#


برند بالمین یکی از برندهای محبوب فرانسوی

برند بالمین
21 نوامبر 2017 يك نظر 5001 بازدید

برند بالمین یکی از برندهای محبوب فرانسوی

برند بالمین یکی از برندهای محبوب فرانسوی

در دنیای مد و فشن برندهای مختلفی در حال فعالیت هستند که هر کدام از آن ها توانسته محصولات خوب و به روزی را وارد دنیای مد کند. در بین برندهای مختلفی که از سراسر جهان ظهور کرده اند فرانسه نیز دارای برند معتبر و مهمی است که دارای سابقه طولانی بوده و تاثیر بسیاری در دنیای مد گذاشته است. این برند فرانسوی در حال حاضر طرفداران بسیاری را دارد که موجب می شود به عنوان یک برند محبوب و معروف شناخته شود. در این مطلب قصد داریم تاریخچه این برند فرانسوی را با یکدیگر مرور کنیم و با نحوه کار و تغییراتی که در طول سالیان دراز داشته بیشر آشنا شویم.

پیر بالمین در سال۱۹۴۶ میلادی تصمیم گرفت خانه مدی را در فرانسه تاسیس کند و نام این خانه مد را بالمین نهاد. پدر بالمین فرد مسنی بود که به کار پارچه فروشی مشغول بود اما خواهر و مادر او در یک بوتیک مد مشغول بودند. زمانی که پدر بالمین درگذشت پیر بالمین تصمیم گرفت به خواهر و مادرش بپیوندد و در سال۱۹۲۱ میلادی همراه خواهر و مادر خود در همان بوتیک مد کار خود را آغاز کرد.

برند بالمین

برند بالمین

کار در یک بوتیک برای بالمین شروع علاقه مندی او به مد را در پی داشت و موجب شد او سال ها بعد به عنوان یک طراح معروف شناخته شود. بالمین در ابتدا تحصیلات خود را در رشته معماری آغاز کرد ولی به جای معماری طراحی لباس را در اولویت کاری خود قرار داد. در سال های پایانی دهه۱۹۳۰ میلادی بود که او به نیروی هوایی ارتش ملحق گردید اما پس از اینکه جنگ به پایان رسید توانست آرزوی خود را به حقیقت تبدیل کند و موفق شد خانه مدی را که همیشه آرزویش را داشت با نام خود بازگشایی کند.

با افتتاح این خانه مد بالمین نخستین طرح هایی را که آماده کرده بود به افرادی که متقاضی بودند عرضه می کرد.سال۱۹۴۰ میلادی زمانی بود که بالمین موفق شد با کریستین دیور که طراح نامداری بود دیداری داشته باشد که این دیدار در شغل او نقش بسیار مهم و تاثیر گذاری را به دنبال داشت و موجب شد بالمین به موفقیت های بسیاری دست پیدا کند.

پس از اتمام جنگ پیر بالمین توانسته بود با نام پادشاه مد فرانسه در بین مردم شناخته شود. او در این دوران طراحی لباس افرادی همچون اوا گاردنر و همچنین بریژیت باردو را بر عهده داشت که موجب شد افراد مشهور دیگری نیز از او تقاضای طراحی لباس هایشان را داشته باشند. در سال های پس از جنگ که همه چیز بیشتر می شد طراحان در مورد لباس هایی که طراحی می کردند نیز از تجملات بسیاری بهره مند می گشتند. کریستین دیور تنها طراحی بود که اغلب لباس های طراحی شده در این دوره به وسیله او وارد دنیای مد شده بودند. بالمین نیز سعی داشت از سبکی که دیور در طراحی های خود داشته الگو برداری کند و طرح هایی نوین را به وجود بیاورد. طرح هایی که بالمین ایجاد کرده بود در عین اینکه تجملاتی بودن لباس را نشان می دادند یک نوع سادگی زیبا را نیز با خود به همراه داشتند.

برند بالمین

برند بالمین

پیر بالمین برای اینکه بتواند مد فرانسوی را در تمام جهان آموزش و توسعه بدهد سفرهای زیادی را به کشور های مختلف داشت.
اریک مورتنسن فردی بود که در دنیای مد همه او را به عنوان دست راست بالمین محسوب می کردند و توانست در سال۱۹۸۲ و پس از مرگ پیر بالمین به عنوان جانشین او انتخاب شود. مورتنسن در دوران فعالیت خود در بالمین توانست به موفقیت های بسیاری دست پیدا کند اما هشت سال پس ازآن از کمپانی بالمین خارج گردید.

بالمین از ابتدا تا کنون طراحان بسیاری را برای خود داشته که یکی از مهم ترین ظراحان آن اسکار دلا رنتا می باشد که تا سال۲۰۰۲ در مقام مدیر طراحی بالمین در حال فعالیت بود. دلا رنتا یکی از طراحان مشهوری بود که شهروند آمریکا به حساب می آمد و همچون موسس بالمین دوست داشت در طرح هایش از سادگی در کنار وقار استفاده کند. کریستف دکارنین طراحی بود که به مدت نه سال بای بالمین فعالیت کرد و طرح های زیبا و پر زرق و برقی را به نام بالمین طراحی و روانه بازار کرد و وجب شد این برند دیگر در طراحی های خود از سادگی بیش از حد استفاده نکرده باشد.

برند بالمین

برند بالمین

پس از خروج دکارنین از کمپانی بالمین اولیور روستینگ که طراح جوان و خوش نام فرانسوی بود به جای دکارنین انتخاب شد و برای بالمین طرح های زیبایی را طراحی کرد. روستینگ به مدت دوسال با عنوان کارآموز در بالمین فعالیت داشت و همیشه تمایل داشت این برند را بسیار قوی تر از گذشته به عنوان یک برند فرانسوی نشان دهد. روستینگ برای اینکه در طرح های بالمین تنوع ایجاد کند از هنر شرقی نیز در طراحی های خود استفاده کرد و موجب شد تنوع طراحی در این کمپانی بسیار بالا باشد. هم اکنون برند بالمین محصولات خود را به کشورهای بسیاری ارسال می کند و توانسته با طراحی های خوبی که داشته تاثیر بسیاری نیز در دنیای مد ایجاد کند و در این عرصه تحولات بسیاری را نیز به وجود آورد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *