#


جواهرات زیبای هندی

جواهرات هند
20 می 2017 بدون نظر 1799 بازدید

جواهرات زیبای هندی

جواهرات زیبای هندی

معروفترین زنان جهان برای استفاده از طلا و زیور آلات زنان هندی هستند . هندی ها علاوه بر طلای ۱۴ عیار و حتی پایین تر از آن از نقره نیز برای ساخت زیور آلاتشان استفاده می کنند . البته می توان گفت کاربرد نقره از طلاهم بیشتر است چون قدرت بیشتر مردم برای خرید آن می رسد .

به هر حال طلا باشد یا نقره سبک طراحی عوض نمی شود ، گوشواره های بزرگ با تزئینات شلوغ و زیاد جزو ویژگی های زیور آلات هندی است .

با ارزشترین مرواریدهای جهان در جواهرات هندیمروارید

مرواریدتنها سنگ جواهری که توسط یک موجود زنده تولید می شود و در تزئین جواهرات به کار می رود مروارید است . مروارید جزو جواهراتی است که از سالیان دور شناخته شده و همیشه متقاضیان فراوانی داشته که خواستار آن هستند .

از آن جا که جواهرات موجب عشق ورزیدن انسان ها می شوند و توجه آ ها را به الماس و سنگ های قیمتی جلب می کنند جواهراتی وجود دارند که انواع نادر وکم یابی از مروارید در ساخت آن ها به کاربرده شده است و قیمت آن ها بالغ بر میلیون دلار است و هر فردی به راحتی قابلیت دسترسی به آن ها را ندارد .

اکنون می خواهیم چند نمونه از این جواهرات را که مروایدهای کمیابی در ساخت آنها به کار رفته است و گران قیمت نیز هستند نام ببریم .

مروارید Beauty of ocean گران ترین مروارید جهان با قیمت هنگفت ۱۳۹ میلیون دلار

مروارید

مروارید

تقریباً نزدیک به سه سال است که برای استخراج مروارید پرورشی که گران قیمت ترین مروارید جهان است و Beauty of ocean نام دارد زحمت می کشند . رنگ سبزی که این مروارید گران قیمت دارد باعث درخشش آن حتی در تاریکی است . این مروارید باارزش وزنی شش تنی داشته و ارتفاع آن ۵۰ فوت است که در چین قرار داشته و ارزشی بالغ بر ۱۳۹ میلیون دلار به فروش می رسد .

گردنبند Laperegrina با قیمتی ۱۱۰۸ میلیون دلاری

یکی دیگر از مرواریدهای با ارزش و گران قیمت جهان که در گردنبندی زیبا قرار دارد و داستان های تاریخی هیجان انگیزی پشت دانه های آن وجود دارد و نام این گردنبند Laperegrina است که با قیمت ۱۱۰۸ میلیون دلار به فروش میرسد . داستانی که پشت دانه های این گردنبند نهفته به نیمه قرن شانزدهم باز می گردد .

این مروارید در سواحل سانتامارگاریتا که در مستعمره ی اسپانیا و در خلیج پاناما بود پیدا کردند . این مروارید بابت هدیه ی ازدواج به ملکه ماری اول توسط فیلیپ دوم تقدیم شد و وقتی که ملکه از دنیا رفت مروارید مجدداً به تاج اسپانیا بازگشت . پس از گذشت یک قرن وقتی فرانسویی ها در نبرد ویکتوری ها شکست خوردند جوزف بناپارت برادر ناپلئون مجبورر شد اسپانیا را ترک کند .

او هنگام ترک اسپانیا بعضی از جواهرات را برداشت که مروارید Laoeregrina از جمله آن ها بود . سرانجام این گردنبند گران بها توسط ناپلئون سوم به جیمز همیلتون دوک آبرکورن فروخته شد . این مروارید گران بها پس از دست به دست شدن های فراوان سرانجام در حراجی سال ۲۰۱۱ به قیمت ۱۱۰۸ میلیوون دلار فروخته شد .

  مروارید صورتی بزرگ ۴۰۷ میلیون دلاری

مروارید

مروارید

مروارید صورتی با وزن ۴۷۰ قیراطی در سال ۱۹۹۰ میلادی توسط ویسلی رانکین که یک غواص آمریکایی است از اعماق دریا پیدا شد . صدفی که این مروارید از داخل آن استخراج شده است به رنگ صورتی پررنگ و آمیخته ای از نارنجی ، نقره ای ، آبی و سبز است . این مروارید در سال ۱۹۱ به مبلغ ۴۰۷ میلیون دلار فروخته شد .

مرواریدی به قیمت ۷۰۱ میلیون دلار به نام Baroda

مهراجا بارودا مالک این مروارید گران قیمت بود . بارودا دارای ۶۸ مروارید است که با دقت فراوان انتخاب شده اند و از نظر شکل ، رنگ و حجم با یکدیگر تناسب دارند . این گردنبند باارزش در سال ۲۰۰۷ میلادی با قیمت بالای ۷۰۱ میلیون دلار فروخته شد .

گردنبند دورشته به مبلغ ۳۰۷ میلیون دلار

این گردنبند که با مهارتفوق العاده ای ساخته شده است دارای ۱۲۰ دانه مروارید است . اندازه مرواریدهای آن از ۶۰۵ تا ۱۲۰۷ میلیمتر است و رنگ آن ها بین سفید و کرم رنگ روشن است  که با یک قلاب الماس سه قیراطیزیبایی اش دوچندان شده است .

مروارید  Latzu به قیمت ۳۰۵ میلیون دلار

یکی از بزرگ ترین مرواریدهایی است که تا به حال کسی توانسته آن را پیدا کند . در مجله تاریخ طبیعی مقاله ای درباره ی این مروارید نوشته شده است که آن را بی همتا و بدون نمونه مشابه توصیف کرده است . برق نزدن این مروارید باعث شده که در زمره مرواریدهای نایاب قرار بگیرد و به قیمت ۳۰۵ میلیون دلار به فروش برسد .

گردنبند  Cowdray pearcs به مبلغ ۵۰۳ میلیون دلار

این گردنبند هم جزو گرانترین جواهرات جهان است زیرا مرواریدهای ظریف و نادری در آن به کار گرفته شده است . این گردنبند زیبا در حراج عمومی کریستی لندن در سال ۲۰۰۲ میلادی به قیمت ۳میلیون دلار به فروش رسید . این گردنبند بی همتا در سال ۱۹۳۷ هم در حراجی لندن به نمایش در آمده بود و یکبار هم در حراجی هونگ کنگ به قیمت ۵۰۳ میلیون دلار فروخته شد .

گردنبند پنج رشته مروارید مروارید طبیعی به قیمت ۱۰۷ میلیون دلار

مروارید

مروارید

این گردنبند که از پنج رشته مروارید طبیعی ساخته شده در یک حراجی عمومی در سال ۲۰۱۲ به نمایش درآمد و به قیمت ۱۰۷ میلیون دلار به فروش  رسیده است .

گردنبند ماری آنتوانت با قیمت ۱۰۶ میلیون دلار

ماری آنتوانت همسر لوین شانزدهم پادشاه فرانسه صاحب این گردنبند زیبا بوده است . این گردنبند سرنوشت پیچ در پیچی داشته و به پادشاهان و مشاهیر بسیاری به ارث رسیده است . این گردنبند بی نظیر در سال ۱۹۹۹ میلادی به قیمت ۱۰۶ میلیون دلار به فروش رسیده است .

گردنبند سه رشته مروارید طبیعی با قیمت ۱۰۴ میلیون دلار

توسط یک خانواده مد در یک حراج عمومی در نیویورک گردنبندی سه رشته از مروارید طبیعی معرفی گردید . این گردنبند ۱۸۰  دانه مروارید طبیعی و با مهارت دست چین شده دارد که کنار یکدیگر به زیبایی قرار گرفته اند .

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *