#


اقدامات لازم هنگام بارداری که هر خانمی باید بداند

19 دسامبر 2017 11 نظر 2099 بازدید

اقدامات لازم هنگام بارداری که هر خانمی باید بداند

Rating: 5.0/5. From 1 vote.
Please wait...

اقدامات لازم هنگام بارداری که هر خانمی باید بداند

بارداری

زمان بارداری معمولا ۲۸۰روز یا چهل هفته می باشد، که به صورت قراردادی از نخستین روز آخرین قاعدگی محاسبه می شود. این دوران را می توان به سه مرحله «سه ماهه ی » بارداری تقسیم کرد، که در هر کدام از مراحل اتفاقات خاصی رخ می دهد؛ این مراحل شامل سه ماهه ی اول که از هفته ی اول شروع شده و تا انتهای هفته ی سیزدهم ادامه دارد، سه ماهه ی دوم که از هفته ی چهاردهم شروع می شود و تا آخر هفته ی بیست و هفت ادامه دارد و در نهایت سه ماهه ی سوم که از هفته ی بیست و هشت شروع می شود و تا پایان هفته ی چهل ادامه پیدا می کند که معمولا در این هنگام(کمی زود تر و یا دیر تر) با زایمان و تولد نوزاد پایان می یابد.

وضعیت مراحل بارداری

باید بدانید که هر سه ماه علائم و مشخصات مربوط به خود را دارد؛ در سه ماهه ی نخست ضربان قلب جنین شنیده خواهد شد، در سه ماهه ی دوم نخستین حرکت های جنین توسط مادر حس می شود و در سه ماهه ی سوم بعضی از مادران انقباضات کاذب زایمانی که به نام برکستون-هیکز می باشد را تجربه خواهند کرد. همچنین در سه ماه اول برخی از آزمایشات مثل نمونه برداری از پرز های جفتی انجام می گیرد، برخی دیگر مثل آمنیوسنتز در سه ماهه ی دوم انجام می شود. بعضی از مسائل مثل تشخیص دیابت بارداری نیز در سه ماه ی آخر بارداری انجام می شوند. در این دوران احساسات و عواطف شما نیز دچار تغییراتی خواهد شد  و شرایط زندگی شما نیز برای وارد شدن فردی جدید به خانواده تان مهیا می شود.

علائم بارداری

برخی از زنان پیش از اینکه تست بارداری را انجام می دهند حدس می زنند که احتمالا باردار باشند، برخی از خانم ها اظهار داشته اند که در این زمان در دهان خود مزه ی آهن را احساس می کنند. ولی برخی هم هستند که هیچ نشانه ای را مبنی بر حامله بودن احساس نمی کنند و فقط به این علت که زمان قاعدگی شان به تاخیر افتاده است، تست بارداری را انجام می دهند تا از این قضیه اطمینان داشته باشند.

چگونگی شکل گیری جنسیت جنین

هر چند شما باید تا وقتی که متوجه شوید که جنس جنین شما چیست تحمل کنید و این زمان ممکن است چند ماه به طول بیانجامد، اما در حقیقت جنسیت جنین شما از همان موقع لقاح تخمک و اسپرم تعیین می شود. از میان ۴۶کروموزومی که ژن های کودک را تشکیل می دهند، فقط دو تای آن ها در تعیین جنسیت جنین دخالت دارند ( یکی از سمت اسپرم و دیگری از سوی تخمک).

نام این دو کروموزوم، کروموزوم های جنسی می باشد. هر تخمک حاوی یک کروموزوم جنسی ایکس ( X )است ولی یک اسپرم می تواند یا دارای یک کروموزوم جنسی ایکس ( X )باشد و یا اینکه دارای یک کروموزوم جنسی ایگرگ  (Y ) باشد. اگر اسپرمی که قرار است تخمک شما را بارور کند دارای کروموزوم جنسی ایکس ( X )باشد، فرزند شما دختر خواهد بود و چنانچه اسپرم بارور کننده دارای کروموزوم جنسی ایگرگ ( Y )باشد فرزند شما پسر خواهد شد.

Rating: 5.0/5. From 1 vote.
Please wait...
برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *