بایدها و نبایدهای عینک آفتابی

بایدها و نبایدهای عینک آفتابی

به گزارش از من بپرس، استفاده از عینک آفتابی مخصوصاً در روزهای گرم سال در تابستان به بخشی از استایل افراد تبدیل می شود.

عینک آفتابی علاوه بر جنبه های مثبت برای سلامت چشم، به استایل شما زیبایی بیشتر می بخشد. همچنین تنوع بالای مدل های عینک آفتابی این امکان را به شما می دهد که در موقعیت های مختلف و با استایل های مختلف از عینک های آفتابی گوناگون استفاده کنید.

اما در این میان برخی از رفتارهای جزئی هستند که نه تنها باعث می شوند عینک آفتابی جزئی در زیبایی استایل شما محسوب نشوند، بلکه نشان از بی سلیقگی شما نیز می دهند.

در این ممطلب می خواهیم شما را با این اشتباهات آشنا کنیم تا از انجام دادن آنها بپرهیزید.

عدم تناسب عینک آفتابی با استایل

این یک اشتباه نسبتاً رایج است که خیلی ها به آن توجه نشان نمی دهند. باید دقت کنید که چه مدل از عینک آفتابی را در چه موقعیتی استفاده می کنید. همان طور که لباسی که می پوشید در موقعیت های مختلف فرق می کند، به همان نسبت نیز باید مدل عینک آفتابی شما فرق کند.

مثلاً اگر قصد دارید در محل کار عینک بزنید، بهتر است از عینک آفتابی ویفرر استفاده کنید. زمانی هم که قصد دارید خیابان گردی کنید و مثلاً به خرید بروید از عینک آفتابی خلبانی استفاده کنید.

استفاده از عینک آفتابی در محیط های سربسته

جمله چیپ «آفتاب بدم خدمتتون» را احتمالاً خیلی از شما شنیده اید!! فارغ از اینکه ممکن است از این جمله در موقعیت های غلط بسیاری استفاده شود، اگر برای کسانی به کار رود که در محیط بسته از عینک افتابی استفاده می کنند، درست است.

به یاد د اشته باشید که برخی از ستاره های دنیای موسیقی و سینما که در همه حال و هر محیطی عینک آفتابی می زنند، نباید الگوی شما قرار بگیرند. چون آنها معمولاً برخی از رفتارها را به قصد ساختار شکنی و یا خلق یک استایل بسیار شخصی انجام می دهند. یا حتی ممکن است شما آنها را تنها در یک عکس تبلیغاتی دیده باشید.

بنابراین توصیه اکید می کنیم که از استفاده از عینک آفتابی در محیط های بسته جداً خودداری کنید. چون اولین تأثیر منفی این کار از دست دادن ارتباط چشمی با دیگران است که برای برقراری رابطه ای درست حیاتی است.

عدم استفاده از عینک های با کیفیت

گفتیم که استفاده از عینک های آفتابی در درجه اول به دلایل پزشکی و به قصد محافظت از چشم در برابر مضرات نور مستقیم و تند آفتاب است.

بنابراین مهم است که عینک آفتابی شما استانداردهای مربوط به UVB و NVA را دارا باشد تا از آسیب های ممکن جلوگیری کند.

نکته دیگر اینکه بی کیفیت بودن عینک افتابی بسیار زود لو می رود و این باعث می شود که کل استایل شما زیر سؤال برود!!

استفاده از یک عینک

گفتیم که عینک های آفتابی متنوع را در موقعیت های متنوع می توانید استفاده کنید. بنابراین مهم است که در استایل های مختلف عینک های مختلف بزنید. نه اینکه حتماً چند عینک خریداری کنید؛ ولی مهم است که هر چند وقت یک بار عینکتان را عوض کنید. مدل های مختلف را امتحان کنید. از تجربه نترسید. درست مانند مدل مو که تکراری می شود، استفاده از یک مدل فریم نیز خیلی زود تکراری شده و استایل شما را به هم می زند.

استفاده از سایز نامناسب عینک

عینک ها مانند سایر پوشش ها و اکسسوری ها سایزهای مختلف دارند. بنابراین سعی کنید که حتماً سایز مناسب خود را تهیه کنید. شاید دیده باشید که عینک بعضی ها شقیقه آنها را تو برده و گوشت و مو از دو طرف دسته عینک بیرون زده. این به خاطر کوچک بودن سایز عینک است. بر عکس این حالت ، یعنی اگر سایز عینک بزرگ باشد، باعث می شود عینک شل و ول دیده شود.

پس دقت کنید که سایز مخصوص به خود را انتخاب کنید و آن را از تمام جوانب بسنجید. در بخش داخلی فریم سه عدد نوشته شده که به ترتیب پهنای شیشه، فاصله خالی میان دو شیشه و طول دسته عینک را بیان می کند. حتماً به این سه عدد دقت کنید تابر اساس آنها سایز درست فریم را تهیه کنید.

استفاده از عینک های ارزان

این یکی درست مثل گزینه استفاده از عینک های بی کیفیت است. عینک ارزان ممکن است به شدت برای چشم ضرر داشته باشد و شما را با دردسرهای جدی مواجه کند.

پس مقداری پول بیشتر کنار بگذارید و سعی کنید یک عینک آفتابی مناسب خریداری کنید. بهتر است دو عینک آفتابی خوب داشته باشید تا مجموعه ای از عینک های ارزان و بی کیفیت. سعی کنید از مراکز معتبر که کیفیت شیشه ها را تست می کنند، خرید کنید. به یاد داشته باشید که خرید از دستفروش ها به شانس و آگاهی زیاد شما از تفاوت جنس خوب و بد بستگی دارد.

حمید اشرف نژاد

Share
Published by
حمید اشرف نژاد

Recent Posts

استایل مینیمال

استایل مینیمال به صورت کلی به معنی استایلی است که در آن همه لباس های…

5 سال ago

انتخاب لباس های مردانه

در موقع خرید لباس اولین نکته ای که باید درنظر داشته باشید این است که…

5 سال ago

برای موفق به نظر رسیدن چطور لباس بپوشیم ؟

ظاهر هر فرد تاثیر بسیار زیادی را روی موفق به نظر رسیدن وی دارد .…

5 سال ago

لباس مجلسی چه رنگی بخریم ؟

بیش تر خانم ها در هنگام انتخاب لباس مجلسی از رنگ مشکی استفاده می کنند…

5 سال ago

چگونه رنگ لباس ها را با هم ست کنیم ؟

بیش تر اوقات بیش تر افراد در ست کردن رنگ لباس دچار مشکل می شوند…

5 سال ago

برای یک مهمانی رسمی چه بپوشیم؟

شاید زمانی که با دوستان خود قرار دارید انتخاب کردن لباس ها سخت است و…

5 سال ago