#


عینک تان را به شیوه ای نوین تمیز کنید

عینک
25 ژوئن 2017 بدون نظر 1291 بازدید

عینک تان را به شیوه ای نوین تمیز کنید

عینک تان را به شیوه ای نوین تمیز کنید

همیشه پاک کردن شیشه های عینک یک کار سخت به نظر می رسد ولی اگر چند راه کار کوچک را مد نظر قرار دهید به راحتی می توانید از یک کار نه چندان سخت لذت نیز ببرید.
امروز قصد داریم چند مرحله ساده را به شما بیاموزیم تا بتوانید بدون هیچ نگرانی شیشه های عینک خود را تمیز کرده و بدون اذیت شدن با آن نگاه کنید.

مراحل تمیز کردن عینک

عینک

عینک

۱ـ زمانی که قصد تمیز کردن عینک خود را دارید باید اول دست های خود را بشویید؛ با مقداری آب و صابون و یا کمی مایع ظرف شویی آلودگی های دست های خود را از بین ببرید. این کار باعث می شود که هنگام تمیز کردن شیشه های عینک چربی ها و ناخالصی هایی که بر روی دست هایتان وجود دارد به شیشه های عینک منتقل نشود.
۲ـ آب شیر را کمی ولرم کرده و با مقدار فشاری که به شیشه های عینک آسیب نرساند آن را زیر شیر قرار دهید و گرد و خاک های موجود روی شیشه ها را از بین ببرید. این کار کمک می کند تا هیچ گونه آسیبی به شیشه های عینک وارد نشود و به اصظلاح خش نیفتد.

سعی کنید از آب گرم برای شست و شوی عینک تان استفاده نکنید چرا که باعث از بین رفتن پوشش بغضی از عینک ها شده و آنها را خراب می کند. پس به یاد داشته باشید که برای شستن عینک ها از آب ولرم استفاده کنید و به آرامی آن را شست و شو دهید.
۳ـ استفاده از مایع ظرف شویی و یا مایع دست شویی به تمیز کردن شیشه های عینک کمک به سزایی می کند. اگر مایعی که استفاده می کنید خیلی غلیظ است ریختن یک قطره خیلی کوچک برای شستن شیشه های عینک کفایت خواهد کرد.

در مورد استفاده از مایع های دست شویی ترجیحا از آن هایی که مواد نرم کننده دست در میان ترکیباتش وجود ندارد استفاده کنید تا بهتر و تمیز تر شسته شوند.
۴ـ پس از مایع زدن به شیشه ها آنها را با انگشتان دست یواش یواش بمالید. توجه کنید که گوشه های عینک را فراموش نکنید چرا که اغلب جایگاه جمع شدن چربیها و آلودگی ها در این نقاط می باشد.
۵ـ مرحله آب کشی را به طور کامل انجام دهید و اجازه ندهید هیچ گونه لک و یا حتی اثر مایع بر روی شیشه ها باقی بماند. این مرحله بسیار مهم است چراکه تمام ناپاکی های روی شیشه ها و کل عینک شما را با خود می برد.

عینک

عینک

۶ـ بعد از اینکه مرحله آب کشی عینک به پایان رسید خیلی آهسته آن را تکان بدهید تا اگر آبی بر روی آن وجود دارد از بین برود. در این مرحله بسیار باید نسبت به پاک شدن عینک دقت کنید و مطمین شوید که تمام لک ها و پربی های موجود بر روی عینک از بین رفته است.
۷ـ از یک دستمالی که نرم بوده ولی پرز هم نمی دهد برای خشک کردن شیشه های عینک استفاده کنید. هرگز از دستمال هایی مه با مایع نرم کننده شسته شده اند استفاده نکنید چرا که این گونه دستمال ها می توانند لکه هی دایمی را بر روی شیشه های عینک شما ایجاد کنند.

گزینه مناسبی که می توانیم به شما پیشنمهاد کنیم تا برای خشک و تمیز کردن عینک خود از آن استفاده کنید حوله و پارچه های نخی بدون پرز است.
۸ـ زقتی که کار شست و شو و خشک کردن عینک تان به پایان رسید مجدداً باید آن را بازرسی کنید تا اطمینان حاصل کنید که هیچ گونه لک و کثیفی ای بر روی شیشه های عینک شما باقی نمانده است.
در صورتی که زمان برای انجام تمام این مراحل را ندارید می توانیم به شما پیشنهاد کنیم که از دستمال های مرطوبی که مخصوص تمیز کردن عینک است استفاده کنید. تنها از این دستمال ها استفاده کنید چرا که دارای ترکیبات ویژه ای برای تمیز کردن عینک هستند و مناسب ترین گزینه برای این کار به شمار میروند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *