#


اصول و قواعدی که هنگام خرید عطر باید رعایت شود

13 آوریل 2018 بدون نظر 1577 بازدید

اصول و قواعدی که هنگام خرید عطر باید رعایت شود

خرید عطر و نکاتی که باید در نظر گرفته شود

به دلیل اینکه خرید عطر هزینه زیادی را به دنبال دارد باید در هنگام خرید آن ها دقت بسیار زیادی داشت تا عطری مناسب را تهیه نمود. در هنگام خرید عطر نکاتی وجود دارد که باید مد نظر قرار بگیرند تا بتوانید انتخابی خوب و به جا داشته باشید و از خرید عطر خود نهایت رضایت را کسب کنید. در این مطلب نکاتی را ذکر کرده ایم که با توجه به آن ها می توانید بهترین عطر را برای خود خریداری نموده و راضی باشید. بنابراین توصیه می کنیم این موارد و نکات را در نظر گرفته و نسبت به آن ها توجه کافی به خرج دهید.

عطر را خود شخصا امتحان نمایید

یکی از بهترین راه هایی که در خرید عطر می توان در نظر گرفت این است که خود شخص آن را امتحان کرده و از نزدیک با آن آشنا شود. شاید دیگران سلیقه خوبی در انتخاب عطر داشته باشند و یا به طور کلی سلیقه آن ها مورد قبول تان باشد و به حرف آن ها اطمینان زیادی داشته باشید اما باز بهترین کار این است که چشم و گوش بسته پیشنهادی که می دهند را نپذیرفته و خود به سراغ امتحان عطر بروید. احتمال دارد عطری که بر روی بدن یک فرد دیگر رایحه خوشی را از خود منتشر می کند بر روی بدن شما تاثیر آنچنانی نداشته باشد. به دلیل آن که عطر بر روی بدن هر فردی واکنشی مختلف را در اثر تماس با سطح پوست و دمای بدن نشان می دهد به همین جهت رایحه ای متفاوت را نیز تولید می نماید که باید به آن توجه زیادی داشت.

عدم تعجیل در خرید عطر

برای اینکه بتوانید عطری مناسب و خارق العاده را خریداری نمایید تنها نباید به تست کمی از آن بر روی پوست دست اکتفا کنید و راه های دیگر را نیز در نظر بگیرید. پس از این که کمی از عطری را بر روی خود امتحان کردید باید کمی زمان به خود بدهید. به عنوان نمونه ساعاتی را تحمل کنید و در نظر داشته باشید که پس از گذشت چند ساعت تغییراتی که عطر بر روی بدن تان می گذارد چگونه است. برخی از عطرها هستند که پس از چند ساعت رایحه ای خوشبو را از خود منتشر می کنند و برخی دیگر از عطرها بدبو به نظر می رسند. بنابراین اگر تمایل دارید عطری مناسب برای خود خریداری نمائید بهتر است کمی صبر و حوصله به خرج بدهید و برای این کار عجله نکنید.

استفاده از عطر بر روی قسمت های مختلفی از بدن

مسلما به این نکته واقف هستید که عطر بر روی بخش هایی از بدن تاثیر و ماندگاری بیشتری دارد و همین مساله نشان می دهد که در زمان خرید باید عطر را به بخش های مختلف بزنید تا بتوانید دریابید که ماندگاری آن تا چه اندازه ای می باشد. پشت گردن و مچ دست از قسمت هایی هستند که عطر ماندگاری بیشتری بر روی آن ها دارد.

استفاده از عطر بر روی پوست

سعی کنید از عطر بر روی پوست بدن تان استفاده کنید و زکانی که این کار را انجام دادید در حدود نیم ساعت را باید صبر کنید. در این مدت عطر می تواند جذب پوست شده و با آن ادغام شود. رایحه ای که هنگام اسپری کردن را حس می کنید با رایحه ای که پس از جذب و ادغام با پوست منتشر می شود تفاوت بسیار زیادی دارد و عطر پس از این مدت زمان رایحه واقعی خود را نشان می دهد. به همین دلیل توصیه می کنیم در هنگام خرید عطر عجله نداشته باشید و آن را بر روی پوست تان امتحان کنید و مدت زمان گفته شده را صبر نمائید. عطری که پس از این مدت خریداری شود بهترین رایحه را خواهد داشت و می توانید در استایل خود از آن استفاده نمائید. برخی از افراد از عطر بر روی لباس های خود استفاده می کنند که این کار موجب می شود ماندگاری کمتری داشته باشد و یا در صورت تعویض لباس هیچ رایحه ای وجود نداشته باشد بنابراین بهترین کار استفاده از عطر بر روی پوست می باشد تا ماندگاری وو رایحه واقعی خود را بهتر نشان بدهد.

داشتن حوصله هنگام خرید عطر

خریدن عطر از جمله کارهایی می باشد که باید در اوقات بیکاری انجام شود نه وقتی که عجله دارید. برای این که بتوانید عطری مناسب با پوست خود را به خوبی تشخیص دهید باید کمی زمان به آن بدهید. تعطیلات و زمان هایی که برای گشت و گذار می روید و حوصله کافی برای خرید کردن دارید از جمله بهترین اوقات برای خرید عطر به شمار می رود. وقتی که با حوصله این کار را انجام دهید نتیجه رضایت بخشی را نیز به دست خواهید آورد و انتخابی که داشته اید کاملا ایده آل و مطلوب خواهد بود.

شناخت سلیقه شخصی

زمانی که قصد خرید عطری را دارید باید ایده ای را نیز در سر داشته باشید چرا که در غیر اینصورت کار سختی را پیش رو خواهید داشت. اسانس های متنوعی از مرکبات و عود و گل و چوب موجود می باشد که می توانید با سلیقه و نظر خود گزینه مناسبی را انتخاب نمایید. اگر ایده ای نداشته باشید و با سلیقه خود آشنا نباشید انتخاب از میان اسانس های متنوع بسیار سخت بوده و در این زمینه با مشکلاتی نیز مواجه خواهید شد. بنابراین پیش از خرید هر عطری ابتدا سلیقه و نظر شخصی خود را بدانید و مطمئن شوید که به دنبال رایحه ای سرد و خنک هستید و یا گرم و یا حتی تمایل دارید از رایحه های تلخ استفاده نمایید.

سوال پرسیدن در خصوص عطر مورد نظر

در تمام عطرفروشی ها افرادی حضور دارند که آن جا هستند تا به سوالاتی که می پرسید پاسخ دهند بنابراین هیچ گونه واهمه ای در خصوص سوال کردن نداشته باشید. به طور مثال اگر از قبل عطری مد نظرتان بوده از فروشنده درخواست کنید که عطرهای شبیه به آن را نیز به شما معرفی نماید تا بتوانید تصمیم گیری بهتری داشته باشید. تا زمانی که اطلاعات کافی را دریافت نکرده اید سعی کنید خرید عطر را نیز به تعویق بیاندازید و با عجله این کار را انجام ندهید. سوا پرسیدن هم موجب شناخت بهتر شما از عطری که خریداری می کنید خواهد شد و هم اینکه در خصوص عطرهای مختلف اطلاعات خود را بالا می برید.

انتخاب عطر هماهنگ با سبک زندگی

همانگونه که اطلاع دارید عطرهای متنوعی در بازار وجود دارد که می توانید با در نظر گرفتن سبک زندگی خود نسبت به خرید آن ها اقدام نمایید. پرفیوم و ادو پرفیوم و ادوتویلت و ادکلن و موارد دیگر عطرهایی هستند که دارای اسانس های مختلفی بوده و می توانید برای ارتقای جذابیت خود از آن ها استفاده کنید.

برای مثال اگر قصد دارید عطری سبک را خریداری نمائید که فقط چند ساعت از روی بر روی پوست تان باقی بماند می توانید به سراغ ادوتویلت ها بروید اما اگر تمایل دارید که کل روز را با بدنی خوشبو سپری کنید و بوی عطری که استفاده کرده اید در هوای اطراف تان منتشر شود بهتر است به سراغ ادوپرفیوم و پرفیوم ها بروید و از آن ها نمونه ای را برای خود خریداری کنید چرا که ماندگاری بیشتری نسبت به دیگر موارد داشته و می توانید از آن ها بیشتر استفاده کنید. توجه به این نکات موجب می شود در هنگام خرید عطر انتخاب بهتری داشته باشید و بتوانید عطری با رایحه مطلوب و ماندگار را تهیه کنید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *