#


چگونه طراح لباس شویم؟

30 آوریل 2019 بدون نظر 2827 بازدید

چگونه طراح لباس شویم؟

طراحی لباس یک هنر است که با استفاده از ان می توان لباس ها و یا سایر اکسسوری ها را ساخت . این طراحی لباس از کشیدن طرح یک لباس شروع می شود و درنهایت با دوخت لباس خاتمه پیدا می کند. برای این که یک طراح لباس خوب شوید تنها با داشتن یک مدرک در زمینه طراحی لباس نمی توانید موفق باشید بلکه باید در این زمینه نیز استعدادهای خود را بیش تر پرورش دهید. در ادامه راه هایی که می توانیم با بهره گیری از ان ها یک طراح لباس خوب شویم را مرور می کنیم.

طراح لباس

معرفی بهترین راه ها برای طراح لباس شدن

۱-می توانید مدرک کارشناسی خود را از دانشگاه دریافت کنید :  برای این که یک طراح لباس بشوید باید از اساس کار شروع کنید . در ابتدای راه طراحی لباس می توانید به دانشگاه رفته و در رشته طراحی لباس به تحصیل بپردازید. با تحصیل در این رشته با مسائل زیادی مثل تاریخچه طراحی لباس ، مشخص کردن بافت های پارچه و.. آشنا خواهید شد. در دنیا مدارس زیادی برای آموزش طراحی لباس وجود دارد که از جمله آن ها می توان به LISAA School of Design در کشور فرانسه اشاره کرد.

۲-دریافت مدرک هنرهای تجسمی : اگر با زندگی بهترین طراحان لباس در دنیا نیز آشنا باشید درخواهید یافت که آن ها مدرک هنرهای تجسمی دارند.  درس هایی که در این رشته وجود دارد آمیزه ای از تئوری و عملی اند و برای کسانی که می خواهند در طراحی لباس ماهر شوند بسیار لازم و ضروری است.

در کنار این ها سعی کنید تا عکاسی و کلاژ را نیز به خوبی فراگیرید تا بعدها درطراحی لباس بتوانید از آن ها به صورت جدا و یا به صورت ترکیبی استفاده کنید.از کشورهایی که در زمینه هنرهای تجسمی بسیار مطرح اند می توان هلند را نام برد.

۳-آشنایی دقیق و کامل با تاریخ دنیای مد : برای این که یک طراح لباس ماهر شوید باید از تاریخچه طراحی لباس آگاه باشید زیرا طراحی لباس از جمله هنرهای بسیار قدیمی است که دانستن تاریخچه آن بسیار مهم است .دانستن تاریخ این هنر باعث می شود تا شما بتوانید دورنمایی خوبی را از این هنر داشته باشید.

۴-ترکیب هر آن چه از طراحی لباس می دانید با تکنولوژی های جدید : گرافیک از جمله علم های فراگیری است که امروزه در همه جا شاهد آن هستیم. گرافیک را باید به اندازه ای بلد باشید که بتوانید از آن در طراحی ها استفاده کنید و نیازی ندارید تا سه یا چهار سال به صورت کامل آن را فرابگیرید.

با استفاده از گرافیک می توانید هم زمان که لباس هایتان را طراحی کنید و هم برای بهتر شدن لباس ها از گرافیک استفاده کنید..

نتیجه

علاوه بر مواردی که در بالا بیان شد تا یک طراح لباس شوید . برای این که در این کار موفق باشید باید در زمینه خیاطی هم اندک تجربیاتی را داشته باشید تا بتوانید حداقل تفاوت های بین پارچه های مختلف را مشخص کنید . برای این که بتوان لباس خوبی را طراحی کرد باید از نیازهای مشتریان نیز آگاهی داشت. تا بتوان افراد زیادی را جلب ایده های جذاب خود کرد و به این ترتیب به یک طراح لباس موفق تبدیل شد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *