لوئی ویتون برندی پیشتاز در دنیای مد

لوئی ویتون برندی پیشتاز در دنیای مد

از جمله برندهایی که قدمت طولانی داشته و در تمام جهان به عنوان یک برند نعتبر اروپایی شناخته می شود برند لوئی ویتون است که یک فرد فرانسوی به نام لوئی ویتون آن را در سال ۱۸۵۴ میلادی پایه گذاری کرده است. برند معروف لوئی ویتون در زمینه های مختلف کیف و کفش و عطر و اکسسوری های زنانه تا لباس هایی که مناسب شیک پوشان است فعالیت داشته و تولیدات ارزنده ای را وارد بازارهای جهانی کرده است. ای برند معروف شش سال پیاپی توانست به عنوان برندی لاکچری شناخته شود که برای آن ارزشی به میزان بیست و هشت میلیارد دلار را برآورد کرده اند.

برند لوئی ویتون توانسته در حدود پنجاه کشور در سراسر جهان چیزی در حدود چهارصد و پنجاه فروشگاه را احداث نماید که محصولات آن را برای فروش عرضه می کنند. در این مقاله قصد داریم نگاهی کوتاه و مختصر به تاریخچه این برند معروف اروپایی بیندازیم.

لوئی ویتون

آغاز به کار برند لوئی ویتون

لوئی ویتون فرانسوی در سال ۱۸۵۴ میلادی نخستین مغازه خود را در شهر پاریس احاث کرد و در آغاز کار کیف های بزرگی را تولید کرده و برای فروش در مغازه خود قرار می داد البته برای اینکه بتواند آن ها را به راحتی در انبار جای دهد در شکل ظاهری کیف ها ابداع جدیدی را به وجود آورد. پیش از آن سقف کیف های تولید شده به شکل بود که آب بر روی آن ها جمع نمی شود و حالت منحنی داشتند واین امر باعث می شد نتوان آن ها را به راحتی در یک جا انبار کرد.

لوئی ویتون

لوئی ویتون از طرح راه راه برای کیف های خود استفاده کرده بود و این امر باعث می شد به راحتی قابل شناختن باشند. مدت ها بعد لوئی ویتون سبک طراحی خود را به قهوه ای و شیری تبدیل کرد که این تغییر طرح موجب شد نماد برند او بدین شکل شناخته شود. زمانی که در شهر پاریس نمایشگاهی در زمینه کیف های متنوع برپا شد لوئی ویتون توانست محصولات خود را در به نمایش بگذارد و از آنجایی که محصولاتش در کمترین زمان توانستند مورد توجه افراد قرار بگیرند لوئی ویتون موفق شد نخستین فروشگاه خود را در شهر لندن تاسیس کند و این کار را در سال ۱۸۸۵ میلادی انجام داد. پس از مدتی او تصمیم گرفت برای محصولات خود لوگوئی را نیز طراحی کند که محصولاتش در سراسر جهان با این لوگو شناخته شوند.

لوئی ویتون

برند لوئی ویتون و تحولات آن پس از مرگ موسسش

سال ۱۸۹۲ میلادی زمانی بود که لوئی ویتون درگذشت و شرکت معروف او به پسرش واگذار شد. پسر لوئی که جورج نام داشت تمام سعی خود را به کار برد تا بتواند برند خانوادگی خود را در سراسر جهان معرفی کند و برای اولین قدم توانست در شیکاگو نخستین شعبه کمپانی خود را باز کند. جورج ویتون اقدام به طراحی لوگوهای گل داری کرد که توانست مورد توجه افراد بسیاری قرار بگیرد. پس از انجام این کارها جورج ویتون اقدام به طراحی کیف هایی کرد که نسبت به مدل های پیشین بسیار کوچک تر بودند و آن ها را با برند لوئی ویتون عرضه کرد.

پیش از آنکه جنگ جهانی اول شروع شود برند لوئی ویتون توانسته بود در شهرهای بسیار یاز جمله نیویورک ، بمبئی و تمام شهرهای اروپایی شعبه هایی را دایر نماید البته شهرهای دیگری هم بودند که در آن سال ها شعبه هایی از این برند معروف را داشتند.

کیف هایی که با نام کیپال شناخته می شوند در سال ۱۹۳۰ و دو سال پس از آن یعنی در سال ۱۹۳۲ میلادی کیف های مدل نویی وارد بازار شدند. آن زمانی که شهر پاریس به دست نازی ها افتاده بود کمپانی لوئی ویتون به آلمانی ها و همچنین به مارشال پتن کمک بسیاری کرده و توانست ثروت بسیاری را از این را ه به دست بیاورد.

لوئی ویتون

لوئی ویتون در عصر جدید

پس از به پایان رسیدن جنگ کمپانی لوئی ویتون اقدام به تولید محصولات چرمی کرد و این محصولات را در کشورهای شرق آسیا و همچنین ژاپن گسترش داد. در سال های پایانی دهه هشتاد میلادی بود که کمپانی لوئی ویتون توانست به سود دهی بسیار بالایی دست پیدا کند. این کمپانی به مناسبت یکصدمین سالگرد لوگوی لوئی ویتون در سال ۱۹۹۶ میلادی جشن بزرگی را در هفت شهر مهم جهان برپا کرد. یک شال پس از این جشن مدیریت هنری این کمپانی معروف بر عهده مارک جیکوبز گذاشته شد و او توانست نخستین خط تولیدی که به کار تولید لباس مردانه می پرداخت را در این کمپانی به راه بیاندازد.

سال ۲۰۰۱ میلادی زمانی بود که مارک جیکوبز با مشارکت استفان اسپروز توانست یک طرح جدید در تولید کیف ایجاد کند و کیف گرافیتی را وارد چرخه تولید کرد. نخستین جواهراتی که با نام این برند وارد بازار شدنددر همان سال بوده و دستبندی بود که با نام دستبندهای جذابیت تولید شدند.

لوئی ویتون

سال ۲۰۰۴ میلادی زمانی بودکه این کمپانی جهانی توانست صد و پنجاهمین سالگرد تاسیس کمپانی خود را جشن بگیرد و چهار سال پس از آن محصولاتی با طراحی خاکستری و سیاه را به مشتریان خود عرضه کرد. عینک های برند لوئی ویتون هم در همین سال بودکه تولید خود را آغاز کردند. نیکولاس گاسکوئر در سال ۲۰۱۳ میلادی توانست جانشین مارک جیکوبز شده و به عنوان مدیر هنری برند معروف لوئی ویتون معرفی شود.

از من بپرس 2

Recent Posts

استایل مینیمال

استایل مینیمال به صورت کلی به معنی استایلی است که در آن همه لباس های…

5 سال ago

انتخاب لباس های مردانه

در موقع خرید لباس اولین نکته ای که باید درنظر داشته باشید این است که…

5 سال ago

برای موفق به نظر رسیدن چطور لباس بپوشیم ؟

ظاهر هر فرد تاثیر بسیار زیادی را روی موفق به نظر رسیدن وی دارد .…

5 سال ago

لباس مجلسی چه رنگی بخریم ؟

بیش تر خانم ها در هنگام انتخاب لباس مجلسی از رنگ مشکی استفاده می کنند…

5 سال ago

چگونه رنگ لباس ها را با هم ست کنیم ؟

بیش تر اوقات بیش تر افراد در ست کردن رنگ لباس دچار مشکل می شوند…

5 سال ago

برای یک مهمانی رسمی چه بپوشیم؟

شاید زمانی که با دوستان خود قرار دارید انتخاب کردن لباس ها سخت است و…

5 سال ago