#


نکاتی درباره کفش

کفش
10 می 2017 بدون نظر 1369 بازدید

نکاتی درباره کفش

نکاتی درباره کفش

کفش مناسب

برای این که بین پوست و خارج از کفش انتقال هوا صورت بگیرد بهتر است کفش مناسبی را انتخاب کنیم که کفش های چرمی می توانند انتخاب مناسبی باشند. اما کفش هایی که صد در صد پلاستیک هستند به دلیل جلوگیری از جریان هوا باعث عرق کردن پا و زمینه بروز ناهنجاری ها و اختلالات پوستی فراوان می شود. پس همیشه سعی کنیم کفش مناسبی را انتخاب کرده و بپوشیم.

از نظر پزشکان و متخصصان طب فیزیکی و توان بخشی کفش راحت به کفشی گفته می شود که دارای ارتفاع مناسب بوده و پا در آن احساس راحتی دارد. به طور معمول کفی کفش نباید سفت باشد و فشار را فقط به نقطه منتقل سازد.

بهترین شکل و فرم کفش باید به گونه ای باشد که وزن بدن را به طور یکسان به جلو و عقب پا توزیع کند که البته در مورد کفش های پاشنه بلند باید بگوییم این کفش ها باعث انتقال بیشتر وزن به جلوی پا شده و توصیه می شود به هیچ عنوان به مدت طولانی در طول روز از آن ها استفاده نشود.

پزشکان با اشاره به استفاده از کفش های لژدار که ارتفاع کفی کفش از قسمت پاشنه تا پنجه پا ادامه دارد و اختلاف آن یک تا دو سانت نیست اظهار دارند .معمولاً نوک باریک و پاشنه بلند کفش باعث انتقال وزن بدن به جلوی پا و تغییر شکل انگشتان پا شده و باعث بیرون زدگی استخوان پا به خارج می شود.

استفاده مداوم از این کفش ها باعث جمع شدن استخوان پا شده و به طرف مخالف کشیده خواهد شد. این ناهنجاری ها معمولاً دردهای ناراحت کننده ای را در فرد ایجاد می کند که در تغییر شکل استخوان پا قابل برگشت نبوده و فرد مجبور است از کفش های سفارشی استفاده کند.

پزشکان و متخصصان طب فیزیکی عقیده دارند بر خلاف نظر زنان و دختران جوان که صندل و دمپایی را راحت ترین کفش می دانند بیان می کنند که کفش باید به گونه ای باشد که کل پا را در بر بگیرد . توصیه پزشکان و متخصصان این است که خرید کفش تا حد امکان در ساعت بعد ازظهر صورت بگیرد که پا به بزرگترین حالت خود رسیده است.

زیرا تورم و افزایش حجم عضلات پا در بعد از ظهر در بزرگترین حالت آن قرار دارد. بیشترین درد ها و ناراحتی های پا و کمر به خاطر پوشیدن کفش نامناسب است به طور کل درصد بسیار کمی از کفش ها مناسب و استاندارد هستند و معمولاً از نظر جنسی ، ‌مدل و حتی نحوه قرار گرفتن پاشنه و چگونگی توزیع وزن مناسب نیستند.

اما با تأسف اکثر مردم از کفش های روتین استفاده می کنند. نرمش و جا به جا کردن عضلات برای رفع خستگی پا باعث جریان خون به نقاط مختلف پا می شود که میتوان مچ پا را به سمت بالا کشیده و نگه داشت . تکرار کردن این حرکات باعث می شود تا ورمی که در قسمت های پا ایجاد شده کمتر شود و سیستم پمپاژ و انتقال خون به قسمت قلب بهتر جریان پیدا کند.

اطلاعات کلیدی در انتخاب کیف و کفش

کیف وکفش

کیف وکفش

برای انتخاب کفش و کیف رعایت نکاتی الزامی است که اگر آن ها را رعایت کنیم مطمئناً با خیالی آسوده می توانیم از انتخاب هایمان با لذت استفاده کنیم . در این بخش ۱۳ نکته را با همه دوستان و کاربران در میان می گذاریم

  1. زمانی که می خواهید کفشی را انتخاب کنید از راحتی آن مطمئن شوید و قبل از انتخاب مدل ، طرح و رنگ آن دقت داشته باشید کفش تان را در چه زمان و مکانی می خواهید استفاده کنید. اگر در کل روز و ساعات کاری می خواهید آن را بپوشید حتماً به سراغ کفش هایی راحت با پنجه های گرد یا مربع که پاشنه های کوتاهی هم دارند بروید.
  2. تا جایی که امکان دارد از کفش های پاشنه بلند ، نوک تیز و رسمی در کل روز و ساعات کاری اجتناب بورزید . راه رفتن و ایستادن با این مدل کفش ها آن هم به مدت طولانی شما را به بیماری های مختلف ستون فقرات ، آرتروز و حتی واریس دچار می کند که سخت و در گاهی موارد غیر قابل درمان هستند.
  3. در محل کارتان اگر مجبور به پوشیئن لباس ها و کفش های رسمی و اداری نیستید کفش های اسپرت را انتخاب کرده و بپوشید . اما اگر در موقعیت های رسمی قرار دارید بهترین گزینه برای انتخاب شما کفش های چرمی است .
  4. کفش های چرمی و اسپرت را برای طول روز بهتر است استفاده کنید و کفش های کلاسیک را در میهمانی های عصر و شب به پا کنید.
  5. پوشیدن کفشی به رنگ متضاد با رنگ کلی پوشش در ایجاد ظاهری جوان تر می تواند کمک شایانی به شما بکند . البته کفش های چرمی و پارچه ای را می توان با هر رنگ کیفی ست کرد و ترکیبفوق العاده ای را ایجاد کند.
  6. در دوره ای افراد سعی می کردند هماهنگی میان کیف وکفش از لحاظ جنس و رنگ را در پوشش خود قرار دهد اما در سال های گذشته و شروع بی قاعدگی در دنیای مد این قاعده به ویژه در نحوه پوشش خانم ها تا حد زیادی زیر پا گذاشته شد. البته هنوز هم با وجود این بی قاعدگی هماهنگ کردن کیف های اسپرت با کفش های کلاسیک پسندیده نیست.
    1. آقایان هرگز نباید از دو رنگ متضاد و مخالف یکدیگر برای کمربند و کفش خود استفاده کنند. آن ها باید رنگ کفش و کمر بند و کیف چرمی خود را با یکدیگر و در صورت داشتن ساعت با بند چرمی با بند ساعتشان هماهنگ کنند .

    البته به کار بردن کفش و کمر بند با رنگ های مختلف در صورت وجود هماهنگی میان رنگ ها برای موقعیت های غیر رسمی و میهمانی و مجالس دوستانه و تیپ های اسپرت بلامانع است. ولی در یک موقعیت رسمی و اداری نباید به هیچ عنوان از این ترکیب ها استفاده کرد زیرا در این صورت به طور ناخود آگاه به طرف مقابل نشان می دهید که نسبت به مسائل ریز و ظریف بی خیال و بی توجه هستید.

  7. برای قرار ملاقات های صبح تا عصر هرگز از کفش های چرمی براق مانند ورنی یا حتی چرم طرح پوست استفاده نکنید. از پوشیدن شلوار جین یا کتان با کفش های کلاسیک و مردانه هم به شدت خودداری کنید و هرگز همراه با شلوار رسمی ، کتانی استفاده نکنید.
  8. از آن جایی که به عقیده برخی از خانم ها وضعیت ظاهری کفش هر فردی تا حد زیادی موقعیت و شخصیت اجتماعی هرفردی را نشان میدهد همیشه سعی کنید کفش خود را براق و تمیز نگه دارید.
  9. اگر تمایل دارید بین کیف و کفشتان هماهنگی ایجاد شود اما دورنگ متفاوت هستند می توانید یک گل کوچک به رنگ کفشتان بر روی کیف تان بیاویزید و به این ترتیب در یک نگاه هماهنگی لازم را بین کیف و کفش تان به وجود آورده اید .
  10. افرادی که قد کوتاهی دارند از پوشیدن کفش هایی با قالب و فرم بزرگ یا لژهای پهن به شدت پرهیز کنند. این نوع کفش ها اندام ظاهری تان را بسیار نامناسب و بی قاعده نشان داده و بر عیوب بدن شما انگشت گذاشته و آن ها را بیشتر به چشم می آورند.
  11. برای خانم هایی که مسن تر هستند پیشنهاد می کنیم و از پوشیدن و به دست گرفتن کیف و کفش هایی با رنگ زننده و پر تلألو مانند قرمز ،زرد و سبز و … به شدت پرهیز کرده و در مقابل از رنگ های ملایمی مثل کرم ، قهوه ای ، سبز سدری و خاکستری و مانند این ها استفاده کنند. به این ترتیب متانت زنانه خود را به رخ دیگران بکشند.
  12. استفاده از کفش های عروسکی با رویه های کوتاه که علاوه بر راحت بودن شکل و چهره ای دخترانه دارند و اغلب در فصل بهار مد می شوند .برای استفاده توصیه می شود و شما می توانید آن ها را با جوراب های ظریف و به رنگ پا پوشیده و از تیپ زیبای خود لذت ببرید.
برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *