#


دراپینگ لباس چیست؟

10 می 2019 بدون نظر 3043 بازدید

دراپینگ لباس چیست؟

از بخش های بسیار مهم در طراحی لباس می توان به دراپینگ لباس اشاره کرد. به قرار دادن پارچه و سنجاق زدن آن روی مانکن مانند یک طرح سه بعدی دارپینگ می گویند. در این کار در ابتدا برای مبنا از دراپینگ استفاده می شود . طراحی لباس را فرد می تواتد با بازی کردن با پارچه و ایجاد روش های خلاقانه ایجاد کند . بعد از این که این کار به پایان رسید می توان پارچه را از روی مانکن جدا کرد و به تهیه الگوی دوخت لباس پرداخت .

برای مراحلاولیه در دراپینگ لباس از پارچه های بسیار ارزان قیمت مثل کتان استفاده می شود تا در همان ابتدا در صدرت بروز مشکل بتوان این مشکل را رفع کرد . البته نمی توان درایپنگ را با هر پارچه ای هم انجام داد زیرا باید پارچه ای که برای دراپینگ استفاده می شود با پارچه اصل شباهاتی داشته باشد تا میزان شکن و چین آن ها نیز مثل همین پارچه اصلی باشد . پارچه های ارزان بسیار زیادی در مغازه ها وجود دارد که  می توانید برای دراپینگ آن ها را تهیه کنید و در این زمینه استفاده کنید.

دراپینگ لباس

دراپینگ لباس چه مراحلی دارد ؟

۱-در ابتدا قسمت هایی از پارچه بریده می شوند و آماده می شوند این موارد شامل اتو ، برش ، علامت گذاری و اندازه گیری می شود .

۲-بعد از انجام مراحل اولیه دراپینگ لباس شروع می شود و پارچه به شکل های مختلفی روی مانکن قرار می گیرد و با متناسب ترین روشی که طراح بیان می کند روی مانکن قرار می گیرد و سنجاق می خورد تا بدین ترتیب شکل و فرم کلی لباس شکل گیرد.

۳-زمانی که طراحی لباس به حد خوبی رسید پارچه همان طور که روی مانکن سنجاق خورده است علامت گذاری نیز می شود تا با این علامت گذاری خط ها و درزهای لباس مشخص شود .

۴-بعد از پایان یافتن این مرحله و علامت گذاری ها پارچه از روی مانکن برداشته می شود و اصلاحات نهایی روی آن صورت می گیرد . کارهایی که در اصلاحات نهایی صورت می گیرد نیز متصل کردن ، صاف کردن و نهایی کردن محل علامت هاست.

۵-بعد از اصلاحات نهایی که صورت گرفت خط هایی برای درزها به پارچه افزوده می شود و پارچه های افزوده شده برش می خورد و قیچی می شوند.

۶-بعد از این که پارچه ها با استفاده از سنجاق به هم وصل شدند دوباره پارچه ها روی مانکن قرار می گیرند و از همه زوایا مورد بررسی قرار می گیرد تا بتواند قسمت های اضافی پارچه ها نیز حذف شود . بعد از این که همه قطعه ها آماده شد همه قسمت ها به هم وصل می شوند و برای این که نهایتا نیز بررسی شود روی مانکن قرار می گیرد تا ایرادهای نهایی لباس نیز برطرف شود .

۷-بعد از این که لباس در همه موارد مورد بررسی قرار گرفت خیاط می تواند پارچه را از روی مانکن جدا کند وو به اتوی آن بپردازد. بعد از این موارد همه طرح ها و خطوط روی لباس منتقل می شود .

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *