Categories: لباس مجلسی

لباس شب متناسب با اندام شما

لباس شب متناسب با اندام شما

تمام زنان دنیا با وجود تفاوت هایشان با یکدیگر شباهت هایی نیز دارند و آن هم علاقه به خریدن و پوشیدن لباس های زیبا و متفاوت که یکی از قوی ترین شباهت است . این علاقه زمانی خودش را بیشتر نشان می دهد که به یک میهمانی مخصوصاً میهمانی های بسیار رسمی دعوت می شوید .

آن زمان است که تمام سعی خود را به کار می گیریم تا بهترین لباس را انتخاب کنیم ولی بسیاری از مواقع برای انتخاب بهترین لباس دچار سردرگمی می شویم . با ما همراه باشید تا با چند توصیه ساده در مورد انتخاب رنگ و مدل لباس به شما کمک کنیم که انتخاب بهتر و راحت تری در مورد لباس های شب داشته باشید .

نوع لباس شب

لباس شب

قطعاً اولین نکته ای که در مورد انتخاب لباس باید در نظر بگیریم این است که چه نوع لباسی را انتخاب کنیم . برای میهمانی ها و مراسمی که از عصر به بعد برگزار می گردد پیراهن بهترین و مناسب ترین انتخاب برای یک جشن شبانه است . گزینه های دیگر را به طور کل فراموش کنید چرا که به عنوان لباس شب محسوب نمی شوند .

هنگام انتخاب یک پیراهن این نکته را در نظر داشته باشید کهتنها پیراهن های بلند هستند که جنبه ی کاملاً رسمی دارند و پیراهن های کوتاه نیمه رسمی به حساب می آیند . پس شما باید پیراهنی انتخاب کنید که قد آن تا روی مچ پا یا حتی روی زمین قرار گیرد . البته در مورد پیراهن های کواه مشکی می توان استثناء قائل شد و آن ها را جزو پیراهن های رسمی به شمار آورد .

رنگ لباس شب و همگونی با رنگ پوستتان

رنگ پوست شما در انتخاب رنگ لباس شب نقش بسیار مهم و اساسی را ایفا می کند پس در انتخاب رنگ لباس به رنگ پوست خود بسیار توجه داشته باشید . افرادی که رنگ پوست تیره ای دارند باید از پیراهن هایی به رنگ روشن استفاده کنند . برای این افراد رنگ های سفید ، زرد و صورتی گزینه های مناسبی هستند . استفاده از یک پیراهن قهوه ای یا مشکی موجب ایجاد یک ترکیب به شدت خفه ارائه می کند .

اگر پوست روشنی دارید بهتر است سراغ رنگ روشن برای لباس نروید ، چرا که موجب رنگ پریدگی و بی روحی شما خواهد بود . اگر موهای تیره ای دارید می توانید از رنگ های سبز و قرمز که رنگ های مناسبی برای افراد با پوست روشن هستند به شمار می رود .

اگر پوست گندمی دارید استفاده از رنگ های مناسب هر دو گروه به عنوان کردیم برای شما مجاز است . شما به جز آن دو گروه رنگی می توانید از رنگ های خنثی همچون خاکستری ، قهوه ای و یا مشکی استفاده کنید . در مورد نوع لباس شب باید متذکر شویم که انتخاب پارچه های گلدار به هیچ عنوان برای پیراهن شب انتخاب  خوب و مناسبی نیست ونباید آن ها را جزو پیراهن های رسمی به حساب آورد .

جنس لباس شب

لباس شب

پارچه های مناسب برای لباس شب پارچه های براق و ساتن ها و حریرها هستند و این پارچه ها بهترین جنس برای لباس شب به شمار می روند که وقتی لباسی با این جنس ها را می خرید زیبایی دلفریبی با شما می دهند .

فرم بدن و انتخاب لباس شب

لباس شب

یکی دیگر از فاکتورهایی که برای انتخاب لباس شب باید در نظر گرفت فرم بدن است . توجه داشته باشید که انتخاب لباس شما باید به گونه ای باشد که تا حدودزیادی بتواند ایرادات اندام شما را بپوشاند و تأکید بیشتری بر روی نقاط مثبت شما داشته باشد .

لباس مناسب بدن گلابی شکل

در فرم بدن گلابی شکل شانه ها کوچک و باسن پهن است . بدیهی است که باید توجهات را به سمت باریکترین نقاط بدن که همان میان تنه و شانه ها هستند جلب کنیم . برای این کار می توانید از پیراهن های یقه هفت ، یقه گرد و یا یقه قایقی استفاده کرد . مدل های مناسب فرم گلابی شکل پیراهن هایی که روی باسن کمی تنگ تر هستند و به تدریج از روی باسن از دو طرف گشاد می شوند ، پیراهن هایی که از روی کمر گشاد و پف دار می شوند و پیراهن های بالاتنه کوتاه برای فرم گلابی شکل بسیار مناسب هستند . افراب با فرم گلابی شکل به هیچ عنوان نباید دنبال پیراهن های مدل راسته و ماهی بروند .

لباس شب مناسب بدن سیبی شکل

از مشخصه های این فرم بدن باید به شانه ها ، قفسه سینه و کمر پهن و باسن کوچک اشاره کرد . برای اینکه این فرم متعادل به نظر برسد باید بالاتنه بلندتر به نظر برسد و توجهاتت را از شانه بردارد . پیراهن های یقه هفت مخصوصاً هفت های باز و یقه رومی مناسب ترین لباس برای افراد بافرم بدن سیبی شکل هستند . هرگز از لباس های یقه ایستاده و لباس هایی که در سر شانه ها و دور یقه تزئینات زیادی دارند دوری کنید .

فرم بدنی مثلث معکوس

در این فرم بدن شانه ها  و قفسه سینه پهن و کمر و باسن باریک هستند بنابراین توجه باید به سمت کمر و باسن کشیده شود . پیراهن های مدل ماهی و پیراهن هایی که از کمر گشاد می شوند مدل مناسبی برای فرم مثلث معکوس است . افرادی که فرم بدن آن ها اینگونه است هرگز نباید پیراهن های بندی بپوشند زیرا که توجهات را به سمت شانه ها می کشند .

فرم بدنی مستطیلی شکل

در این فرم شانه ها ، کمر و باسن همسایز هستند . بنابراین باید بر روی انحناها بیشتر تأکید کرد . پیراهن های بالاتنه کوتاه و پیراهن های ALine ها پیراهن های مناسبی برای بدن های مستطیلی شکل به شمار می روند .

از من بپرس 7

Recent Posts

استایل مینیمال

استایل مینیمال به صورت کلی به معنی استایلی است که در آن همه لباس های…

5 سال ago

انتخاب لباس های مردانه

در موقع خرید لباس اولین نکته ای که باید درنظر داشته باشید این است که…

5 سال ago

برای موفق به نظر رسیدن چطور لباس بپوشیم ؟

ظاهر هر فرد تاثیر بسیار زیادی را روی موفق به نظر رسیدن وی دارد .…

5 سال ago

لباس مجلسی چه رنگی بخریم ؟

بیش تر خانم ها در هنگام انتخاب لباس مجلسی از رنگ مشکی استفاده می کنند…

5 سال ago

چگونه رنگ لباس ها را با هم ست کنیم ؟

بیش تر اوقات بیش تر افراد در ست کردن رنگ لباس دچار مشکل می شوند…

5 سال ago

برای یک مهمانی رسمی چه بپوشیم؟

شاید زمانی که با دوستان خود قرار دارید انتخاب کردن لباس ها سخت است و…

5 سال ago