#


برای انتخاب دستکش مناسب چه اصولی باید رعایت شود؟

دستکش
21 سپتامبر 2017 يك نظر 1513 بازدید

برای انتخاب دستکش مناسب چه اصولی باید رعایت شود؟

قواعد اصولی انتخاب دستکش مناسب چیست؟

زمانی که فصل سرما می رسد بدون داشتن برخی از وسایل تحمل هوای سرد مشکل و سخت به نظر می رسد. یکی از لوازم جانبی ای که برای تحمل سرما بسیار مهم و ضروری است دستکشی مناسب می باشد.
در انتخاب یک دستکش مناسب از جهات مختلفی می توان کیفیت ان را در نظر گرفت و زیبایی و منطبق بودن با مد روز بودن اولین گزینه ای می تواند باشد که باید دیده شود.

اما نوع جنسی که یک دستکش خوب باید داشته باشد تا بتواند در برابر سرما به خوبی از دست ها محافظت کند دیگر خصوصیتی است که باید مورد توجه قرار بگیرد. برای اینکه یک دستکش مناسبی را انتخاب کنیم باید اصول و قواعدی را مد نظر قرار دهیم و سعی کرده ایم این اصول و قواعد را به طور مختصری در این مقاله بگنجانیم.

دستکش

دستکش

۱ـ مواردی که از دستکش استفاده می کنیم

باید با توجه به کار و حرفه ای که مشغول انجام آن هستید دستکشی مناسب با آن را برگزینید.گدستکش های مختلفی برای حرفه های مختنلفی اعم از جوشکاری و بنایی وجود دارد. اگر به عنوان یک معلم ویا یک کارمند مشغول به کار هستید می توانید از دستکش های چرمی که برای این کارها مناسب است استفاده کنید.

افرادی که به کار رانندگی مشغول هستند نیز می توانند به سراغ دستکش هایی که از چرم بز تهیه شده اند بروند. این مدل دستکش ها بسیار منعطف هستند و به خاطر سوراخ هایی که بر روی خود دارند می توانند هوا را ردو بدل کنند و به این ترتیب دیگر دست ها تعرق بیش از حد نخواهند داشت.

باغبانان نیز می توانند برای اینکه از تماس پوست دستشان با علف های هرز جلوگیری کنند به سراغ دستکش هایی بروند که از جنس پلی استر و یا کتان تولید شده اند بروند. این دستکش ها می توانند از برخورد شاخه ها و آسیب رساندن به پوست جلوگیری کنند.
افرادی که در محیط های آزمایشگاهی کار می کنند باید برای جلوگیری از برخورد مواد شیمیایی و اسیدی با پوست خود از دستگش هایی که از جنس لاتکس و یا لاستیکی هستند استفاده کنند. این نوع دستکش ها از مقاومت بالایی در برابر مواد شیمیایی برخوردار هستند و بهترین گزینه برای آزمایشگاه ها هستند.

دستکش

دستکش

در فصل پائیز و زمستان می توان از دست کش هایی استفاده کرد که از جنس کاموا و یا چرم هستند. البته دستکش های دیگری نیز وجود دارد که از الیاف مصنوعی تولید شده اند؛ اینگونه دستکش ها نیز برای استفاده در طول روز بسیار خوب می باشند و در برابر سرمای هوا به خوبی از دست های شما محافظت خواهند کرد.

۲ـ با توجه به نیازی که دارید جنس دستکش را مشخص کنید

برای اینکه بدانید کدام جنس دستکش برای استفاده شما بهتر است باید در ابتدا به شغل خود نگاه کنید. البته شما می توانید برای موقعیت های مختلف از دستکش های گوناگونی نیز استفاده کنید و هیچ کحدودیتی در این مورد نخواهید داشت.

دستکش

دستکش

۳ـ هنگام خرید دستکش به قیمت آن دقت داشته باشید

اغلب افراد هنگام خرید دستکش به سراغ مدل هایی می روند که قیمت پائین تری دارند، اما فراموش نکنید اگر بخواهید از دستکش هایی با برند معتبر استفاده کنید و یا دستکشی با چرم طبیعی داشته باشید باید پول بیشتری نیز بپردازید. این مدل از دستکش ها به دلیل کیفیت بهتری که دارند گران تر از سایر دستکش های موجود در بازار خواهند بود و طول عمر بیشتری نیز در مقایسه با آنها دارند. بنابراین هنگام انتخاب دستکش مناسب به قیمت آن نیز توجه کافی داشته باشید و تنها به صرف زیبایی به سراغ هر دستکشی نروید و سعی کنید دستکش انتخابی تان از کیفیت خوبی برخوردار باشد.

دستکش

دستکش

۴ـ مناسب با سایز دست خود دستکش بخرید

زمانی که دستکشی را انتخاب می کنید دقت کنید که حتما اندازه و سایز دست تان باشد. اگر هنگام خرید دستکش سایز درست را انتخاب نکنید کمطمئناً در طول روز نیز دچار مشکل خواهید شد و نمی توانید بسیاری کارهای خود را به راحتی انجام دهید.
باید در نظر داشته باشید که از دستکش ها فقط برای مقابله با سرما استفاده نمی شود و کارهای مختلفی را در طول روز به وسیله دستکش انجام می دهیم و توجه نکردن به سایز مناسب باعث می شود کارهای ما دچار اختلال شود و کوچکی و بزرگی دستکش کار را برای ما مشکل خواهد کرد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *