#


انتخاب کفش های لژدار یا کفش پاشنه بلند

کفش پاشنه بلند
16 می 2017 بدون نظر 1951 بازدید

انتخاب کفش های لژدار یا کفش پاشنه بلند

انتخاب کفش های لژدار یا کفش پاشنه بلند

دردناک بودن پوشیدن این مدل کفش ها است اما علت دیگری هم که وجود دارد نداشتن شناخت کافی در مورد این سبک کفش ها است . حال بیایید بدانیم کدام یک از این کفش ها انتخاب مناسب تری است ؟

آثار کفش پاشنه بلند بر سلامتی

شاید از نظر برخی کفش پاشنه بلند آنقدرها هم بد به نظر نیاید ولی ما تعدادی از مضرات آن را برایتان نام می بریم .
یکی از عواملی که باعث انقباض در ستون فقرات و مهره های کمر شده و به آنها آسیب می زند پاشنه باریک و اختلاف ارتفاع شما است .

در طول استفاده از این کفش ها دنده های شما نیز تحت تأثیر قرار گرفته و از آن جا که بدن شما برای برداشتن فشار از روی ستون فقرات به سمت جلو متمایل می شود استخوان بندی بدنتان نیز به صورت نا موزونی تحت تأثیرات منفی این کفش ها قرار خواهد گرفت .
خم شدن بدن به سمت جلو که به دلیل اختلافات ارتفاع پاشنه و پنجه است باعث می شود که جلوی پای شما برخورد و تماس بیشتری با زمین داشته باشد . این تماس ممکن است دردی نداشته باسد ولی باعث تأثیرات منفی بر روی استخوان جلویی انگشت سس پا می شود . استفاده کردن و پوشیدن کفش پاشنه بلند باعث جلوتر آمدن زانوی شما و در نتیجه ضخیم شدن تاندون ها و عضلات ساق پا می شود .

مقایسه کردن کفش پاشنه بلند و کفش لژدار

کفش پاشنه بلند

کفش پاشنه بلند

تفاوت در زیبایی کفش پاشنه بلند و لژدار

استفاده از کفش های پاشنه بلند باعث جذاب تر نشان دادن شما می شوند چرا که قوس بدن را بیشتر کرده و واضح تر نشان می دهند . همچنین به دلیل تفاوت ارتفاعی که بین زمین و پاشنه دارند باعث می شوند پای شما ضخیم تر دیده شود . کفش های پاشنه بلند بیشتر مناسب تیپ های رسمی و مجلسی هستند ولی کفش های لژ دار با تیپ های غیر رسمی سازگارترند .

تفاوت در تأثیر بر سلامتی

راه رفتن و حرکت بر روی سطح صاف با کفش های پاشنه بلند مناسب تر است در حالی که راه رفتن روی سطوح خیس و لغزنده متناسب با کفش های لژدار است . کفش های لژدار باعث می شوند تا شما پایدارتر باشید و احنمال زمین خوردن شما را کاهش می دهد .
به علت وجود لایه های بیشتر و نرم تر در کفش های لژدار باعث کاهش فشار وارد شده بر پای شما حین برخورد با زمین می شود . اگر قوزک پای شما نیز توسط کفش های لژدار در بر گرفته شوند برای پاشنه پای شما بهتر خواهند بود .

از طرف دیگر فشار کمتری به ساق پای شما وارد می شود و نسبت به کفش های پاشنه بلند تعادل شما را بهتر حفظ می کنند . افرادی که کمر درد دارند بهتر است از کفش های لژدار استفاده نمایند تا فشار کمتری روی کمر و پای آن ها وارد بشود .

کفش زنانه مناسب سلامت پا

پس از شناخت این دو کفش حالا نوبت انتخاب ما است . با وجود کشش فراوانی که هر دو کفش به وسیله پای شما متحمل می شود ولی پیشنهاد ما برای شما انتخاب کفش های لژدار است . ما برای این پیشنهادمان دلیل محکمی داریم و آن ارتفاع بین پاشنه شما و زمین است که هر چقدر این ارتفاع زیاد باشد فشاری که پای شما بخاطر وزنتان تحمل می کند هم بیشتر می شود . ارتفاع منطقی که توصیه می شود حدود ۵ الی ۷ سانتی متر است و به دلیل اینکه قوزک پای شما به وسیله کفش های لژدار پشتیبانی می شود فشار کمتری بر پای شما وارد خواهد شد .

زمان های پوشیدن کفش لژدار و کفش پاشنه بلند

کفش پاشنه بلند

کفش پاشنه بلند

اگر با تمام توضیحاتی که داده شد باز هم به پوشیدن کفش های پاشنه بلند علاقه مندید می توانید آن ها را در بعضی از موقعیت ها به جای کفش لژدار بپوشید .

اگر بخاطر دعوت شدن به مجلس خاصی می خواهید خیلی شیک تر و امروزی تر دیده شوید می توانید از کفش پاشنه بلند استفاده کنید البته با رعایت چند نکته ریز ، اگر می خواهید راه بروید برای آسان تر راه رفتن سعی کنید پاشنه کفشتان ضخیم تر باشد .

برای اینکه مانع از پیچ خوردن قوزک پایتان بشوید سعی کنید کفش پاشنه بلندی که با بند دور قوزک پا بسته می شود انتخاب کنید تا به قوزک پای شما وصل شود . نکته دیگر اینکه به یاد داشته باشید قبل از اینکه کفش پاشنه بلندتان را بپوشید از یک کفی استفاده کنید تا فشار کمتری به پاهایتان وارد گردد .پوشیدن این کفش ها را تا زمانی که باعث ایجاد دردی در بدنتان نشده اند را ادامه دهید ؛ از آنجا که بدن شما بسیار باهوش است اگر احساس ناسازگاری با کفش پاشنه بلند داشته باشد آن را به همراه درد به شما نشان خواهد داد .

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *