#


انتخاب تاج عروس مناسب

عروس
3 دسامبر 2018 بدون نظر 2647 بازدید

انتخاب تاج عروس مناسب

انتخاب تاج عروس مناسب

یکی از خواسته های هر دختر جوانی برگزاری مراسم عروسی است که بدون هیچ عیب و نقصی بوده و نظر تمام افراد را به خود جلب کند. تنها کسی که در مراسم عروسی در مرکز توجه قرار دارد عروس است بنابراین باید استایل زیبا و بدون ایرادی را برای خود داشته باشد.

انتخاب اکسسوری عروس نیز علاوه بر لباس عروس می تواند در زیبایی استایل او تاثیر داشته باشند. تاج عروس یکی از اکسسوری های مهمی است که باید نسبت به انتخاب آن توجه کافی داشت.

نحوه انتخاب تاج عروس

برای انتخاب تاج عروس باید به نکات متعددی توجه داشت که یکی از مهم ترین آن ها مدل مو و نوع آرایش عروس است. از دیگر مواردی که در امر انتخاب تاج عروس باید به آن دقت داشت حالت صورت و مدل لباس عروس است.

اگر این موارد را درنظر نگیرید و تاجی را تنها به دلیل اینکه زیبا است خریداری نمائید مسلما انتخاب خوبی نخواهید داشت. تاج عروسی موجب می شود فرد تبدیل به یک ملکه شود پس در انتخاب آن باید دقت زیادی به خرج داد و جزئیات را به خوبی درنظر گرفت.

زمان مناسب خرید تاج عروس

بسیاری از افراد در روزی که برای خرید عروسی تعیین می کنند سعی دارند تاج را نیز به عنوان اولین مورد درنظر داشته باشند. درواقع خرید تاج را در اولویت قرار می دهند درحالی که تاج یکی از آخرین مواردی است که در خرید عروسی باید به آن توجه داشت.

تاجی که برای عروسی خریداری می شود باید با مدل مو و حالت صورت و حتی لباس عروسی هماهنگی کامل را داشته باشد تا عروسی زیباتر به نظر برسد.

مشورت با آرایشگر

پیش از آنکه تاجی را خریداری و یا اجاره کنید بهتر است ابتدا با آرایشگر خود نیز مشورت کرده و از مدل مویی که قرار است در روز عروسی درست کند اطلاع کسب کنید.

پس از دریافت اطلاعات لازم می توانید از او بپرسید که چه مدل تاجی مناسب تر است و ترجیحا به سراغ همان مدل بروید. زمانی که با آرایشگرتان مشورت کنید می توانید از زیبایی خود در روز عروسی اطمینان حاصل کرده و کار آرایشگر نیز ساده خواهد بود.

برخی از آرایشگران تمایل دارند تا فرد از تاج هایی که در آرایشگاه وجود دارد استفاده کنند. در این صورت اگر در بین تاج های آن ها مدلی وجود دارد که خوشتان آمده بهتر است به توصیه آرایشگر خود توجه کنید و از تاج های خودشان استفاده کنید.

البته به خاطر داشته باشید که ممکن است کمی با تاج های دیگر اختلاف قیمتی داشته باشند اما بهترین گزینه به شمار می رود و می تواند زیبایی شما را در روز عروسی تضمین کند.

توجه به حالت صورت در انتخاب تاج عروس

هر فردی آرایش مختص به خود را دارد و با درنظر گرفتن حالت صورت افراد آرایش های گوناگونی انجام می شود. تاج عروس نیز دارای مدل های متنوعی است که با درنظر گرفتن فرم صورت باید آن را انتخاب کرد.

آن دسته از افرادی که دارای صورت گرد و تپلی هستند هنگامی که قصد انتخاب تاج را دارند باید بیشتر به مدل های بلند و کشیده توجه داشته باشند. این مدل از تاج ها کمک می کنند تا کمی از گردی صورت افراد کاسته شده و حالت کشیده تری پیدا کند.

خانم های جوانی که صورت کشیده ای دارند و برای مراسم عروسی موهای خود را شینیون می کنند می توانند به سراغ تاج هایی بروند که بر روی پیشانی قرار داده می شود و به نام تاج هدبندی شناخته می شوند. این مدل از تاج ها می توانند فرم صورت آن ها را بهتر نشان دهند و زیبایی عروس را دو چندان کنند.

البته اگر این افراد علاقه ای به استفاده از این مدل تاج ها ندارند می توانند به سراغ مدل هایی بروند که دارای ارتفاع۵ سانتی متری هستند و قسمت بالایی آن به صورت هلال دیده می شود. این افراد باید به خاطر داشته باشند تاج هایی که بخش بالایی آن به صورت نوک تیز است می تواند صورت را کشیده تر از حد معمول نشان دهد.

افرادی که صورت کشیده و لاغری دارند باید تاج های بلند را فراموش کنند. حتی اگر به این تاج ها علاقه مند باشند و یا مد روز باشد باید به فرم صورت خود توجه داشته باشند و به سراغ تاج هایی متناسب با صورت خود بروند. زمانی که صورت کشیده با تاج بلند و موهای کشیده ادغام شود ظاهر زشت و ناهماهنگی را برای عروس ایجاد خواهد کرد و درواقع می توان گفت که افتضاح می شود.

توجه به لباس عروس برای انتخاب تاج عروس

از دیگر المان هایی که هنگام انتخاب تاج عروس باید درنظر داشت توجه به لباس عروس و هماهنگی با آن است. بهتر است ابتدا لباس عروس خود را انتخاب کرده و سپس تاجی متناسب با آن را تهیه کنید. لباس عروسی که دارای مروارید، گل های دانتل و نگین است با تاج هایی که شلوغ و پر زرق و برق است هماهنگی ندارد.

درخصوص این مدل از لباس ها بهتر است به سراغ تاج های ساده ای که در آن ها از یک ردیف نازک مروارید استفاده شده بروید. در خصوص لباس عروسی که ساده است انتخاب تاج های شلوغ و پر زرق و برق می تواند گزینه مناسبی محسوب شود.

هماهنگی بین جواهرات و تاج عروس

از دیگر مواردی که در انتخاب تاج عروس باید به آن توجه داشت هماهگی با جواهراتی است که در روز عروسی مورد استفاده قرار می گیرد. در خصوص سرویس جواهراتی که دارای نگین زیاد است و لباس عروس نیز شلوغ و پرزرق و برق دیده می شود بهتر است به سراغ تاج هایی رفت که ساده هستند.

این مدل از تاج ها باعث می شوند تا ظاهر عروس بهتر دیده شود و توی ذوق مهمان ها زده نشود. رنگی که برای جواهرات درنظر گرفته می شود باید با رنگ تاج هماهنگی کامل داشته باشد و از آنجایی که جواهرات به رنگ زرد است و تاجی که به رنگی نقره ای باشد هیچ تناسبی با آن نخواهد داشت.

از دیگر نکاتی که هنگام انتخاب تاج باید توجه داشته باشد قد داماد است. اگر قد بلندی دارید و یا همقد داماد هستید بهتر است به سراغ تاج هایی بروید که کوتاه هستند و کفش پاشنه کوتاهی را برای پوشیدن انتخاب کنید.

انتخاب تاج بلند باعث می شود بلندتر از داماد شوید و ظاهر زیبایی ایجاد نخواهد کرد. درصورتی که قدتان کوتاه است می توانید از تاج های بلند به همراه کفش پاشنه بلند انتخاب کنید تا فاصله ای که وجود دارد از بین برود.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *