#


عجیب ترین و مرگبارترین مدهای زنان در زمان گذشته

مدهای زنان
9 آگوست 2018 بدون نظر 1753 بازدید

عجیب ترین و مرگبارترین مدهای زنان در زمان گذشته

عجیب ترین و مرگبارترین مدهای زنان در زمان گذشته

آزاردهنده ترین مدهای زنان در گذر زمان در زمان هایی از تاریخ زن را به عنوان یک جنس دست دوم و در مرحله ای پایین تر از مردان به حساب می آوردند. برای مثال در فعالیت های بسیاری زنان نمی توانستند بدون دریافت امضا از سوی همسران شان کاری را انجام دهند. این محدودیت ها نیز در خصوص تیپ و ظاهر نیز صدق می کرد به گونه ای که مجبور بودند از لباس هایی استفاده کنند که بسیار سخت و آزاردهنده بود. در حقیقت طراحان لباس بدون این که به کارایی و راحتی لباس ها توجه کنند، آن ها را تنها برای زیبایی طراحی می کردند. در ادامه شما را با برخی از آزاردهنده ترین مدهای زنانه در طول تاریخ آشنا می کنیم.

کفش پاشنه بلند ۹۱سانتی متری

چنانچه تصور می کنید که پوشیدن کفش های پاشنه بلند بسیار سخت است، باید کفش های پاشنه بلندی که در قرن های ۱۵تا ۱۷میلادی توسط زنان اروپایی استفاده می شد را مشاهده کنید. به این مدهای زنان کفش ها «Chopine» می گفتند که دارای پاشنه ای به اندازه ۹۱سانتی متر داشت. قطعا راه رفتن برای خانم ها با این کفش های بسیار سخت بود و به همین دلیل برای راه رفتن از عصا و یا افراد دیگری کمک می گرفتند.

البته قدمت کفش های پاشنه بلند به چندین سال پیش از این مدل کفش خاص مربوط می شود. در قرن ۱۰میلادی، علاوه بر زنان، مردان هم در زمان سوار شدن بر روی اسب کفش های پاشنه بلند می پوشیدند. در اصل این مدل کفش ها باعث می شد تا پاهای آن ها به رکاب بچسبد. در قرن هفدهم میلادی، به تدریج کفش های پاشنه بلند مختص اقسار متوسط و بالای جامعه شد و به عنوان نماد لوکس بودن یاد می شد. در قرن هجدهم میلادی، آقایان به این نتیجه رسیدند که این کفش ها برای شان کاربردی ندارد، به همین دلیل آن ها را از اکسسوری های خود کنار گذاشتند.

بزرگ کردن چشم با استفاده از گیاه سمی شابیزک

از زمان قدیم چشم های بزرگ را یکی از نشانه های زیبایی به حساب می آوردند. بر اساس مطالعات انجام شده نشان می دهد که حتی امروزه هم چشم های بزرگ دارای جذابیت بیشتری هستند. البته در حال حاضر روش های بسیاری برای بزرگ جلوه دادن چشم ها وجود دارد. برای مثال خانم ها با استفاده از لنزهای رنگی و لوازم آرایشی می توانند حالت چشم های خود را تغییر دهند ولی در زمان گذشته این کار نیز به این راحتی نبود.

در قرن شانزدهم میلادی خانم های ایتالیایی برای درشت نشان دادن چشم های شان از راه های خطرناکی استفاده می کردند. یک از متداول ترین راه ها استفاده از شابیزک بود. این گیاه دارای نوعی ماده سمی به نام آتروپین است. بر اساس گزارشات به دست آمده نشان می داد که استفاده از این گیاه در بین زنان فرانسوی نیز در قرن نوزدهم میلادی رواج داشته است. با اینکه این گیاه دارای خاصیت درمانی است ولی چنانچه به میزان بسیاری استفاده شود، ممکن است منجر به مرگ شود.

زنان برای اینکه چشم های خود را بزرگ تر کنند آن ها را داخل چشمان شان می ریختند. با اینکه تاثیر آن تا چند ساعت بعد از مصرف باقی می ماند ولی خطراتی را به همراه داشت، به همین دلیل استفاده از آن کار درستی نبود.

شکستن پای زنان چینی برای کوچک نگه داشتن آن ها

شکستن پاهای زنان یکی از وحشتناک ترین تجربه هایی بود که زنان برای زیبایی و مد و فشن انجام می دادند. زنان چینی در قرن دهم میلادی پاهای کوچک را به عنوان سنبل زیبایی می دانستند. به همین دلیل پای دختران را در سن پنج سالگی محکم می بستند تا رشد نکنند. با این کار علاوه بر اینکه از رشد پاها جلوگیری می شد بلکه پاها حالتی دفرمه پیدا می کرد که بسیار دردناک بود و باعث اثر منفی بر روی راه رفتن آن ها می شد.

با اینکه این کار در بین قشرهای بالای جامعه رواج داشت ولی زنان طبقات پایین نیز برای پیدا کردن شوهر از این مد استفاده می کردند. این مدهای زنان تا قرن بیستم نیز ادامه داشت و بعد از تلاش های بسیاری که شد ممنوع اعلام گشت.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *