Categories: زیباییلباس

جزئیاتی مربوط به لباس پوشیدن که باید رعایت کرد

جزئیاتی مربوط به لباس پوشیدن که باید رعایت کرد

به گزارش از من بپرس، رعایت جزئیات در لباس پوشیدن گاهی از چیزی که می پوشیم مهم تر است.

شاید تا به حال دقت کرده باشید که بعضی ها از استایل شخصی یک نفر با آب و تاب صحبت می کنند، اما هنگامی خود آن شخص آن را می بینیم، نمی توانیم چیز خاصی در او پیدا کنیم. اما چرا این اتفاق می افتد؟

شاید اولین و مهم ترین جواب به این سؤال رعایت جزئیات باشد. خیلی ها به جزئیات علاقه بیشتری نشان می دهند. خانم ها معمولاً در این دسته قرار می گیرند.

اما چه جزئیاتی در پوشش آقایان وجود دارد که آنها را جذاب تر و خاص تر نشان می دهد؟

در این مطلب اصول کلی رعایت پوشش را با شما در میان خواهیم گذاشت. با این توضیح که ممکن است خیلی از این توضیحات برای شما بدیهی به نظر بیاید، اما مسئله ای که هست، اینکه همین بدیهیات است که گاهی فراموش می شوند.

ترکیب بندی اصولی رنگ ها

منظور از ترکیب بندی اصولی این نیست که حتماً چند واحد مربوط به آن را در کلاس های طراحی گذرانده باشید. خیلی ساده باید بگوییم که بعضی از رنگ ها با هم ترکیب فوق العاده ای می سازند.

در ابتدا سعی کنید که رنگ ها را خیلی نزدیک و یا دور از هم ترکیب نکنید. مثلاً ست پیراهن طوسی و شلوار کتان طوسی احتمالاً در نگاه اول فوق العاده به نظر برسد. اما مقداری قدیمی شده است. بنابراین سعی کنید شلوار طوسی کم رنگ را مثلاً با یک پیراهن و یا تی شرت در طیف های کم رنگ سبز بپوشید.

اگر خیلی اهل زرق وبرق هستید باید به شما بگوییم که ترکیب طوسی با قرمز فوق العاده است. اما اگر قرمز را برای لباس نمی پسندید، لااقل کتانی های قرمز را امتحان کنید!!

در استایل های رسمی تر سعی کنید رنگ های نزدیک به هم را انتخاب کنید. انتخاب مثلاً کت و شلوار سورمه ای با یک پیراهن طوسی تیره باعث ایجاد تفکیک بین لباس ها و همچنین دیده شدن آنها می شود، بدون اینکه به اصطلاح چشم را بزند.

دقت در طرح لباس ها

طرح لباس مانند ترکیب رنگ ها دقت فراوان می طلبد. مانند رنگ در اینجا هم لازم است که سعی کنید طرح هایی را با هم بپوشید که نه از هم دور و نه خیلی نزدیک باشند.

برای مثال پیراهنی راه راه را با یک شلوار ساده نپوشید. در این مورد شلوارهایی با خانه های بسیار ریز انتخاب مناسب تری است.

لازم است در رنگ زمینه نیز دقت به خرج بدهید. رنگ زمینه می تواند کمک بسیار زیادی به شما کند اگر به درستی انتخاب شده باشد.

در مثال پیرهن راه راه، اگر زمینه تیره باشد، می توانید شلواری تیره انتخاب کنید.

کمربند

کمربند از آن دسته خریدهایی است که معمولاً برای آن وقت زیادی صرف نمی کنیم. خیلی ها استدلال می کنند که کمربند دیده نمی شود. اما باید بگوییم که به همین دلیل که خیلی ها آن را نمی بینند، فقط توسط افراد تیزبین مورد قضاوت قرار می گیرد. این مطلب هم درباره همین دسته آدم هاست.

بنابراین اگر از کمربند استفاده می کنید، حتماً سعی کنید آن را با کفش خود ست کنید. هم در انتخاب مدل و هم رنگ دقت کنید که با کفش و یا کتانی شما هماهنگی داشته باشد.

سعی کنید همیشه چند کمربند در کشوی لباس های خود داشته باشید. با توجه به اینکه قیمت کمربند خیلی بالا نیست، به راحتی می توانید چند تا از آن ها را داشته باشید.

نکته دیگر اینکه همیشه مواظب باشید که کمربند در پل شلوار درست قرار گرفته باشد. بعضی وقت ها به علت راه رفتن و یا بالا کشیدن شلوار، کمربند در پایین پل قرار می گیرد. حتماً آن را بلا بیاورید و از حالت مارپیچ خارج کنید!!

تمیز بودن کفش

کفش در معرض همه نوع لک و گرد و خاک قرار دارد. اگر با مترو و یا اتوبوس رفت و آمد می کنید، همیشه احتمال دارد که کفش شما لگد شود. بنابریان همیشه دقت کنید که کفش و یا کتانی شما تمیز و بدون لکه باشد.

اگر زبان بدن را بلد باشید، حتماً می دانید که در نگاه های دوستانه، افراد همدیگر را از پایین به بالا برانداز می کنند. بنابریان کفش اولین چیزی است که به چشم می آید. پس باعث نشوید که نگاه را در همان اول کار متوقف کنید.

جوراب

جوراب را هم خیلی با این استدلال که دیده نمی شود، جدی نمی گیرند. اما برای نشان دادن شیک بودن و توجه شما به جزئیات بسیار مهم است.

جوراب را با شلوار خود ست کنید. حتماً این کار را انجام دهید. اگر قرار است پیراهن، شلوار و کفش با هم ست باشند، چرا جوراب را از این قاعده مستثنی کنیم؟

بنابراین همیشه چند جفت جوراب در دسترس داشته باشید. این کار علاوه بر امکان انتخاب در ست های مختلف، باعث تمیز ماندن جوراب ها نیز می شود.

ساعت

اگر از ساعت استفاده می کنید به رسمی غیر رسمی بودن آن حتماً توجه کنید. ساعت های سنگین فلزی اسپرت برای ست شدن با لباس های رسمی گزینه مناسبی نیستند.

اگر به مراسم یا مصاحبه می روید و مجبورید رسمی بپوشید، پیشنهاد می کنیم ساعتی ظریف را انتخاب کنید. به رنگ ساعت، اعم از بند و صفحه آن دقت کنید. تناسب را در این مورد رعایت کنید. اما به یاد داشته باشید بعضی اوقات تضاد حس و حال بهتری به استایل شما می دهد.

سادگی

منظور از سادگی الزاماً پوشیدن لباس ساده و با رنگ یکدست نیست. به طور کلی یعنی اینکه خیلی شلوغش نکنید!!

مثلاً تصور کنید که هم انگشتر انداخته اید، هم ساعت، هم گردن بند و هم دست بند. بد نیست، ولی احتمال دارد شما را شبیه سرخ پوست ها نشان بدهد!!

به جای این کار می توانید هر کدام را در ست های مختلف بپوشید. مثلاً اگر دستبند و انگشتر استفاده می کنید، سعی کنید قید ساعت را بزنید.

حمید اشرف نژاد

Recent Posts

استایل مینیمال

استایل مینیمال به صورت کلی به معنی استایلی است که در آن همه لباس های…

5 سال ago

انتخاب لباس های مردانه

در موقع خرید لباس اولین نکته ای که باید درنظر داشته باشید این است که…

5 سال ago

برای موفق به نظر رسیدن چطور لباس بپوشیم ؟

ظاهر هر فرد تاثیر بسیار زیادی را روی موفق به نظر رسیدن وی دارد .…

5 سال ago

لباس مجلسی چه رنگی بخریم ؟

بیش تر خانم ها در هنگام انتخاب لباس مجلسی از رنگ مشکی استفاده می کنند…

5 سال ago

چگونه رنگ لباس ها را با هم ست کنیم ؟

بیش تر اوقات بیش تر افراد در ست کردن رنگ لباس دچار مشکل می شوند…

5 سال ago

برای یک مهمانی رسمی چه بپوشیم؟

شاید زمانی که با دوستان خود قرار دارید انتخاب کردن لباس ها سخت است و…

5 سال ago