#


آگاهی های لازم برای بازگشت مادران شاغلی که به تازگی زایمان کرده اند به سر کار

27 دسامبر 2017 بدون نظر 1439 بازدید

آگاهی های لازم برای بازگشت مادران شاغلی که به تازگی زایمان کرده اند به سر کار

No votes yet.
Please wait...

آگاهی های لازم برای بازگشت مادران شاغلی که به تازگی زایمان کرده اند به سر کار

بازگشت به سر کار، از اختصاصی ترین مشکلات مادر شیرده به حساب می آید. بازگشت به سر کار، بدون برنامه ریزی قبلی و بدون حمایت خانواده، دوستان و همکاران به نظر مادران تازه زا فوق العاده مشکل به نظر آمده و او را دچار اضطراب بیش از اندازه می سازد.

مادرانی که در بیرون از خانه کار می کنند، احتمال دارد در ابتدای راه نسبت به بقیه بیشتر مایل به شیردهی با پستان به نوزاد خود باشند. اما بازگشت به سر کار، ایشان را مستعد از شیر گرفتن نوزاد و استفاده از تغذیه ی مصنوعی و شیشه کند. شواهد حاکی از آن است که مواردی چون: خستگی مادر، مشکلات ناشی از دوشیدن شیر و ذخیره کردن آن، توجه به میزان ترشح شیر و تنظیم وقت کافی برای کار کردن در بیرون از خانه و در ضمن رسیدگی به برنامه ی غذایی خود، از بالا ترین مسائلی هستند که مادر در این دوران، با آن ها درگیر می باشد.

در مطالعه ی انجام شده روی مادران شیرده، شش مورد از موانع و مشکلاتی که هنگام کار کردن و ادامه ی شیردهی، برای آنان پیش می آید مشخص گردیده است. مقاله ی مربوط به این مطالعه در مجله سیاست بهداشت عمومی به چاپ رسیده است:

۱٫نبودن فردی که بتواند در منزل و یا در محیط کار از کودک مراقبت نماید.

۲٫نبودن محیط مناسبی برای شیردهی، شیر دوشی و ذخیره نمودن شیر مادر.

۳٫نبودن قوانین کافی استخدامی و امنیت شغلی برای دورانی که مادر کار خود را به واسطه ی زایمان و دوران پس از آن ترک می گوید.

۴٫دارا بودن نگرش منفی در میان اطرافیان و همکاران نسبت به شیردهی با سینه در محیط کار.

۵٫عدم آگاهی مادر نسبت به شیردهی با سینه.

۶٫عدک آگاهی کافی مسئول بهداشتی نسبت به شیردهی، به ویژه آنهایی که مسئول برنامه ریزی بهداشتی در محیط های کاری می باشند.

بهترین وسیله ی دفاعی شما در برابر مشکلات، داشتن آگاهی کامل در مورد موانعی است که امکان دارد به هنگام بازگشت به کار با آن ها مواجه شوید. برای اینکه بتوانید راحت تر از این موانع بگذرید، سعی کنید که از دستور هایی که در زیر آمده پیروی نمایید:

* قبل از زایمان با بقیه ی مادرانی که در محیط کار شما هستند، صحبت کرده و ببینید که آن ها چگونه خود را با مشکلات موجود تطبیق داده اند.

* در صدد یافتن یک مادر شیرده اعم از یک دوست، یک همکار و یا یکی از اعضای گروه طرفداران شیردهی باشید که بتواند در این مورد، دستوالعمل های آموزنده ی دست اول را در اختیار شما قرار دهد. توصیه های یک راهنمای شیردهی هم واقعا می تواند کمک کننده باشد.

* از خانواده تان بخواهید که شما را در این امر یاری دهند. افرادی را در اطراف خود داشته باشید که بتوانید به آن ها پیغام دهید که گاهی اوقات برای تان بعضی از غذا ها را تهیه نموده و یا برای راحتی بیشتر شما، بعضی مواقع در نگهداری بچه به شما کمک کنند.

* درخواست برای کار نیمه وقت بدهید و یا اینکه سعی کنید قسمتی از کار های بیرون را به منزل آورده و انجام دهید. برخی از مادران خوش شانس می توانند با فرد دیگری در شغل خود شریک شوند که در این صورت در حقیقت دو نفر کار مربوط به یک نفر را انجام می دهند و از این رو شما می توانید، وقت آزاد بیشتری را برای ماندن در خانه بیابید.

* سعی کنید مکانی را که برای نگهداری از کودکتان انتخاب می کنید، نزدیک محل کارتان باشد تا بتوانیبد در بین اوقات کاری، زمان های کوتاهی را که برای استراحت دارید، نزد وی رفته و او را شیر بدهید.

در مدتی که در حال دست و پنجه نرم کردن با مشکلات کار بیرون و مراقبت از یک کودک تازه از راه رسیده می باشید، همواره به خاطر بیاورید که مسئله شیردهی، همیشگی نخواهد بود. هنگامی که کودکتان بسیار کوچک می باشد، شاید برای تان قرار داشتن در این موقعیت بسیار سخت و حتی نا امیدوار کننده به نظر بیاید. ولی وقتی که به یاد بیاورید این دوران موقتی بوده و به زودی وابستگی کودکتان از شما کمتر می شود، مسلما احساس آرامش و راحتی بیشتری خواهید نمود.

No votes yet.
Please wait...
برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *