و راست کرده است، و با ضربانی حدودا ۱۰۰تا۱۳۰ بار در دقیقه در حال تپش می باشد( تقریبا دو برابر ضربان قلب شما در دقیقه) و همچنین خون در بدن او شروع به جریان پیدا کرده است. همچنان که روده های جنین در حال رشد می باشند، مجاری کوچک عبور هوا کم کم در جایی که بعدا به ریه تبدیل خواهد شد، نمایان می شوند. سلول های ماهیچه ای در حال تشکیل شدن می باشند و شاید از میانه ی این هفته، کودک شما اندام های کوچک خود را شروع به تکان دادن کند. برای اینکه بتوانید حرکت های آرام کودک خود را حس کرده و از آن لذت ببرید، باید از پایان سه ماه اول بارداری چند هفته گذشته باشد.

تغییراتی که در این هفته در خود شما اتفاق می افتد

چنانچه تا الان هم این حس را تجربه نکرده اید، به زودی می توانید خود را در مسیر پر از چالش دوران بارداری ببینید. احتمالا یک روز خوش اخلاق و خوشحال و روز بعد بد اخلاق و بی حوصله خواهید بود. شاید مشاهده ی این احساسات در شما برای تان کمی نگران کننده باشد (خصوصا اگر شما آدمی بوده اید که کاملا بر احساسات خود تسلط کامل داشتید)، ولی داشتن این احساسات در دوران بارداری کاملا عادی و طبیعی بوده و جای هیچ نگرانی نیست و ممکن است تا آخر بارداری ادامه داشته باشد. باید بدانید که این احساسات متضاد به این دلیل ظاهر می شوند که میزان هورمون ها در بدن مادر در حال تغییر می باشند.

هفته ی ششم بارداری

علاوه براین که تغییر میزان هورمون در بدن از دلایل تغییر احساسات می باشد، قرار است تمام زندگی شما دچار تغییراتی شود و در این حالت چه کسی می تواند دچار تغییرات و هیجانات روحی نشود؟ اگر در اوایل بارداری هستید و پس از ادرار کردن لکه ی خونی را روی لباس زیرتان و یا روی دستمال توالت مشاهده کردید زیاد نگران نباشید چون امری طبیعی می باشد؛ ولی بعضی اوقات چنانچه لکه زیاد باشد ممکن است نشانه ای از سقط جنین نیز باشد. در هر صورت هر زمان لکه ای در لباس زیرتان مشاهده کردید بهتر است به پزشک و یا ماما مراجعه کنید تا با مشورت با او مطمئن شوید که این لکه بینی نشانگر مشکل خاصی برای شما و جنین تان نباشد.

Rating: 5.0/5. From 1 vote.
Please wait...
برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *