#


رنگ پوست و تاثیر آن در انتخاب زیورآلات

17 دسامبر 2018 بدون نظر 2167 بازدید

رنگ پوست و تاثیر آن در انتخاب زیورآلات

تاثیر رنگ پوست در انتخاب زیورآلات

رنگ پوست خود را اول باید درنظر داشته باشید ، پیش از اینکه زیورآلات مناسبی را برای خود انتخاب کنید. یافتن زمینه رنگ پوست سخت نبوده و افراد باتوجه به این مورد می توانند بهترین انتخاب را درخصوص زیورآلات داشته باشند. زیورآلات باعث می شود تا افراد ظاهری شیک و جذاب را برای خود به وجود بیاورند.البته اگر هنگام استفاده از زیورآلات توجه نداشته باشید جذابیت چندانی را برای شما ایجاد نخواهد کرد. در ادامه چند نکته را که در هنگام انتخاب زیورآلات باید درنظر داشت را عنوان خواهیم کرد.

رنگ پوست و شناخت آن به کمک رگ ها

پیش از اینکه زیورآلاتی را برای خود انتخاب کنید ابتدا باید رنگ پوست خود را بشناسید. به رگی که بر روی مچ دستتان قرار دارد توجه کنید. اگر رنگ آن آبی/ بنفش باشد باید رنگ پوست خود را در طیف سرد درنظر بگیرید. فردی که تن رنگی و پوست او کرم است رگ ها به رنگ سبز دیده می شود. برخی افراد نیز دارای تن رنگ پوست خنثی هستند که در این افراد نمی توان به راحتی سبز یا آبی بودن رنگ را تشخیص داد.

رنگ های گرم

رنگ هایی همچون طلایی، صورتی، قرمز و زرد موجب ایجاد رنگ های گرم می شوند و افرادی که دارای پوست بدن با تن گرم هستند درخصوص جواهرات باید به سراغ مدل هایی که بروند که از این طیف رنگی درخصوص آن ها استفاده شده است.  این افراد می توانند جواهراتی با رنگ طلایی را به عنوان بهترین گزینه برای خود درنظر داشته باشند. البته این افراد می توانند از الماس به عنوان بهترین گزینه استفاده کنند.

رنگ های سرد

در خصوص رنگ های سرد باید به رنگ هایی همچون آبی، نقره ای و سبز اشاره کرد و جواهراتی که از این تن رنگی درمورد آن ها استفاده شده می توانند بهترین گزینه برای این افراد باشند. انتخاب زیورآلاتی با این رنگ باعث می شود افراد جذاب تر دیده شوند بنابراین بهتر است که جواهراتی با این تن های رنگی انتخاب نمایند.

افرادی که دارای پوست بسیار روشنی هستند

آن دسته از افرادی که پوست بدن بسیار روشنی دارند درخصوص جواهرات خود بهتر است به سراغ مدل هایی بروند که از رنگ های ملایم درمورد آن ها استفاده شده است. جواهراتی که به رنگ تیره هستند برای این افراد گزینه مناسبی به شمار نمی رود و ظاهری نامتناسب را از آن ها به نمایش خواهد گذاشت.

پوست های نه چندان تیره و نه چندان روشن

برخی از افراد نیز هستند که پوست بدن آن ها نه چندان تیره بوده و نه چندان روشن است. این دسته از افراد می توانند با آزادی عمل بیشتری جواهراتی را برای خود انتخاب کنند. برای این افراد انتخاب جواهراتی با رنگ های تیره و روشن و یا نئون موجب می شود تا ظاهر جذابی را ایجاد نمایند.

افرادی که پوست تیره دارند

افرادی که پوست تیره ای دارند می توانند جواهرات بسیاری را انتخاب نمایند. این افراد در خصوص رنگ جواهرات خود هیچ محدودیتی ندارند و این امکان برای آن ها وجود دارد که از جواهراتی با رنگ روشن و یا تیره استفاده نمایند.

رنگ مو و ارتباط آن در انتخاب زیورآلات

رنگ مو نیز در انتخاب جواهرات و زیورآلات تاثیر بسیار زیادی خواهد داشد و می تواند آن ها را زشت و یا زیبا نشان دهد. اگر بتوانید کنتراست و هماهنگی لازم را بین جواهرات و رنگ موی خود ایجاد کنید زیبایی و جذابیت خود را تضمین خواهید کرد. به عنوان مثال جواهراتی که رنگ آن ها سبز مایل به آبی است در کنار رنگ موی قرمز می تواند زیبایی بینظیری را ایجاد کند. این درحالی است که جواهرات نقره ای در کنار موهایی به رنگ مشکی جلوه گری بیشتری خواهند داشت.

انتخاب سنگ قیمتی باتوجه به رنگ پوست

افرادی که دارای رنگ پوست گرم بوده و درخصوص انتخاب سنگ قیمتی با مشکل مواجه هستند می توانند با خیال آسوده سنگ های کوارتز، یشم، اوپل یا چشم گربه و یا حتی زبرجد را انتخاب نمایند. اما در مقابل افرادی که رنگ پوست سردی دارند بهتر است در هنگام انتخاب سنگ قیمتی به سراغ زبرجد هندی، عقیق، یاقوت کبود و یاقوت سرخ و آمیتیست بروند.

انتخاب جواهرات و هماهنگی آن با لباس

در حال حاضر اغلب جواهراتی که ساخته می شوند این قابلیت را دارند با لباس های مختلف سازگار و هماهنگ شوند. افرادی که تمایل دارند لباس پوشیدن خود را به شیوه تاثیرگذاری نشان دهند بهتر است هنگام انتخاب جواهرات و سنگ های قیمتی توجه بیشتری داشته باشند. اگر لباسی به رنگ سفید و یا سیاه را برای پوشیدن انتخاب می کنید بهتر است به سراغ جواهرات طلا و سنگ های قیمتی باباغوری بروید.

لباس هایی که برای فصل بهار و تابستان انتخاب می شوند بیشترین هماهنگی را با سنگ های رنگی دارند. سنگ هایی همچون زبرجد سبز و زبرجد هندی در کنار لباس های این فصول کنتراست بالایی خواهند داشت. البته در کنار این لباس ها می توان از سنگ الماس نیز استتفاده کرد.

هنگامی که قصد استفاده از لباس های رنگی را دارید که در آن ها از ترکیب رنگی مختلفی استفاده شده است می توانید از سنگ های قیمتی و جواهرات متناسب با آن استفاده کنید. در ادامه برخی از این رنگ ها و سنگ های متناسب با آن را عنوان خواهیم کرد که در هنگام انتخاب جواهرات می تواند بهتر جلوه کند.

در خصوص لباس هایی که به رنگ آبی و سبز هستند استفاده از مروارید سفید بهترین گزینه محسوب می شود. سنگ های کوارتز و طلا و زمردهای زرد بهترین انتخاب برای استفاده در کنار لباس های ارغوانی به شمار می آیند. لباس هایی که رنگ آن ها قرمز است را می توان به سنگ زمرد هماهنگ کرد. در مورد لباس هایی که به رنگ سیاه هستند می توان از هر رنگی استفاده کرد و تناسب کاملی با رنگ های مختلف خواهند داشت.

لباس هایی که در آن ها از رنگ های خنثی استفاده شده را می توان با الماس و جواهرات سیاه هماهنگ کرد. البته باید این نکته را نیز عنوان کرد که الماس قابلیت هماهنگی و سازگاری با تمام لباس ها را دارد. توجه به این موارد موجب می شود افراد بهترین گزینه را درخصوص جواهرات خود انتخاب نموده و ظاهر زیبا و جذابی را به وجود بیاورند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *